Hoppa till innehåll
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Jaktsidan

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Antal jaktdagar?

Featured Replies

Publicerat

Satt och klurade på hur många jaktdagar man har på säsongen.  ???  Hur många har ni hitills? Själv ligger jag på ca 60 sen 25 Aug. Är man jaktmissbrukare då ??  ??? ::);)

Publicerat

En till två dagar i veckan sedan jakten började, samt att det blir 4dagar sista toppjaktshelgen och sedan tillkommer ripjakts dagarna. :D

Publicerat

Det rör sig runt 60-70 dagar sedan i aug.

:D

Publicerat

100-120 dagar hitils. kan ju kanske låta lite mycket men det vill till lite när man har 8 hundar :'(.

Publicerat

Orkar inte räkna efter...

Men det jag kan säga med säkerhet är...... att oavsett hur många det är..........så är det för lite  ;)

Publicerat

Det är alltid för lite dagar, pga en massa orsaker. Tex. JOBBET!!! >:( >:( >:(

Publicerat

Sedan beror det på vad man ska räkna som jaktdag?

10-15 minuter för att försöka ta en skata eller kråka av daga? Nja då är jag väl uppe i över 300  ;D ;D ;)

Publicerat

Mina arbetskamrater frågade hur många jag umgås med förutom släkt eller arbetskamrater....som inte håller på med jakt eller hundar  ??? ???

Skitlätt det är väl mmmmm... en familj tror jag det blev... :-[ :-[

Missbruk....blir familjen lidande ? förnekelse ? sitter och nickar på jobbet ?

Publicerat

det är då det gäller att inte ha nått jobb ;D!

Publicerat
Missbruk....blir familjen lidande ? förnekelse ? sitter och nickar på jobbet ?

Nja... Man mår nog jäkligt bra av att jaga några dar i veckan faktiskt!! Man jobbar bättre när man väl är där och vovven får ju vila då oxå så det är nog friskvård i allra högsta grad.  ;D

Sånt borde förresten vägas in i frågan om hur mycket rovdjur vi vill ha. För det finns väl ett samband mellan hur mycket/om man jagar och hur många vargar som tassar runt huset?! Mindre rovdjur - mer jakt - friskare/gladare glesortsbor! Borde va viktigare än mycket varg för våra politiker kan man tycka... ??? (förlåt, nu blev det flykt från ämnet...  ;))

Publicerat

Ca 10-20dagar! Mina jaktmarker ligger 12mil bort så det är en bit att åka!

Publicerat

Det brukar bli 100-120 dagar per jaktår.

Då har jag räknat med även de korta svängarna som kvällssträcket på änder, beväpnad hundrastning i hemmaskogarna mm.

Vore det inte för jobb och annat skulle jaktdagarna vara betydligt mer :-

Publicerat

Det har blivit alldeles för få cirka 15 vilket beror på att vi har sålt en fastighet som har behövt tömmas och städas vilket tagit många av helgerna i anspråk. Där av det sämsta resultatet på många år men desto mer avkopplande när man väl kommit ut i skogen. Ska försöka ta vara på den tid som finns kvar nu när försäljning samt jul mm är avklarat.

7 mil enkelresa till marken gör att man inte tar en sväng en vardag em/kväll.

mvh

Dard

Publicerat

40 dagar kanske? Kanske lite mindre, har tyvärr inte räknat.

Publicerat

Alldeles för många... :D enligt frun.  ;)

Publicerat

Villkoret när jag gifte mig, var att det fick inte inkräkta på jakten ;D

Bra tips till er som inte är gifta ännu ::)

Publicerat
Villkoret när jag gifte mig, var att det fick inte inkräkta på jakten ;D

Bra tips till er som inte är gifta ännu ::)

Det villkoret hade jag också...men det höll bara tills dagen efter vi gift oss.  :D
Publicerat

Mitt avtal har hållit i tjugo år, så den frugan får man vara rädd om :)

Publicerat
Mitt avtal har hållit i tjugo år, så den frugan får man vara rädd om :)
Absolut det skall du vara...hittils har det gått ganska bra för mig också...men vissa dagar så får man nog kasta in mössan först innan man går in. :D
Publicerat

kanske kring 20-30 dagar kan det ha blivit i år. men det är ju svårt när man måste ha sin far med sig så fort man ska jaga och det är ju alltid han inte har tid. skulle vara betydligt mer jaktdagar om jag hade haft egen licens!

Publicerat

Jag har 29 dagar detta jaktår - tycker det är hyfsat med tanke på att jag har 23 mil till min närmast jaktmark! Och 48 mil till den som är längst bort......men det är det värt!

Publicerat

ja, oändligt många har det blivit, i somras och höstas var man ute varje dag efter jobbet och jagade fågel, sen var det två jaktveckor i mitten på augusti och framåt...att man sen bara har tre kilometer till jaktmarken gör det ju inte direkt besvärligare :P

Publicerat

Normala år ligger på ca 60-80 hela dagar i skogen

exkl drevprov, pürsch, vakjakt och allt annat under några timmar!

I år har det inte blivit färre  ;D

Publicerat

På mitt jobbet påstår de att jag jagar 8-9 dagar i veckan! ;D ;D ;D ???

Blir en hel del jakt, stövaren hade förra året 04/05 ca 40-50 släpp men hur man än gör så blir det för lite. :o

Publicerat

Beror på antalet timmar....på grund utav familjebildande har det blivit kortare dagar men ändå har nog tillfällena ökat...

Minst 150 tillfällen per år....allt från en timme och uppåt...ca hälften med fem timmar eller fler....skulle jag tro...

Har turen med en förstående fru och att ha ett jobb där jag jobbar en del kvällar och har en ledig vecka på två jobbade.....barnen har börjat skolan ,,,,ja en del blir det....men som sagt alltid för lite...