Hoppa till innehåll
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Jaktsidan

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Schenker

Featured Replies

Publicerat

Iväg och hämta ut en sprillans ny LTR 308 från Torsbo.

Inbreakning på lördag.

^_^B):D Blyström

Publicerat

inge synd om dig inte när du får såna trevliga samtal B)

lycka till o grattis till nyförvärvet ^_^

Publicerat

det betyder att jag fått en konkurrent på vallen ^_^

Publicerat
  • Författare

Och Conquesten är redan provmonterad tack vare dina Weaver ringar Kalle. Fick ringa till PNJakt och ändra på höjden på dom beställda Warne ringarna.

Nu hinner jag inte mer, måste köra och öppna älgbanan. Det får bli 8X57:an tills LTr'n är inbreakad.

^_^B) Blyström

Publicerat

No pic, no gun.

O framför allt inte inga träffbildsbilder, inga träffar.

/Christian

Publicerat
  • Författare

Christian,

Ge med en chans, har suttit hela kvällen och sagt:

-Krama av skottet.

-Svinga i höfterna inte i armarna.

-Krama av skottet.

-Krama av skottet.

-Luta dej inte mot skjutbänken så går det bätter att svinga i höfterna.

-Krama av skottet.

-Det är gott om tid.

-Varför tittar du i mekanismen när du mantlar om, funkar bössan inte som den ska.

-Krama av skottet.

Break in på lördag.

GUN :D

gallery_3849_6_27311.jpg

//Blyström

Publicerat

en plastbit med ett rör på, är det så mycket att vara glad över!? :lol:

Publicerat
  • Författare

Vi får se om det är en apelsin eller en citron. :lol:

Träbitar med rör har jag redan.

//Blyström

Publicerat

Christian,

"Ge med en chans, har suttit hela kvällen och sagt:

-Krama av skottet.

-Krama av skottet.

-Krama av skottet.

-Luta dej inte mot skjutbänken så går det bätter att svinga i höfterna.

-Krama av skottet.

-Det är gott om tid.

-Varför tittar du i mekanismen när du mantlar om, funkar bössan inte som den ska.

-Krama av skottet.

Break in på lördag."

Antar att du inte har talat med dig själv utan att du har arbetat på älgbanan!

Verkar ju vara lite som min dagsaktiviteter.

Nåja

fin pang, se nu till att skjuta väl med den.

/Christian

Publicerat
  • Författare

Det finns många LTR och all ser likadana ut men denna är MIN :lol:

//Blyström

Publicerat
en plastbit med ett rör på, är det så mycket att vara glad över!? :)

Hädare ;)

Att få äga och bruka ett stycke Amerikanskt vapenteknologiskt under är egentligen alla förunnat,det går tyvvär omkring allt för många människor med skygglappar på som lever i förnekelse.

Remingtonstudsare är som en påse chips.....har man väl börjat äta kan man inte sluta ;)

/Mike

Publicerat
Remingtonstudsare är som en påse chips.....har man väl börjat äta kan man inte sluta :)

Vill minnas att herrn kört samma resonemang gällande .224 en gång i tiden och se vad som hände med det?

Det tar nog några år sen köper du Sako igen ;)

Mvh!

Publicerat
Remingtonstudsare är som en påse chips.....har man väl börjat äta kan man inte sluta :D

/Mike

hmm, :D som en påse chips...

du menar inte att så fort man öppnar den blir man flottig om fingrarna och saker ramlar spontant på golvet ;)

tackar vet jag tysk kvalitet! ein zwei drei, um die viertel shall det shei! :)

du ska få smisk på banan peter, kvittar vad du köper. ;)

när ska du gänga på pipmuffen?

Publicerat
Vill minnas att herrn kört samma resonemang gällande .224 en gång i tiden och se vad som hände med det?

Det tar nog några år sen köper du Sako igen :angry:

Mvh!

Jag gillar inte riktigt att du drar upp det där...för en gångs skull så har jag svårt att ge svar på tal :wacko:

Två saker är däremot huggna i sten!! Sakostudsare och rödvin kommer inte in i detta hus :rolleyes: ja bortsett från Christians bössa då.

/Mike

Publicerat
Hädare :rolleyes:

Att få äga och bruka ett stycke Amerikanskt vapenteknologiskt under är egentligen alla förunnat,det går tyvvär omkring allt för många människor med skygglappar på som lever i förnekelse.

Remingtonstudsare är som en påse chips.....har man väl börjat äta kan man inte sluta :wacko:

/Mike

Jag tar mig friheten att tolka ditt påstående. För att likna vid chips.

Du menar alltså att man provar och provar och vips är dem slut.

Eller att det är jättetrevligt med remingtonstudsare en fredagkväll, men knappast nåt man tar med sig ut i skogen.

Jag kan fortsätta ett tag men jag tror jag fått fram vad jag tycker.

ne, tiosjuttifem, det är det som gäller.

Publicerat
Jag gillar inte riktigt att du drar upp det där...för en gångs skull så har jag svårt att ge svar på tal :angry:

Två saker är däremot huggna i sten!! Sakostudsare och rödvin kommer inte in i detta hus :wacko: ja bortsett från Christians bössa då.

/Mike

principer huggna i sten med undantag i bolster, det är gött det! :rolleyes:

jag bara kivas ..

Publicerat
  • Författare

Matkrig nu börjar det likna nåt :angry:

Själv är jag mångkulturell:

1 Finne.

3 Amerikaner.

1 Svensk.

1 Japan, tror jag. Ska kolla. Fan står inget Made In? Bara Browning S.A. Gjordes GTI Ultra Uporter i Japan eller Belgien? :rolleyes:

Alla kikare är däremot europeiska, förutom kinajunket som får sitta på 22:an. Vänta, är en Conquest Europé eller Amerikan :wacko:

//Blyström

Publicerat
  • Författare
hmm, ;) som en påse chips...

du menar inte att så fort man öppnar den blir man flottig om fingrarna och saker ramlar spontant på golvet :lol:

tackar vet jag tysk kvalitet! ein zwei drei, um die viertel shall det shei! :angry:

du ska få smisk på banan peter, kvittar vad du köper. ^_^

när ska du gänga på pipmuffen?

Matkrig och P*ttfäktning :(

Licensen får komma först, ska bli intressant att jämföra precision före & gängning.

Matkrig, P*ttfäkning & Muffar :rolleyes: detta börjar spåra ut.

Du ska få smisk Kalle :wacko:

//Blyström

Publicerat
  • Författare

Där satt det 25:e inlägget. Nu går jag och ställer trycket på LTR'n, inbreakning imorgon.

//Blyström

Publicerat
Två saker är däremot huggna i sten!! Sakostudsare och rödvin kommer inte in i detta hus :rolleyes: ja bortsett från Christians bössa då.

/Mike

Mike- i ärlighetens namn är min pang bra mycket internationell, tysk tub, amerikansk kolv och stöd, tysk-brittiska ringar o skena,

snart är ju pipan amerikansk den med och då är det inte mycket kvar som är i finskt stål.

/Christian

Publicerat
  • Författare

Det var det jäkligaste.

Tog 4 timmar att få bort fabrikskopparen ur pipan med Sweets. Nu är den kliniskt ren.

//Blyström

Publicerat
  • Författare

Huga,

Körde ner till banan vid 12 snåret och trodde jag skulle klara av break in.

Körde hem vid 7 tiden och hade bara klarat av 2-skottarna. ;)

Jag tror att problemet ä att jag är alldelens för ANAL, när det var lite kopparfärg vid hörnan på bommarna rengjorde jag gång på gång trots att det inte syntes nått blått på linnelapparna. :D

Det verkar som det släppte efter 2 :a 2 -skottaren. :D

När jag rengjorde efter sista 2-skottarn ikväll tog krutresterna längre tid än kopparn. Det syns inga skarpa blåa ränder efter bommarna på lapparna längre.

Får se om jag har tid att fortsätta med 3-skottarna imorgon.

Det verkar som det är värt besväret med break in, ytan i pipan har förbättrats otroligt.

//Blyström

Publicerat

Jag gjorde en ordentlig rengöring på min .308 LTR (som gått 200+ skott sedan senaste skrubbningen..) häromveckan och det var samma sak, krutresterna tog längre tid än kopparen. Blev förvånad över hur lite blått jag fick ut. Så break-in verkar löna sig som sagt. =)

Sköt för övrigt mina första 300-metersserier med bössan vid samma tillfälle, en klart intressant upplevelse. Det tog ett tag innan jag fick rättskruvat på kikaren men det var riktigt skoj att behöva räkna lite mer på kulbanan och se effekten av blåsten (som var omfattande vid den aktuella tidpunkten). Nu har jag en liten tabell fasttejpad på kikaren så man kommer hyfsat rätt från början i fortsättningen, nånstans 33 klick på stor-Zeissen så ska jag hamna hyfsat rätt på 300.

Ska bli kul att skjuta lite på 300m-banan i sommar, helt klart en ny dimension i skyttet.

Publicerat
  • Författare

Jag fick en brytning idag efter 2:a treskottarn i breakinen. Inget blått på sweetslapparna men jag såg koppar på bommarna.

Till slut fick jag bort kopparn och sköt sista treskottarn.

Rengöringen ikväll gick mycket fortare men jag börjar tvivla på att man kan se kopparn med inomhusbelysning, inget blått på lapparna iallafall. Jag får verifiera resultatet imorgon innan jag kör till jobbet.

//Blyström

Publicerat
Matkrig nu börjar det likna nåt :P

Själv är jag mångkulturell:

1 Finne.

3 Amerikaner.

1 Svensk.

1 Japan, tror jag. Ska kolla. Fan står inget Made In? Bara Browning S.A. Gjordes GTI Ultra Uporter i Japan eller Belgien? :lol:

Alla kikare är däremot europeiska, förutom kinajunket som får sitta på 22:an. Vänta, är en Conquest Europé eller Amerikan ;)

//Blyström

Vilken Gti Ultra Sporter har du?

De flesta är tillverkade i Belgien på FN.