Publicerat Maj 26, 201016 yr hejsan. undrar om det är någon som har detta geväret och tycker ni isf att det funkar bra? MVH patrik
Publicerat Maj 26, 201016 yr Patrik, det blir säkert bra, det har tillverkats Rem 700:or i XXX XXX-tals antal, de har används hela världen över för att fälla allt vilt som är lagligt att jaga och förmodligen annat med, skjut din nya pang och berätta för oss hur den skjuter, det kommer att glädja mig. Är du nöjd så är i varje fall jag det, man skall ha de vapen man vill jaga med. /Christian
Publicerat Maj 26, 201016 yr Författare Patrik,det blir säkert bra, det har tillverkats Rem 700:or i XXX XXX-tals antal, de har används hela världen över för att fälla allt vilt som är lagligt att jaga och förmodligen annat med, skjut din nya pang och berätta för oss hur den skjuter, det kommer att glädja mig. Är du nöjd så är i varje fall jag det, man skall ha de vapen man vill jaga med. /Christian väntar ju iofs på licensen, men det brukar aldrig ta lång tid. hoppas jag valde rätt kaliber med, jag velade mellan 308 win och 30-06. men jag valde 308. förövrigt så har jag beställt ett sikte idag också. ett nikon monarch 3,5-10x50 belyst. vet du något om siktet? det ska väl vara skottfast iaf.
Publicerat Maj 26, 201016 yr Bössan är troligen bra, kikarsiktet är säkert finfint även om det inte imponerar på mig eller ChristianN. Glöm inte bort fästena, köp BRA fästen och inte något junk gjort av tillbockade plåtbitar som vapennasaren försöker lura på dig.
Publicerat Maj 26, 201016 yr Författare Bössan är troligen bra, kikarsiktet är säkert finfint även om det inte imponerar på mig eller ChristianN. Glöm inte bort fästena, köp BRA fästen och inte något junk gjort av tillbockade plåtbitar som vapennasaren försöker lura på dig. okej. hur vet jag vilka fästen jag ska. är det något visst material som gäller eller?
Publicerat Maj 26, 201016 yr Burris. Warne. Weaver. Talley. Leupold (men var försiktig med deras QR, välj QRW eller fasta). Jag kan ha glömt något men bra ringar ser alltid rejäla ut. Ser de smäckiga ut är de alltid det. Allt annat handlaren försöker pracka på dig till en Remington, exempelvis Millet, är junk. Om du låter handlaren skruva på weaverklackar skall de vara av stål. Acceptera inga klackar av lättmetall. Och jag glömde en smiley i mitt tidigare inlägg, det såg jäkligt drygt ut. Det var inte tänkt så. Du får två här i stället
Publicerat Maj 26, 201016 yr Författare Burris. Warne. Weaver. Talley. Leupold (men var försiktig med deras QR, välj QRW eller fasta). Jag kan ha glömt något men bra ringar ser alltid rejäla ut. Ser de smäckiga ut är de alltid det. Allt annat handlaren försöker pracka på dig till en Remington, exempelvis Millet, är junk. Om du låter handlaren skruva på weaverklackar skall de vara av stål. Acceptera inga klackar av lättmetall. Och jag glömde en smiley i mitt tidigare inlägg, det såg jäkligt drygt ut. Det var inte tänkt så. Du får två här i stället haha, jupp. jag får slå näven i bordet och be om rejält med stål
Publicerat Maj 27, 201016 yr Burris. Warne. Weaver. Talley. Leupold (men var försiktig med deras QR, välj QRW eller fasta). Jag kan ha glömt något men bra ringar ser alltid rejäla ut. Ser de smäckiga ut är de alltid det. Allt annat handlaren försöker pracka på dig till en Remington, exempelvis Millet, är junk. Om du låter handlaren skruva på weaverklackar skall de vara av stål. Acceptera inga klackar av lättmetall. Och jag glömde en smiley i mitt tidigare inlägg, det såg jäkligt drygt ut. Det var inte tänkt så. Du får två här i stället Herr Berg, du menade väl ändå tvärtom - välj QR istället för QRW? I de tester jag sett har QRW spridit första skottet efter att kikaren tagits av och sedan montarats på igen. Jag har själv QR och har aldrig haft problem med träffbilden.
Publicerat Maj 27, 201016 yr Nu är det min tur att svara för herr Bergs räkning, nej han menar QR med piggen på ringen och hålet i lådan. Han har haft ett par tråkiga incidenter, kan inte minnas de närmare detaljerna. Berg är en av dem som verkligen använder sina vapen som de verktyg de är, inte så att han missbrukar eller är hård mot dem men det daltas inte heller med dem, de brukas och han har valt bort QR-fästen som en acceptabel lösning. För egen del har jag mycket goda erfarenheter av Talley om man vill ha QD möjligheter och sist vill jag iofs kanske lite lönlöst slå ett slag för S&K control mounts, Snygga, lätta, låg profil osv men kanske inget för den som vill hålla på och uppgradera sin optik eller pyssla med den på annat sätt. Hade jag haft en Rem 700 för jakt, dvs lätt, smidig och kort hade jag omgående köpt slika ringar. Men som sagt stål klackar eller möjligtvis hel skena och då är även alu ok om det är av kvalité. /Christian
Publicerat Maj 27, 201016 yr Hej. Jag kör med dessa klackar från Weaver: Weaver extensions Mvh//Matte.
Publicerat Maj 27, 201016 yr För tunna! Plåtbitar går fetbort. Även Weaver har vissa sunkringar, dessa skall man hålla sig borta från. Har aldrig testat dem men de bryter mot min princip om att det skall finnas mycket gods i ringarna Skall man använda Leupold QRW behöver man slipa in ringarna, annars får man förstaskottseffekten (men det gäller inte bara för QRW utan i lika hög grad för QR). Den excentriska pinnen som låser tappen i QR-fästena är för tunn och slits med tiden. Det finns bara ett visst antal av- och-påplockningar man kan göra med vanliga QR och tja, jag har haft träffbildsvandringar på 30 cm med QR (i en Sauer 202 med Zeiss Victory kikarsikte). Inte utan att man misstänker fästena
Publicerat Maj 27, 201016 yr Tjockleken på godset har väll viss inverkan men huvudsaken är väll att det inte rör sig. Ja mitt sikte sitter där det ska iaf. Annars blir det byte.
Publicerat Maj 27, 201016 yr Jag har oftast använt leupolds standard fäste stål billigt och justerbart i sidled, vill/kan man inte slipa in ringarna är burris zee ringar med plastbussningar bra men rätt fula tycker jag.
Publicerat Maj 27, 201016 yr Tjockleken på godset har väll viss inverkan men huvudsaken är väll att det inte rör sig. Ja mitt sikte sitter där det ska iaf. Annars blir det byte. Jag har haft liknande weaver ringar utan extensions på min remington i 10år och aldrig haft några problem. Kanske är de inte så snygga men helt klart funktions dugliga, enkla och billiga. Vill man ha ett snabbfäste så ska man nog se över andra alternativ men som fasta ringar duger dessa. Tycker jag iaf.
Publicerat Maj 27, 201016 yr Författare hahaha, det blev en tråd om fästen istället. men det är bra då vet jag va jag ska köpa och inte. men det är ingen som har en remington 700 CDL SF. vore kul att veta hur precisionen är i dom eller om det e samma precision som resten av remingtons alla 700 or?
Publicerat Maj 27, 201016 yr Jo, men du har en kvalitetsbössa och en kvalitetsglugg - och du frågade om den kommer att skjuta bra. Då blev det per automatik en fråga om fästen
Publicerat Maj 27, 201016 yr Vad är det för kaliber på bössan? Det är nog så att den avgör mera än modell hur bössan skjuter remingtons bössor är samma grejer bara lite olika stockar, dem flesta skjuter utmärkt men alla bössor är individer så det blir på banan du får veta hur den skjuter vad än alla säger
Publicerat Maj 27, 201016 yr Författare Vad är det för kaliber på bössan?Det är nog så att den avgör mera än modell hur bössan skjuter remingtons bössor är samma grejer bara lite olika stockar, dem flesta skjuter utmärkt men alla bössor är individer så det blir på banan du får veta hur den skjuter vad än alla säger det blev kal 308win. känns som en vettig kaliber. och yes, jag märkert på banan, älgbana är nog bland det roligaste jag gjort. Fan va skoj det är. om jag får lov att gå ifrån ämnet lite så undrar jag om det finns några fästen för eftersöklampa som man kan fästa uppe på kikarsiktet. känns jobbigt att behöva ställa om siktet varje gång man sätter på och tar av lampan.
Publicerat Maj 27, 201016 yr det blev kal 308win. känns som en vettig kaliber. och yes, jag märkert på banan, älgbana är nog bland det roligaste jag gjort. Fan va skoj det är. om jag får lov att gå ifrån ämnet lite så undrar jag om det finns några fästen för eftersöklampa som man kan fästa uppe på kikarsiktet. känns jobbigt att behöva ställa om siktet varje gång man sätter på och tar av lampan. Hm. Lite funderingar. Jag får intrycket av att du är lite grön, om uttrycket tillåts, på detta. Tänkte du verkligen gå eftersök? Och hur hade du tänkt dig med lampan? En eftersökslampa monteras i 99 fall av 100 under pipan.
Publicerat Maj 27, 201016 yr Författare Hm. Lite funderingar. Jag får intrycket av att du är lite grön, om uttrycket tillåts, på detta. Tänkte du verkligen gå eftersök? Och hur hade du tänkt dig med lampan? En eftersökslampa monteras i 99 fall av 100 under pipan. haha, jag visste att du skulle svara så. svaret är nej. jag vill inte göra något eftersök, jag övningskjuter väldigt mycket, med allt jag kommer över. allt från soft air guns till bazoka haha. men tanken var väl mest om man en gris springer iväg när man skjutit på åteln. och det har hunnit bli väldigt mörkt. då hade det varit skönt med en eftersökslampa. fästet skulle ju kunna se ut som vanliga ringar till kikare fast det är två som sitter ihop.
Publicerat Maj 27, 201016 yr Det var då fanken, är man så förutsägbar Tror inte att du kommer att hinna med ett andra skott med nytänd eftersökslampa på en åtel. Däremot blir det en grej till att ha ordning på. Tricket är att ha kontakt med en eftersöksjägare innan du ger dig ut på åteljakt och ta den situationen den vägen.
Publicerat Maj 27, 201016 yr Hm. Lite funderingar. Jag får intrycket av att du är lite grön, om uttrycket tillåts, på detta. Tänkte du verkligen gå eftersök? Och hur hade du tänkt dig med lampan? En eftersökslampa monteras i 99 fall av 100 under pipan. Kommer inte använda min till eftersök men till skyddsjakt. Har ej monterat ännu, så inte min bössa. Liiiite topprankt men det gör natt till dag
Publicerat Maj 27, 201016 yr Om du hänger en säck cement i varbygeln skall du ser att det blir rätt så välbalanserat
Publicerat Maj 27, 201016 yr så får det nog bli...åter till amerikansk bulkproduktion som tråden faktisk handlar om