Publicerat Maj 8, 201016 yr Dags för lördagsmys förhoppningsvis nytt recept ska testas om det inte blir gott då utfärdas en stor VARNING imorgon 6 hg utskuren kotlettrad 3 dl grädde 5 dl crème fraiche 0,5 dl soya 0,5 tsk sambal oelek salt och peppar Klyftpotatis eller ris, grönsallad Skiva köttet tunt,krydda med salt och peppar. Lägg skivorna i en eldfast form. Rör ihop grädde,crème fraiche,soya och sambal oelek. Häll blandningen över köttskivorna,rör runt lite så köttet blandar sig med såsen. Ugnsvärme på 175 grader in med formen i 90 min. Servera med kokt ris eller som jag ikväll egengjorda klyftpotatis och en härlig sallad. Smidigt att göra låter förbaskat gott.....vi hoppas på succé ikväll
Publicerat Maj 9, 201016 yr Dags för lördagsmys förhoppningsvis nytt recept ska testas om det inte blir gott då utfärdas en stor VARNING imorgon 6 hg utskuren kotlettrad 3 dl grädde 5 dl crème fraiche 0,5 dl soya 0,5 tsk sambal oelek salt och peppar Klyftpotatis eller ris, grönsallad Skiva köttet tunt,krydda med salt och peppar. Lägg skivorna i en eldfast form. Rör ihop grädde,crème fraiche,soya och sambal oelek. Häll blandningen över köttskivorna,rör runt lite så köttet blandar sig med såsen. Ugnsvärme på 175 grader in med formen i 90 min. Servera med kokt ris eller som jag ikväll egengjorda klyftpotatis och en härlig sallad. Smidigt att göra låter förbaskat gott.....vi hoppas på succé ikväll Nåå, överlevde du detta recept eller?
Publicerat Maj 9, 201016 yr Det var säkert så smaskens så hon ligger och jäser på maten än. Vad kan vara lämpligt att använda istället för crème fraiche? Jag gillar inte syrliga mjölkprodukter... Mer grädde funkar säkert.
Publicerat Maj 10, 201016 yr Författare överlevde....så sant blev däst av både god mat å dryck kan rekommenderas om man gillar mat med lite sting tror säkert att det funkar med grädde oxå
Publicerat Maj 10, 201016 yr Författare jag kommer!!när var det middagen är klar? /Kalle vi får hoppas det går fler tåg....för när du kommer hit så inte fasen ska du köra iaf
Publicerat Maj 10, 201016 yr Så bra Då ska jag bara försöka skjuta mej en gris så jag oxå kan pröva detta Synd bara att de inte finns några grisar här!! Mer än tamgris då!! Eller kanske kan reta upp en tamgris å sen skjuta den. Då blir de väll ett vildsvin
Publicerat Maj 10, 201016 yr vi får hoppas det går fler tåg....för när du kommer hit så inte fasen ska du köra iaf ok, då får frun hänga med då! vegetarian o allt så får hon käka potatisen då... det lät väldigt gott, det måste jag erkänna från magtrakten. jag hoppas vi kan ses framöver, det hade varit trevligt! kalle
Publicerat Maj 17, 201016 yr Författare Så bra Då ska jag bara försöka skjuta mej en gris så jag oxå kan pröva detta Synd bara att de inte finns några grisar här!! Mer än tamgris då!! Eller kanske kan reta upp en tamgris å sen skjuta den. Då blir de väll ett vildsvin Får väl lägga en semestervecka här nere
Publicerat Maj 17, 201016 yr Författare ok, då får frun hänga med då! vegetarian o allt så får hon käka potatisen då...det lät väldigt gott, det måste jag erkänna från magtrakten. jag hoppas vi kan ses framöver, det hade varit trevligt! kalle Skulle va jättekul ...ni är så välkomna,får väl börja träna nu på vegetariska rätter till frugan din för det är jag inte så jättesäker på bara potatis låter ju inte så kul....ska nog få till något så länge hon inte är godtemplare så e de lugnt Anette