Publicerat Juni 5, 201016 yr Det var så gött väder i dag så jag blev sugen på o grilla så jag gjorde en avstickare från dieten då man får passa på när det är gött väder. Jag åkte o köpte lite kare o kycklingklubbor sen rev jag i hop en potatisgratäng o två sorters glaze o pensla köttet med o gratängen drog jag på med lite extra vitlök o muskotnöt o cayennepeppar det blir otroligt gött o klubborna var redan marinerade så magen är svullen o nöjd nu Mvh.
Publicerat Juni 5, 201016 yr Köpa kött???Har Diana varit elak mot dig? Jag grillade faktiskt också köpekött idag... Vi hade några karreskivor kvar utav det vi grillade på bäverjakten. Finns ett par bitar kvar om du vill ha, så får du känna på tiosjuttifemman också!
Publicerat Juni 5, 201016 yr här är det så kallt att glöden slocknar nog,,9 grader och en jävla nordanvind brrrrrr
Publicerat Juni 5, 201016 yr Författare Köpa kött???Har Diana varit elak mot dig? He he ja jag är ingen kött jägare Mvh.
Publicerat Juni 5, 201016 yr Jag grillade faktiskt också köpekött idag... Vi hade några karreskivor kvar utav det vi grillade på bäverjakten. Finns ett par bitar kvar om du vill ha, så får du känna på tiosjuttifemman också! Släpper du någonsin taget om den bössan? Antar att du sover med den i sängen.
Publicerat Juni 5, 201016 yr Visst är det underbart med grillat Men för mig hade visst Diana varit snäll för det blev grillad älg, med ungsbakade färskpotatis. MUMS
Publicerat Juni 5, 201016 yr Vildsvin låg på grillen här. Flex, jag har en hel gris i frysen i lagom storlek för att helgrillas som jag inte vet vad jag skall göra med. Den skulle kanske passa som ett litet mellanmål till dig.
Publicerat Juni 5, 201016 yr Författare Vildsvin låg på grillen här.Flex, jag har en hel gris i frysen i lagom storlek för att helgrillas som jag inte vet vad jag skall göra med. Den skulle kanske passa som ett litet mellanmål till dig. He he nog för att jag är stor i maten men tack för erbjudandet då jag försöker o bli smal nu F..n vilken stor frys du måst ha Mvh.
Publicerat Juni 6, 201016 yr Författare Jag har en som är en meter hög o fyra fack i det räcker till mig Mvh.
Publicerat Juni 6, 201016 yr Det var så gött väder i dag så jag blev sugen på o grilla så jag gjorde en avstickare från dieten då man får passa på när det är gött väder.Jag åkte o köpte lite kare o kycklingklubbor sen rev jag i hop en potatisgratäng o två sorters glaze o pensla köttet med o gratängen drog jag på med lite extra vitlök o muskotnöt o cayennepeppar det blir otroligt gött o klubborna var redan marinerade så magen är svullen o nöjd nu Mvh. Ser riktigt mumsigt ut....själv blir jag inte färdig till att dra igång grillen till mig själv bara ....så bra jobbat
Publicerat Juni 6, 201016 yr Författare Ser riktigt mumsigt ut....själv blir jag inte färdig till att dra igång grillen till mig själv bara ....så bra jobbat Tack så mycket det var otroligt gott oxå Mvh.
Publicerat Juni 6, 201016 yr Jag får hålla med Rådjuret - man grillar inte när man e ensam... Dessutom får man inte använda annat än elgrill här i huset. Det blir som att äta stekt kött. Inte för att det är fel på stekt kött, men grillat vill man ju ska smaka grillat - känna doften av tändvätska och höra lågor som slickar gallret... suck...
Publicerat Juni 15, 201016 yr Fick den här historian skickad till mig idag. F'låt Flex för den lilla trådkapningen! "Grillning!!!!! Efter långa månader av kyla och vinter så är det äntligen vår och grillsäsongen är här. Därför är det viktigt att påminna er alla om hur det går till, eftersom det är den enda matlagningen som en riktig man gör. Förmodligen eftersom det medför vissa risker ( tändvätska, eld osv ). När en man erbjuder sej att grilla händer följande: Rutin: 1. Kvinnan handlar all mat 2. Kvinnan gör en potatisrätt, sallad, vitlöksbröd, en eller ett par såser och förbereder efterrätten. 3. Kvinnan marinerar köttet lägger det på ett fat tillsammans med de nödvändiga grillverktygen och eventuella kryddor. Sedan bär hon ut det till mannen som sitter bredvid grillen - med en öl i handen. Här kommer det viktiga: 4. MANNEN PLACERAR KÖTTET PÅ GRILLEN. Mera rutiner: 5. Kvinnan tar fram tallrikar, glas, bestick, servetter, underlägg och så vidare... 6. Kvinnan går ut till mannen och säger till honom att köttet bränns vid. Han tackar henne och frågar om hon kan gå in och hämta en öl till medan han försöker att rädda köttet! Viktigt igen: 7. MANNEN TAR BORT KÖTTET FRÅN GRILLEN OCH LÄMNAR ÖVER DET TILL KVINNAN. Ännu mera rutiner: 8. Kvinnan dukar fram tallrikar, glas, bestick, servetter, sallad, bröd, potatisen, såserna och bär ut dem till bordet där hon har lagt på en ren duk. 9. Efter maten så dukar kvinnan av och diskar. Och viktigast av allt: 10. Allihopa tackar mannen så mycket för den utsökta maten och berömmer honom för hans färdigheter . 11. Mannen frågar därpå kvinnan om hon har njutit av sin mat lediga dag??? När han ser hennes reaktion så kommer han fram till ( det han har misstänkt länge ) att det går aldrig att göra en kvinna nöjd!
Publicerat Juni 15, 201016 yr Fick den här historian skickad till mig idag. F'låt Flex för den lilla trådkapningen! "Grillning!!!!! mannen som sitter bredvid grillen - med en öl i handen. Här kommer det viktiga: 4. MANNEN PLACERAR KÖTTET PÅ GRILLEN. frågar om hon kan gå in och hämta en öl till medan han försöker att rädda köttet! Viktigt igen: 7. MANNEN TAR BORT KÖTTET FRÅN GRILLEN När han ser hennes reaktion så kommer han fram till ( det han har misstänkt länge ) att det går aldrig att göra en kvinna nöjd! Tog bort det onödiga! nu öppnar jag en öl och fixar grillen! en sann story också! Tjejen undrade om inte hon kunde få grilla! svarade snabbt nej vi har grannar, vad ska de tro! minen var inte sur utan mer som man tar godis från barn, ja jag har gjort det också de får hål i tänderna, inte bra! Klockan hade runnit iväg på kvällen och visst grilla då! glöden var klar! Ölen tog slut framför tv:n undrade lite vart köttet var, men ville inte lägga mig i, nu hade det gått 30min att vackert påtala att här inne är allt klart, jag också STRAX kvittrar det där ute! Shit tänkte jag men bäst att hålla god min, efter trekvart kommer det som var kött in, häller upp ett par glas vin och maten läggs upp på tallrik, nu var det genomgrillat lovade hon, jag hade ingen misstanke om att så inte skulle vara fallet. Vinet var lagrat på ekfat och borde ha passat till det som kom in från grillen, men jag vet inte nånstans skar det sig, inte köttet för det gick knappt att få i delar med en yxa, briketterna i påsen var saftiga! Potatisgratäng och sallad är också gott! Ok lite överdrivet men inte långt ifrån, vi har gjort om det där och nu gick det bättre, skar hennes bitar i 1cm tjock skiva och mina i 4cm, när dina bitar är klara ta bort mina också! blev riktigt bra, men ikväll grillar jag!
Publicerat Juni 15, 201016 yr Känner igen historierna. Ligger tyvärr mycket i dom. Själv är jag tacksam för att slippa grilla( jag gärna slipper allt arbete runt också!). Det var det enda x-maken klarade av i matväg - trots att det ofta var sönderbränt... Fördelen med t ex nötkött är att det inte ska vara genomstekt. Fy bubblan för halvråa grillade kotletter... Men det är ju inte gott med kremerade skosulor heller....
Publicerat Juni 15, 201016 yr Känner igen historierna. Ligger tyvärr mycket i dom. Själv är jag tacksam för att slippa grilla( jag gärna slipper allt arbete runt också!). Det var det enda x-maken klarade av i matväg - trots att det ofta var sönderbränt... Fördelen med t ex nötkött är att det inte ska vara genomstekt. Fy bubblan för halvråa grillade kotletter... Men det är ju inte gott med kremerade skosulor heller.... Som en kock en gång sa till mig; Det finns tre sätt att tillaga kött. Blodigt , medium och totalt förstört. Jag gillar inte något av de två första. Medium går an men det ska inte finnas röd köttsaft kvar om jag får bestämma.
Publicerat Juni 17, 201016 yr Som en kock en gång sa till mig; Det finns tre sätt att tillaga kött. Blodigt , medium och totalt förstört. Jag gillar inte något av de två första. Medium går an men det ska inte finnas röd köttsaft kvar om jag får bestämma. Så sant! Om vi pratar gris eller kyckling. Men en torr grillad nötbit är inget gott heller. Att tugga till morgondaggen faller låter mysigare än det är. Men smaken är olika! För min del ska det helst vara rosa i mitten - saftigare, mörare och mer smak. =) Mums!