Publicerat Juli 2, 201015 yr NS Jag tycker det är väldigt skönt att det finns de som resonerar som du. Lyfter lite på hatten. Sen blev jag lite betänksam kring det här med två timmar. Beroende på var man jagar så finns väl ett ganka stort upptagningsområde? Eller tolkar jag det hela fel? Som jag ser det skall hunden kunna finnas på plats inom två timmar. (17§ Jaktförordningen) Om det sedan i praktiken tar 2,5 timmar eller t.o.m. tre beroende på att skytt/jaktledare först försökt spåra "förhand" så är det en annan sak. Kanske väldigt olämpligt och dålig etik. Men inte olagligt? Och då tycker jag faktiskt att det är rätt dåligt om man inte lyckats hitta en hund som finns "som reserv" innan man ger sig ut och vakar. Men det är klart att det beror ju mycket på hur marken ligger. Och man bör kanske fundera på detta om man tänker anlägga björnåtel i höst... (Inte aktuellt på någon av mina jaktmarker)