Publicerat Juli 3, 201016 yr Hoppas att denna kedja från Norge sätter sina priser på samma sätt här i landet. Då blir min plånbok glad. Nya sikten mm blir intressanta.
Publicerat Juli 4, 201016 yr Hoppas att denna kedja från Norge sätter sina priser på samma sätt här i landet. Då blir min plånbok glad. Nya sikten mm blir intressanta. Ska dom öppna i Sverige? ...vardå?
Publicerat Juli 4, 201016 yr två i stockholm och en i göteborg har jag för mig... till att börja med iaf
Publicerat Juli 4, 201016 yr Förlåt en okunnig stackare men vad är xxl? www.xxl.no närmast jag kan förklara att det är ett stort varuhus med jakt å fiske förutom allt annat
Publicerat Juli 4, 201016 yr Har från säker källa att det råder paniktillstånd hos Naturcompaniet mfl...
Publicerat Juli 4, 201016 yr tycker de är jäkligt bra att dom kommer hit, så dom kan få andra o skita i brallorna av rädsla för att förlora kunder, sen att personalen kanske inte är fd viltmästare hela bunten de räknar jag med, men är priserna OK så är jag nöjd
Publicerat Juli 4, 201016 yr Har från säker källa att det råder paniktillstånd hos Naturcompaniet mfl... tvivlar jag inte för 5 öre på förhoppningsvis så kommer xxl´s etablering bli den "wake up call" som en del firmor behöver
Publicerat Juli 5, 201016 yr har inte letat så mkt iof men vet någon när i höst dom öppnar? hade mer än gärna lagt beställning på mitt nya sikte där ifrån om dom håller samma priser som dom gör i norge! då hade jag sparat både 1 o 2 kronor
Publicerat Juli 5, 201016 yr sen att personalen kanske inte är fd viltmästare hela bunten Det är dom fan inte på någon av de jaktbutiker jag nyttjar idag heller, men förhoppningsvis kanske dessa på XXL vet att kunden står i centrum..
Publicerat Juli 5, 201016 yr Det är dom fan inte på någon av de jaktbutiker jag nyttjar idag heller, men förhoppningsvis kanske dessa på XXL vet att kunden står i centrum.. jo de är väl sant har hittat både 1 o 2st jaktbutiker med personal som när jag frågat om en exempelvis 40gr sierra varminter hp till min fd 222:a så visste dom inte vad det var för en kula, en stjärna visste inte vad sierra va för något änns fokus på kunden, de värderas högt!
Publicerat Juli 5, 201016 yr en fråga, jag är totalt värdelös på norska, och jag o xxl: s hemsida kommer inte riktigt överänns så jag undra, finns det zeiss divari viktory 6-24x56 belyst på deras hemsida med andra riktmedel än nr 40? jag får bara fram det o inget annat, jag vill ju ha 63:an, eller om inte de finns så iaf 43:an
Publicerat Juli 5, 201016 yr en fråga, jag är totalt värdelös på norska, och jag o xxl: s hemsida kommer inte riktigt överänns så jag undra, finns det zeiss divari viktory 6-24x56 belyst på deras hemsida med andra riktmedel än nr 40? jag får bara fram det o inget annat, jag vill ju ha 63:an, eller om inte de finns så iaf 43:an Vad jag ser finns bara #40. Och den verkar vara utan"Lys" . Glöm inte att lägga på 20% på priset. Då kostar en 6-24 plötsligt 19800:- Vad kostar den i sverige?
Publicerat Juli 5, 201016 yr att dom bara skulle ha den med riktmedel 40 låter ju lika vettigt som att sätta mildot i ett rödpunktsikte jag har tittat med valutakursen oich då blir priset 18700kr men jag kanske har räknat fel? tog valutaomvandlare på nätet men jag kanske missade något? vet inte alls listpriset i sverige men som min andra tråd kanske antyder så kan jag kanske dra av lite % på priset har fått för mig dom ligger på 23 i sverige men jag kanske missat något bra företag?!?
Publicerat Juli 5, 201016 yr Har från säker källa att det råder paniktillstånd hos Naturcompaniet mfl... De huserar ju så att jag ser in i butiken från kontoret, nu tror jag iofs att paniken är mer intern än extern men jag har lite svårt idag att förstå vad XXL kommer att göra, lågprisskit finns redan idag i Sverige, vi har en del billighetsbutiker på nätet med även bra grejer till bra priser, vad skall XXL-göra? Vilken kommer deras prisnivå att vara? Nåja om de kommer att sälja vapen+tillbehör till lite vettigare priser är inte jag sen att handla där. /Christian
Publicerat Juli 5, 201016 yr De huserar ju så att jag ser in i butiken från kontoret, nu tror jag iofs att paniken är mer intern än extern men jag har lite svårt idag att förstå vad XXL kommer att göra,lågprisskit finns redan idag i Sverige, vi har en del billighetsbutiker på nätet med även bra grejer till bra priser, vad skall XXL-göra? Vilken kommer deras prisnivå att vara? Nåja om de kommer att sälja vapen+tillbehör till lite vettigare priser är inte jag sen att handla där. /Christian Jag bor granne med deras kommande chef för jaktavdelningen :-) Det har en enkel prissättningsfilosofi: marknadens lägsta pris på ALLT de saluför. Det är därför en del saker är dyrare i XXL Norge än vad de är här - för nosrka förhållanden är de ruskigt billiga. Men motsvarande policy gäller i Sverige. Deras prylar skall, på svenska marknaden, inte gå att uppbringa billigare i Sverige. Att de bygger riktigt välsorterade lador innebär att man kan kyssa Widforss, naturcompaniet, mfl tack och adjö. Vidare samarbetar de med COOP och det gör att man kan få ihop en helt fantastisk shoppinglista, "american style": mjölk, ägg, buckshots, apelsiner, müsli, och ett lättviktsslagstift till Remmyn.
Publicerat Juli 5, 201016 yr XXL startades av samma personer som grundade Elgiganten, det är deras nya projekt efter att de sålde av Elgiganten. De bör med andra ord vara vana vid priskonkurrens.
Publicerat Juli 5, 201016 yr Man får ju då hoppas att personalen på detta XXL kommer att vara mer serviceinriktad och kunnig än den på Elgiganten, för tröttare jävlar än deras personal får man leta i hela Vintergatan efter. Ja har dom bara bra priser, bra grjer och en schyrre nätbutik så kommer jag handla iaf.
Publicerat Juli 5, 201016 yr för nosrka förhållanden är de ruskigt billiga. Utan tvekan Jag har förstått att övriga vapenhandlare i Norge inte är så förtjust i deras prissättning
Publicerat Juli 5, 201016 yr spännande spännande, förstår att de inte är många handlare som är såååå glada över deras närvaro, jag tycker just de där med o handla ett paket mjölk o 1kg krut tilltalar något så fruktansvärt mkt så jag lär göra de bara för att
Publicerat Juli 6, 201016 yr Altså, det kommer inte att vara samma butiker som säljer mjölk och krut. Men de kommer att etablera sig där det finns COOP stormarknader. Man behöver gå emellan två fysiska hus, men jag kan tåla det. Jag kommer inte att kunna handla mat om jag skall bära alla de prylar jag får med mig efter ett genomsnittligt besök i en jaktbutik.
Publicerat Juli 6, 201016 yr . Jag kommer inte att kunna handla mat om jag skall bära alla de prylar jag får med mig efter ett genomsnittligt besök i en jaktbutik.