Publicerat Maj 25, 201016 yr Hej. I söndags föddes kullen som vi ska ha en tik ifrån De blev 9 st Men vi kommer inte överens i familjen om vad den ska heta Så nu vill jag ha massor med förslag på namn till en wachtel tik! Tacksam för alla svar och jag hoppas att alla som tittar in kanske kommer med ett namn iallafall MVH/Martin som länktar till om 8 veckor!
Publicerat Maj 25, 201016 yr Har du någon bild på lillan? Så kanske det blir lite lättare att komma på ett passande namn
Publicerat Maj 25, 201016 yr Kanske Coturnix? Från det latinska namnet för fågeln Vaktel. (Coturnix coturnix) Problemet är bara att det är tre stavelser... Lite enklare att kalla på en hund med två stavelser...
Publicerat Maj 25, 201016 yr Du får döpa den efter en svensk sångare. Eftersom hunden ska sjunga i skogen. Tex: Sanna Nielsen Siw Malmkvist KikkiDanielsson Insåg att det kanske inte var de bästa alternativen men det går ju att spinna vidare på. Min wachtel/jämthund som jag ska hämta i juli tänkte jag döpa till Stella.
Publicerat Maj 26, 201016 yr Författare Tack så j-vla mycket för alla svar grabbs Några tar jag med mig till övriga familjen men en del skulle inte passa tycker JAG Kom gjärna med fler förslag. Har en bild men efterssom dom föddes i söndags så har jag inte träffat dom än och vi vet inte än vem av dom som är våran lilla wachtel Bilden kommer ikväll. /M
Publicerat Maj 26, 201016 yr Som en liten parantes lägger jag till: Om du köper en hanhund kan du ju döpa den till: Ian Wachtelmeister.
Publicerat Maj 26, 201016 yr Författare Som en liten parantes lägger jag till: Om du köper en hanhund kan du ju döpa den till: Ian Wachtelmeister. Tack men non hanhund blir det inte från den här kullen iallafall
Publicerat Maj 26, 201016 yr Hej.I söndags föddes kullen som vi ska ha en tik ifrån De blev 9 st Men vi kommer inte överens i familjen om vad den ska heta Så nu vill jag ha massor med förslag på namn till en wachtel tik! Tacksam för alla svar och jag hoppas att alla som tittar in kanske kommer med ett namn iallafall MVH/Martin som länktar till om 8 veckor! Puffran är ett namn som jag brukar kalla frugan..! Kan ju passa en söt flickjycke oxå. eller kanske Whiskey, får du en hund till kan du kalla den för Soda. Om du sedan går runt och skriker GROGG i skogen och hundarna kommer som om det vore inkallning vore ju lite bisarrt kul.
Publicerat Maj 26, 201016 yr Puffran är ett namn som jag brukar kalla frugan..!Kan ju passa en söt flickjycke oxå. eller kanske Whiskey, får du en hund till kan du kalla den för Soda. Om du sedan går runt och skriker GROGG i skogen och hundarna kommer som om det vore inkallning vore ju lite bisarrt kul. jag personligen går hellre å skriker grogg i skogen än ett vanligt folk namn typ jane eller robert annars så tycker jag korta namn gärna med betonade A E I Y bokstäver t,ex Ina är dom bästa
Publicerat Maj 26, 201016 yr jag personligen går hellre å skriker grogg i skogen än ett vanligt folk namn typ jane eller robert annars så tycker jag korta namn gärna med betonade A E I Y bokstäver t,ex Ina är dom bästa Ja va f-n skriker man ett människo namn kanske det dyker upp ett par orienterare och en och annan bärplockare, man vet ju aldrig!
Publicerat Maj 26, 201016 yr Ja va f-n skriker man ett människo namn kanske det dyker upp ett par orienterare och en och annan bärplockare, man vet ju aldrig! jag kan nog svära på att det har hänt nån gång i skogen
Publicerat Maj 26, 201016 yr Tja! Blomman är ett fränt namn, så kommer min nästa setter att heta oavsett kön.
Publicerat Maj 26, 201016 yr Tja, en wachtel är ju en hund för många tillfällen. Döp den till Carro efter Carolina Klüft, världens bästa mångkampare genom tiderna. Du blir garanterad att få en fin eftersökshund/apportör/långstötare Sedan är namnet tvåstavigt och har två vokaler, fungerar finfint som hundnamn ur hundens perspektiv också.
Publicerat December 16, 201015 yr Sen jag brukade se på "Lord of the Manor" (engelsk TV-serie) där dom hade en jakthund som hette "useless" så har jag ofta tänkt att det vore ett skoj namn :-) Gissar att den hunden hette något annat från början :-) /Rikard (med en "lånehund" som heter Sissi)
Publicerat December 16, 201015 yr TYRA! För min del tycker jag att en hund skall ha ett hundnamn . Har inte haft några tikar men varför inte "Tassa" . //Lasse D