Publicerat Juni 15, 201015 yr Ja, då var han borta. Gick bort i förtid, 6.5 år gammal Kopov hanne. :( Det som hände var att för tre veckor sedan märkte jag att han var öm i nacken. Så jag tog det säkra före det osäkra och åkte in till djursjukhuset. Jag tror att han hade fastnat i hundluckan när vorsteh valpen skulle in från andra hållet. Lya luckan. Väl där så sa man till mig att han hade nog ont i nacken och man ville behålla honom över natten och sätta in smärtstillande. Han var kvar tillpå söndagen. Lite bättre hade han varit under natten men nu tyckte man att han var sämre igen och svarade inte på medicinen. Väl kvar till måndag (nu börjar det kosta pengar). Man väljer att öppna upp buken för att se att inget har fastnat i tarmarna säger man till mig. Dom röntgade och såg först att det var gasblåsor i magsäcken. Sondar ut magsäcken. Kontrast vätska och lite gräs. Man hittar inget i buken förutom en gammal grisskada som tog i levern. Så levern var lite fastvuxen i bukväggen. Man syr ihop och hand vaknar fint upp på uppvaket. Men efter 1,5 timmar så blir han snabbt sämre, vita slemhinnor och hjärtat börjar slå oregelbundet. Man ringer till mig och meddelar detta. Han går in i chock sen och jag väljer att avliva honom. Eftersom jag har en kull valpar efter honom hemma så behövde jag få veta vad han dog utav. Så jag skickade upp honom still SVA för obduktion. Svar: Han förblödde till döds var svaret jag fick av SVA. Försökte sen få tag i vetrinären som aldrig ringde tillbaka. Först efter en vecka fick jag tag i hon som opererade och hon kunde inte förklara sig. Hon sa till mig att han blödde inte när hon öppnade upp honom. MAN KONTROLLERADE INTE OM HAN HADE BLOD I BUKEN EFTER DET HAN VAKNADE UPP, Obducenten pratade jag också med och han försäkrade mig om att han hade förblött, från lever och tarmkrön. CA 2 LITER BLOD I BUKEN Har kontaktat chefvetrinären på det stället och vi får se vad som händer nu. CORRO JAG I ALLAFALL GRIS I HUNDHIMLEN NU B)
Publicerat Juni 15, 201015 yr Jag kan bara beklaga. Fan va surt Det här kan bara inte gått rätt till, hoppas du får någon klarhet i varför det hände. Inte för att det ger Corro tillbaka men ändå //Micke
Publicerat Juni 15, 201015 yr Fn jag gråter inombords, förluster på grund av inkompetens och slarv är så mycket svårare att acceptera. /Christian
Publicerat Juni 15, 201015 yr Så jävla surt!! Mina ögon blir fyllda med tårar än en gång. Hoppas du får lite upprättelse i det hela
Publicerat Juni 15, 201015 yr Lider med dig Calle, fan va trist om det är slarv som var avgörande för den tragiska utgången. Orkar du så släng gärna iväg pm/sms om vart du hade han inlagd. Mvh jansson.
Publicerat Juni 15, 201015 yr Grymt tråkigt. Nu är ju kommunikation en knepig sak, så det låter som att det inte MÅSTE vara veterinärslarv, även om det verkar misstänkt. Hoppas att du får klarhet!
Publicerat Juni 15, 201015 yr Alltid tråkigt när riktigt bra jakthundar går bort i förtid. Varför är det alltid dom bra hundarna som drabbas! Beklagar verkligen, alltid lika roligt att läsa om hans jakter. \Mats
Publicerat Juni 15, 201015 yr Fy faan. Lider stort med dig/er Som det låter så var det tur att du skickade honom till SVA. Vetrinären kan knappast påstå att SVA är jäviga eller likande. Hoppas du får någon form av rätsida på detta. /Lasse
Publicerat Juni 15, 201015 yr Det mesta är glädjefyllt i jägarlivet, förutom det faktum att ett hundliv varar en så kort stund. Beklagar sorgen Calle
Publicerat Juni 15, 201015 yr Beklagar, hoppas du får upprättelse. Märkligt att det alltid är de bra hundarna som försvinner i förtid.
Publicerat Juni 15, 201015 yr Kan bara instämma i kören... Beklagar förlusten. Alltid lika tungt när något sånt händer. David
Publicerat Juni 15, 201015 yr Fy faan vad tråkigt!!! Det är ju inte så man vill att sin jaktkamrat skall lämna en!!!
Publicerat Juni 15, 201015 yr Beklagligt att läsa, man kan göra fel som veterinär och gå på fel linje men då får man också ta sitt ansvar mot djurägaren.
Publicerat Juni 15, 201015 yr Alltid tråkigt när riktigt bra jakthundar går bort i förtid. Varför är det alltid dom bra hundarna som drabbas!Beklagar verkligen, alltid lika roligt att läsa om hans jakter. \Mats +1 Har haft förmånen att jag med honom ett par gånger, han var Kopoven som fick mig att förstå att rasen verkligen har potential. En bra kopov är en slugger, grymt underhållande för publiken, men det sliter att vara en. Trist och beklagar förstås. Hoppas det ruskar till under någons stol så småningom
Publicerat Juni 15, 201015 yr Fy vad hemskt, jag hoppas du får ordning på detta, det är rent slarv av veterinären!. Beklagar sorgen djupt!
Publicerat Juni 15, 201015 yr Beklagar bortgången alltid lika tråkigt att behöva kommentera i minneslunden.