Publicerat Maj 30, 201016 yr Hej alla glada medlemmar här på forat. Igår morse så sköt jag upp det sista på jägarexamen, Så igår med jägarexamen rykande färskt så tänkte jag o min far åka till åteln, sagt o gjort vi satte oss 21.30, Jag kände att det var någonting speciellt igår kväll då jag kände att vi skulle få se gris. 22.10 kom det grisar, pulsen gick i taket, farsan lade upp bössan tittade länge o noga, PANG hans första gris en gylta dog på fläcken, lyckan var total. Kultingarna for fram och tillbaka på åteln suggan sprang in i en gran tätning, sen efter ca 3 minuter tittar en kulting ut, får bössan, laddar om tittar noga och länge, sen trycker jag av. Min första gris var fälld. Det kommer bli ett minne för både jag och min far, Båda fäller våra första grisar samtidigt 9.3x62 gör jobbet.
Publicerat Maj 30, 201016 yr Hej alla glada medlemmar här på forat. Igår morse så sköt jag upp det sista på jägarexamen, Så igår med jägarexamen rykande färskt så tänkte jag o min far åka till åteln, sagt o gjort vi satte oss 21.30, Jag kände att det var någonting speciellt igår kväll då jag kände att vi skulle få se gris. 22.10 kom det grisar, pulsen gick i taket, farsan lade upp bössan tittade länge o noga, PANG hans första gris en gylta dog på fläcken, lyckan var total. Kultingarna for fram och tillbaka på åteln suggan sprang in i en gran tätning, sen efter ca 3 minuter tittar en kulting ut, får bössan, laddar om tittar noga och länge, sen trycker jag av. Min första gris var fälld. Det kommer bli ett minne för både jag och min far, Båda fäller våra första grisar samtidigt 9.3x62 gör jobbet. GRATTIS!
Publicerat Maj 30, 201016 yr Författare Vilken start på karriären!Stort Grattis Absolut, det var bland dom första tankarna som kom efter skottet. Det kändes mycket bra att båda slog omkull på plats
Publicerat Maj 30, 201016 yr Grattis! Kom osökt å tänka på uttrycket "Delad glädje är dubbel glädje", känns som att det passar bra in i detta sammanhang. MVH Alias
Publicerat Maj 30, 201016 yr Författare Grattis!Kom osökt å tänka på uttrycket "Delad glädje är dubbel glädje", känns som att det passar bra in i detta sammanhang. MVH Alias Mycket passande fras
Publicerat Maj 31, 201016 yr Bara att instämma i gratulationerna! Ingen dålig start på jakt karriären!
Publicerat Maj 31, 201016 yr Vill också bara gratulera! Sköt själv mitt första svin denna vinter och är nu uppe i hela fem stycken! Det blir inte mindre roligt! :-) Mvh Patrik
Publicerat Juni 1, 201016 yr Författare Det vart mitt första högvilt med, Annars så har har jag bara hunnit med, 1 stycke rådjurskid, tvåsiffrigt med kanadagås, kråk och skräp fåglar, 1 st gräsand. Mer ska det bli