Hoppa till innehåll
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Jaktsidan

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Hallen ringer från skogen..

Featured Replies

Publicerat

-Tjena Beretta, jag är ute och åker skidor på vår myr.

Fasen, det flög nyss en tjäder förbi mig och två til sitter framför mig.. :o

-Åh tusan svarar jag, försök ta ett kort innan du gör en ansmygning.

-Ska prova, jag ringer senare.. :D avslutar han..

Varför känns det som om det är bara jag som måste jobba idag? :-

(Fortsättning följer under dagen)

Publicerat
  • Författare

Nu ringde det igen.

En låång ansmygning hade skett.

Dock hade den första tjädern varit orolig, tillslut flög den och drog med sig den andra.

Han berättade att han sett ett 60-tal orrar på väg ut till jaktmarken också.

Nåväl, han skulle skidra vidare och höra av sig senare igen.

Publicerat

Spännande..

Publicerat

Nästa gång har väl Hallen webkamera fastsatt på huvudet med en bärbar dator och satelitmottagning. ;) Är det inte en intressant lösning? ;):D ::):P

Publicerat

Japp..

och live sändning över discovery channel...det skulle vara något det...

Publicerat

hehe...som en liten dokusåpa..."The Hunting life of Hallen"... ;) ;D

Mvh Fredde

Publicerat

Bara nu inte Bert Karlsson blir inblandad  ;D ::)

Publicerat
  • Författare

Han har inte ringt på ett tag nu...

Och nu är det mörkt. :-

Hallen, är du hemma?

Publicerat

Japp nu är jag hemma. :-[

Publicerat
Japp..

och live sändning över discovery channel...det skulle vara något det...

Jag fick tydligen till det ganska så bra. :D;)

Publicerat

Ingen mer fågel...men va tusan jag har sett MASSOR med fågel. Jag skjöt på en orre men missade.  :- Jag fick ta ett ståendes skott då det var så enormt med björkris i vägen. Vad beträffande tjädrarna så var jag nog lite lat, jag såg dem ca. 250 meter fram och jag skidrade en bit istället för som brukligt smyga utan skidor.

Mycket snö och latmasken gjorde nog att de hörde mig. :-[ Nåja jag har sett massor och jag slapp jobbet.

Publicerat
  • Författare

Kul att du sett fågel.

Låter bra inför kommande turer.  ;)

Publicerat

få nu höra vars ni jagar, kan väl inte var så långt ifårn? har varit ute idag på erkänt bra fågelmarker och skidrat efter några myrar, gick jävulskt tungt,skidorna bar inget alls i all lössnö, v i funderar på tt fara o dra upp några rutter med skotern så kan manskidra i spåren. men vi stötte iaf en tupp, men den satt inne på en tallhed så vi var bara kanske ett 30tal meter från den när den flög. förutom det så var det helt dött. men s kam den som ger sig, börja nu "tyvärr" praktisera nu på måndag så det bli mindre toppfågeljakt än vadman tänkt sig, men jag tror att dem skulle nog bli lite kinkig på AF om jag hade tackat nej till praktiken för att jag vill jaga under januari ;D hallen,kan du inte bli min handledare? :D för du jobbade väl på AF om jag inte har missöfrstått nåt tidigare inlägg?=)

Publicerat

Hulken det kostar. ;)

Publicerat

hehe men du vet väl att man som arbetslös inte har råd? :D

Publicerat

Whiskey. 8) ;D ;)

Publicerat
hehe men du vet väl att man som arbetslös inte har råd? :D

Du får åka över gränsen och handla, Hulken. Det är billigare där. :D :D :D

Publicerat

hehe ja besparingarna har ju nu gått åt att köpa sig en finfin hva m98a 9,3x62 så det får isåfall vänta ett litet tag=P

Publicerat
hehe ja besparingarna har ju nu gått åt att köpa sig en finfin hva m98a 9,3x62 så det får isåfall vänta ett litet tag=P

Jag förstår det att dom har gått dit och sedan lite arb. med toppning ovanför och lite annat smått och gott så rinner det iväg ganska snabbt. ;):D

Publicerat

Ska upp imorgon och testa lyckan på vad jag tror är samma marker  :). Kul att se att det finns fågel där iaf. Nu ska bössan få tala

Publicerat

Skitjakt på dig, jag tror att vid myrarna inne vid spikälven ÄR det bra. Om du åker dit så VILL jag ha en rapport. :P

Publicerat

Japp där hade jag tänkt testa. Blir nog på fredag när man lämnat tjejen hemma  ;D. Ska ta någon kortare skidtur imorgon. Hur mycket snö är det där? Behöver jag skidorna?  :P

Publicerat

Tillbaka från resan.. Facit blev 2 tjädertuppar i topp skrämda på ca 170m(horneten kommer till korta  >:(), 7 tjädertuppar skrämda från diverse andra ställen :). 3 orrar och 2 ripor såg jag också.

Såg 3 av tjädrarna längst spikvägen och 1 på myrarna innanför. 3 st på min ny favvomyr där killen jag bodde med såg 6 tjädrar i topp dagen efter varav 1 skjuten.

LITE SUGEN MAN BLIR PÅ EN NY BÖSSA!

Kommer med utförligare redovisning när jag får bilderna på tupparna :)

Publicerat

Härligt Pitepalt, jag förstod att där finns tjäder.  :D Kan du beskriva lite närmare vart du sett dem, det skulle vara roligt att se om det är på ungefär samma ställen där jag sett fågel. Du...mail. ;)

Publicerat

och nu är det slut på det roliga=( börjar praktisera imorron så nu är det slut med jakt för min del under veckorna >:( just när jag har hittat ett kanonfint ställe på min nya mark..får be till dem högre makterna att vi inte har några bandymatcher tidigt på helgerna, så man kan använda dem få helgdagarna som är kvar till toppfågel.