Publicerat Maj 31, 201016 yr Det här är det första färdiga bladet till min Bushcraft modell. Den är gjord i 2140(O1). Seved
Publicerat Juni 1, 201016 yr Författare Den där fick du till, extremt snygg blad-del. Tackar ja jag gillar när smidesytan är kvar. Det blir lite rå men ändå livfull yta. Seved
Publicerat Juni 1, 201016 yr Författare Snyggt blad ser med spänning fram mot att se en färdig kniv. Trevligt att du gillar det. Det kommer nog att bli klykträ från valnöt eller lönn till den. Seved
Publicerat Juni 1, 201016 yr Trevligt att du gillar det. Det kommer nog att bli klykträ från valnöt eller lönn till den.Seved Tjena Seved. Ser riktigt bra ut. Säkert kanon användare. /Kimmo
Publicerat Juni 1, 201016 yr Författare Tjena Seved. Ser riktigt bra ut. Säkert kanon användare./Kimmo Tja Kimmo. Ja jag tror det. Ska bli kul att få en färdig. Den här ska vara med på Bushcraft tävlingen på Ramanon. Seved
Publicerat Juni 2, 201016 yr Författare Hej Seved. Häftigt. Är där o kollar ibland lite då o då. Lycka till Japp jag har allt sett dej där:D. Tackar. Seved
Publicerat Juni 24, 201016 yr Författare Idag limmade jag skaftet. Borrar för tånghålen. Borrar för muttrarna. Sågar ut scalorna. Torkar.
Publicerat Juni 24, 201016 yr Författare Stiligt!Vart köpte du / kan man köpa stål att göra kniv i? Tackar:) Stål kan du köpa av Nordellknives eller nån Uddeholms återförsäljare. Seved
Publicerat Juni 25, 201016 yr Det här kul att fälja! Hoppas att du fortsätter fota och skriver till varje bild vad som sker. För oss som aldrig provat så är det här kanoners!
Publicerat Juni 25, 201016 yr Författare Här kommer några fler bilder shamani.Bara en oljnining kvar och sen polering. Bortslipning av skruvar och muttrar. Profilering av handtaget. Tunnar ut fronten. Färdig front. Profilering av hantaget och ryggen. Färdig med slipning 60 till 220 grit. Färgad. In oljad 1 gång.
Publicerat Juni 26, 201016 yr Författare Tackar japp det blir lite mer liv eller nåt med smidesytan. Seved
Publicerat Juni 26, 201016 yr Författare Tackar Kimmo . Japp betsningen vart riktigt fin, tycker jag. Färgerna bryter lagom mycket mot varann. Seved
Publicerat Juni 28, 201016 yr Wow! Tack! Vad glad jag blev att se att du har lagt in fler bilder och beskriver vad du har gjort! Det ser ju inte så svårt ut, ändå... Skulle tro att det underlättar en del med slipmaskiner... Alternativet är ju att tälja den med kniv, vilket jag hade fått göra. Jag har inga såna maskiner, bara handhållna maskiner, men inget att sätta fast arbetet i. Det är ju ofta så när man bor i lägenhet. Men NÅN dag ska jag prova! Snyggt!
Publicerat Juni 29, 201016 yr Författare Tackar . Nejdå lite träning så går det. Jo slipar gör att det går lite fortare. Det är lite träning först, så man inte tar för mycket. Japp kniv och rasp är bra att använda. Det är bara att prova. Seved
Publicerat Juni 29, 201016 yr Lite jobbigare att jobba med metallen för hand, antar jag. Beror på metallen, naturligtvis, men finns det smarta enklare lösningar utan större maskiner?
Publicerat Juni 29, 201016 yr Författare Japp metall blir alltid lite jobbigare. Nja det gör det nog inte. Men det finns ju hyffsat billiga slipar på classe o jula. Seved