Jump to content
https://www.Reservdelar24.SE

https://www.AUTOdoc.SE
www.anglavakter.com

Sign in to follow this  
exabit

Stora QuickLoadtråden

Recommended Posts

Dahla

"råkade" hälla i 45 grain 203b bakom den kulan och funderar på om jag ska plundra patronerna och göra om...

eskimo1

Blir lite våldsamt även om du bara sätter kulan 6 mm djupt. Hamnar på 3847 bar med 61 cm pipa. Ääh förresten, såg nu att maxtryck är 3800 bar så det borde ju funka. Man drar öronen åt sig då det flaggar rött.Vad har du för pip/patronlängd?

Dahla

Minns inte vad piplängden är. Patronlängden blev 71mm och max med noll i friflykt blev 72. Bössan är byggd av stenros med tight patronläge. Försökte köra genom koronografen när jag testade 43 grains men ljuset var för dåligt... Jag skulle ha laddat upp fler i 43 grains men fick totalstopp i huvet och fick för mig att det var 45 jag hade använt sist... :)

Christian N

Dahla,

jag skulle passa på att skjuta den laddningen, det är lite för många oklara varibler eller variabler som adderar mot beslutet att avlossa pluggen,

men det är din pang osv.

Kort/tight läge ger från början lite högre tryck även om det samtidigt hanterat högre tryck utan att hylsorna tar stryk, nej jag skulle riva och börja om.

/Christian

exabit

Bra att vi/du/ni kan hjälpa till att få folk på rätt köl så att det inte händer några onödiga olyckor ^_^

Med risk för att framstå som värsta grin-Pellen så vill jag poängtera att trådens syfte är att diskutera QuickLoad och olika funktioner etc. för användare av QL. Det vore högst olyckligt om tråden ballar ur i en frågespalt för folk som inte har QL själva :ph34r:

Ulban

Kan man ställa in i ql om man har magnum eller standard hattar ?

Norma baserar alla data på magnum.

Knappar man in Normas rekomenderade laddata i ql blir det riktigt mesiga laddningar.

//Ulban