Publicerat Juni 30, 201015 yr Författare åt vilket håll? ja bor nära sollefteå ja. In i landet, mot ånge ! Med andra ord västerut
Publicerat Juli 9, 201015 yr Författare Nä, köp en finne.... Bössor kan ja köpa under slarviga förhållanden åh hets köpa, men inte någon hund! Ska övervägas noga tkr jag
Publicerat Juli 11, 201015 yr Skämt åsido... Finne eller nobs är mer en fråga om vilken ras man föredrar. Rent jaktligt så får man samma upplevelser oavsett ras. Som tidigare sagts i tråden så är vaplar efter meriterade föräldrar ett bra tips. Då får du näst intill garanterat en hund som funkar i skogen.
Publicerat Juli 14, 201015 yr Skämt åsido... Finne eller nobs är mer en fråga om vilken ras man föredrar. Rent jaktligt så får man samma upplevelser oavsett ras. Som tidigare sagts i tråden så är vaplar efter meriterade föräldrar ett bra tips. Då får du näst intill garanterat en hund som funkar i skogen. Nu gick du väll lite väl långt Köp en finne så får du en hund som funkar! verkar vara mkt svårare att hitta en bra kennel som föder upp nobs.
Publicerat Juli 14, 201015 yr Nu gick du väll lite väl långt Köp en finne så får du en hund som funkar! verkar vara mkt svårare att hitta en bra kennel som föder upp nobs.Och vilken typ av stark semesterdryck har du druckit....??.... Jag skulle då säga att det är nog enklare att hitta nobsar....betydligt mindre antal uppfödare än för finnspetsar, vilket gör det betydligt enklare att välja varifrån man ska ta valp.
Publicerat Juli 14, 201015 yr Nu gick du väll lite väl långt Köp en finne så får du en hund som funkar! verkar vara mkt svårare att hitta en bra kennel som föder upp nobs. +1 detta var dagens saning
Publicerat Juli 14, 201015 yr Och vilken typ av stark semesterdryck har du druckit....??.... Jag skulle då säga att det är nog enklare att hitta nobsar....betydligt mindre antal uppfödare än för finnspetsar, vilket gör det betydligt enklare att välja varifrån man ska ta valp. Ja det var också en logik det optimala är att det bara finns en uppfödare då Allvarligt så handlar det mest om tycke och smak vilken ras man väljer viktigast är att verkligen forska runt för att hitta en parning man själv tror har störst chans att ge den hund man söker, allt för många som är nöjd med att köpa första bästa vilket jag har svårt att förstå när det är något man ska lägga 10år av sitt liv på.
Publicerat Juli 14, 201015 yr Ja det var också en logik det optimala är att det bara finns en uppfödare då :D
Publicerat Juli 14, 201015 yr :D Kan se dig stå och svära framför lösviktsgodiset "ska det verkligen vara nödvändigt med så många sorter"
Publicerat Juli 14, 201015 yr Kan se dig stå och svära framför lösviktsgodiset "ska det verkligen vara nödvändigt med så många sorter" ....så är det tyvärr för min del, lite skrämmande att du har koll på hur jag fungerar . Dock måste jag ju erkänna att jag e lite sugen på en röding till nästa hund och få känna den härliga känslan att ha en skoputsare med sig i skogen...
Publicerat Juli 14, 201015 yr mmm.. det är en härlig känsla att komma hem med blankare stövlar än man for ut med.
Publicerat Februari 8, 20179 yr det går inte få tag i nobs idag som är jp ,eriterade. trots att jag lova att kör jaktprov och utställning ca 5 dagars jakt, men dom säljer ej söder om stockholm....
Publicerat Februari 8, 20179 yr 5 hours ago ozzian sa: det går inte få tag i nobs idag som är jp ,eriterade. trots att jag lova att kör jaktprov och utställning ca 5 dagars jakt, men dom säljer ej söder om stockholm.... Skrev svaret varför i någon annan tråd!
Publicerat Februari 12, 20179 yr japp men ljuga , gör jag ej. jag kanske kan skjuta 10 tjädrar per år här nere, men får fundera lite mer!