Hoppa till innehåll
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Jaktsidan

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Husqvarna 648 m98 blir en trevlig allroundbössa

Featured Replies

Publicerat
  • Författare

Ett tag sedan man uppdaterade i tråden, projektet har dock inte stannat av utan det arbetas för fulla muggar!  :)

http://forum.robsoft.nu/viewtopic.php?f=60&t=99312 är min mer uppdaterade tråd om husqvarnan.

• 3 weeks later...
Publicerat
  • Författare

Kan säga att jag tyvärr inte hinner klart med bössan innan nästa helg.. Smeden glömde bort olika arbeten...  ^_^

• 2 months later...
Publicerat
  • Författare

Ni ska inte tro att jag glömt bort Bettan och hennes nya kläder...  :lol:

Bilder kommer så snart jag får hem kameran, men nu sitter mekanismen i en bäddning i laminatkolven, laminatkolven har blivit betsad och halvklart lackad. Leupold QR-fästen och baser och min Leupold VX1 3-9x40 sitter på hennes topp.

Nu återstår endast inskjutning, ett antal lager av mer epoxylack och lite annat smått och gott. 

Mvh ^_^

• 5 months later...
Publicerat
  • Författare

Glöm allt vad jag skrivit senast, nu är det ett nytt trycke från Bold på bössan, jag har lackat om kolven ett par gånger, därefter mattat ner ytan och efter det vaxat in kolven med bivax, polerat in vaxet och upprepat det sistnämnda tre gånger. I går påbörjades också arbetet med att få ner mekanismen och trycket i kolven som redan är bäddad, vilket det visade sig inte vara det lättaste...

Dock är det ju lättare än vad det var att få ner mekanismen överhuvudtaget ifjol... laugh.gif

På måndag fortskrider arbetet.

Mvh

• 3 months later...
Publicerat
  • Författare

*Host*

img_0025-e1313012756245.jpg

img_0026-e1313012608721.jpg

img_0027-e1313012651375.jpg

img_0028-e1313012708548.jpg

img_0029-e1313012732994.jpg

Det är nästan så att det strömmar till i byxorna... biggrin.gifwub.gif

Mvh

Redigerad med Nordjämten

Publicerat

Snyggt! Vilken färg har du betsat med?

Publicerat

stånd vetefan om en får men all heder för det är ett riktigt fint studsare som du har fått speciellt färgen är riktigt bra och jag är inte bara lite avundsjuk på den

Publicerat

Riktigt snyggt!

Publicerat

Riktigt snygg!

Publicerat
  • Författare

Snyggt! Vilken färg har du betsat med?

Tackar! Betsen är Herdins nr77 silvergrå som jag sedan lackat, slipat ner och lackat igen ett antal varv och därefter behandlat med både bivax och Ballistololja. Snyggt och funktionellt anser jag. smile.gif

Riktigt snyggt!

Tack!

Riktigt snygg!

Tack!

• 3 weeks later...
Publicerat

Inte tu tal om saken, dunder.

Det där har du gjort riktigt bra!

Snart får jag lägga in någon bild på min lille pöjk också.

• 4 months later...
Publicerat
  • Författare

Tackar!

Har idag lagt in bilderna från den nya servern, blir nästan kär igen... :D

Dessutom har jag lagt till en sak på min att-göra-lista, nämligen att åtgärda lacken efter att det lossnat lite på något ställe under höstens älg- och björnjakt. Tydligen var lacken jag avslutade jobbet med inte riktigt bäst helt enkelt.

Funderar på att varsamt slipa ner och sedan lacka några varv till innan jag ställer in henne i skåpet igen.

Och ja, just ja! Två älgar är också fälda med Bettan i höst, här är nuvarande träffbild med fabriksladdad ammunition;

img_0061-e1314800843466.jpg

Någorlunda med ett snart 60 år gammalt gevär...

Avståendet var på 80 meter och med mig som skytt. Klarade dessutom av fyra 5':or i samma serie på älgbanan i höstas till gubbarnas förtret... ;)

Mvh

Publicerat

Mycket trevlig mekanism och snygg laminat! Jag har liknande färg på min egen laminatkolv till en Sako låda.

Visst är det härligt med custom? ;)

Vapenkänsla som få fabriksspett kan matcha...

Bra kaliber också.

Det är det enda som jag ångrar med mitt Sako bygge: Att jag behöll den förbannade tråkmåns kalibern .308...

Publicerat
  • Författare

Mycket trevlig mekanism och snygg laminat! Jag har liknande färg på min egen laminatkolv till en Sako låda.

Visst är det härligt med custom? ;)

Vapenkänsla som få fabriksspett kan matcha...

Bra kaliber också.

Det är det enda som jag ångrar med mitt Sako bygge: Att jag behöll den förbannade tråkmåns kalibern .308...

Absolut, är dock inte riktigt klar och känner inte riktigt samma sug att hålla på med vapenbygget längre, men det lär nog ge med sig så småningom och jag får tummen ur arslet... :P

Jag tänkte limma fast bakkappan med epoxylim samtidigt som jag skruvar fast den med de två skruvarna som tydligen inte riktigt räcker för att hålla den riktigt stenhårt, man får väl se hur det blir.. ;)

Om inte annat så blir det väl att köpa sig en ny bakkappa och montera...

Är visserligen arbetslös för tillfället, så tid finns ju, men pengarna är det tyvärr lite bristvara på. Vi får väl se hur/om det går. :)

Mvh