Hoppa till innehåll
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Jaktsidan

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Top Sniper 2

Featured Replies

Publicerat

De flesta i "långhållsgänget" har säkert redan sett dessa program. Jag hade inte gjort det - förrän idag. Tycker det är klart intressant iaf och är det bara en enda person som får se detta för första gången så är jag nöjd :P

Detta är avsnitt 1 av 5. Sen finns det lite annat kul med "urban" o.s.v. när man blivit varm i kläderna :mellow:

X0a88QxbYkg

Publicerat

Jag hade inte sett det tidigare. Stort underhållningsvärde, svårt att bedöma hur bra de egentligen skjuter dock.

Publicerat

Way out of my league ;)

Fantastiskt skickliga killar, vore en lite våt dröm att få träna där för att sedan tävla, även om jag gillar träningen mer.

//

Publicerat
  • Författare

Jag körde lite grann med Robban i fjol med en "mover target" på 300 meter. Det var lite lätt svårt att få framförhållningen att stämma, men det var också enormt utvecklande! Vi körde även växelvis snabbskytte på 100 och 300 meter utan att skruva på siktet mellan skotten. Att få upp hastigheten i skyttet kräver en hel del. Ofta ligger man och "fis-skjuter" på diverse avstånd utan den minsta tidspress. Det ger oerhört mycket att driva upp tempot och tvinga folk att rassla på med skotten.

Publicerat

Heli shoot- nice

/Christian

Publicerat
Jag körde lite grann med Robban i fjol med en "mover target" på 300 meter. Det var lite lätt svårt att få framförhållningen att stämma, men det var också enormt utvecklande! Vi körde även växelvis snabbskytte på 100 och 300 meter utan att skruva på siktet mellan skotten. Att få upp hastigheten i skyttet kräver en hel del. Ofta ligger man och "fis-skjuter" på diverse avstånd utan den minsta tidspress. Det ger oerhört mycket att driva upp tempot och tvinga folk att rassla på med skotten.

Fis skytte ej att förakta, det är ju grundträningen. Det som ska sitta i ryggraden. Bra övning att målväxla också. Pröva även knä och stå över lite längre avstånd, det tycker jag ger en allsidigare träning.

Publicerat
  • Författare
Fis skytte ej att förakta, det är ju grundträningen. Det som ska sitta i ryggraden. Bra övning att målväxla också. Pröva även knä och stå över lite längre avstånd, det tycker jag ger en allsidigare träning.

Du har helt rätt angående grunderna, men det är trist att stagnera i träffbildsskytte i liggande. Vi har skjutit ett antal tusen skott i stabila ställningar och jag tror man behöver skaka om tärningsbägaren då och då.

Sköt både sittande med remstöd och i stående på 300 meter på Robbans plåt i fjol. Det var kul och lärorikt ;)

Publicerat

Om du vill variera dig och få lite utmaning i skyttet kan du lägga en del av skytte på att samla träffbilder i knä/sitt. Alltså inte något man gör emellan åt för att skojja lite. Utan seriöst logga resultat i knä.

När du har acceptabla träffbilder i knä, kan du börja köra kombiserier.

För mig lyfter det skärpan att träna så, blir mer praktisk träning också.

Nästa logiska steg på detta är stå och kombiserier.

Nu saknar jag verkligen en "riktig" långhållsbössa, jag har iofs inte tillgång till mer än 300m bana hemomkring, men iallafall.

Publicerat
Om du vill variera dig och få lite utmaning i skyttet kan du lägga en del av skytte på att samla träffbilder i knä/sitt. Alltså inte något man gör emellan åt för att skojja lite. Utan seriöst logga resultat i knä.

När du har acceptabla träffbilder i knä, kan du börja köra kombiserier.

För mig lyfter det skärpan att träna så, blir mer praktisk träning också.

Nästa logiska steg på detta är stå och kombiserier.

Nu saknar jag verkligen en "riktig" långhållsbössa, jag har iofs inte tillgång till mer än 300m bana hemomkring, men iallafall.

mitt råd till dig är att börja skjuta bana, jag gör det själv och träningen får ett klart lyft som du säger av att skjuta ställning.

Publicerat

Jag hade inte sett detta tidigare, nu har jag sett dom första 3 avsnitten :lol: ska ta en pause och börja göra inköps-lista på grejjer till en ban-bössa B)

Tack för tippset, nu kommer jag bli tvungen att rasera min jaktbudget med rejäääääl råge ;)

Publicerat

Faaaan... blev jag mindre sugen på min 590 eller ltr i .308 nu? Neeej. Inte alls, bara mer :lol:

Jag är inne på avsnitt tre nu! =)

Publicerat
  • Författare

Observera också att det finns flera episoder upplagda, och varje episod består av fem avsnitt. Episoderna heter "Science", "Urban Combat", "Long range", och "Stealth". Jag såg första och andra episoden igår och sitter nu med en kopp kaffe och ska starta "Long range" ^_^ . Regnet småsmattrar på fönsterblecken. Just nu känns livet bra -_-

Publicerat

Inte sett dessa men är skitväder ute och fick just något att göra återkommer med åsikt ^_^

Publicerat

Kul, jag har egentligen inte tid att sitta här och glo men....... ^_^

Publicerat

Kul gick bra att fördriva lite tid men inte riktigt i min smak ändå.

Men tänk en Svensk variant där man kombinerade skytte med fjällmaraton då skulle jag gå igång på riktigt ^_^

Blev inspirerad ändå frågan om man skulle sticka ut och springa eller åka och skjuta för jag vågar nog inte kombinera med bössan på ryggen springande finns risken att man får en skjorta med knäppning bak -_-

Publicerat
  • Författare

I episod tre är det lite mer vapen- och kalibersnack -_-

Skulle vilja ha en sån skjutbana med elektroniskt manövrerade plåtmål på alla möjliga avstånd ^_^

Publicerat
  • Författare
Blev inspirerad ändå frågan om man skulle sticka ut och springa eller åka och skjuta för jag vågar nog inte kombinera med bössan på ryggen springande finns risken att man får en skjorta med knäppning bak -_-

Det är nog inte så svårt att få till nåt på skjutbanan som ger lite puls o.s.v. Nu när jag har pistol också så vore det kul att kombinera prickskyttet med "närstrid" med pickan ^_^

Har onekligen fått en del idéer...

Publicerat

Nä puls är inga problem att få speciellt nuförtiden -_-

Det som var en kittlande tanke var att kombinera extrem uthållighet med extremt skytte det skulle vara nära nirvana för mig ^_^

• 4 weeks later...
Publicerat
Nä puls är inga problem att få speciellt nuförtiden :lol:

Det som var en kittlande tanke var att kombinera extrem uthållighet med extremt skytte det skulle vara nära nirvana för mig :D

springskytte?

45min-1tim springa skjuta på diverse olika mål om vart annat

ladda om under sprngmarsch

Publicerat
lite som top shot?:P

http://www.youtube.com/watch?v=EyBRs86WuC4...feature=related

helt ok tidsfördriv men vissa av skyttarna var nog helt enkelt usla :|

Haha.. gillar Brad i Top Shot... "Well.. you see.. im used to the glock and..." eller "well, the bow was shooting a bit to the right and.." hehe.. aaaaaaalltid utrustningen ;)

Publicerat
Haha.. gillar Brad i Top Shot... "Well.. you see.. im used to the glock and..." eller "well, the bow was shooting a bit to the right and.." hehe.. aaaaaaalltid utrustningen ;)

indeed :P there was like a 3½ degree difference in the gripangle!

Publicerat

???

30+ skott och ändå missar på 100 meter :o

Ja ja, underhållnings TV men inte var de speciellt duktiga...

Får se vad de andra avsnitten ger för nu måste man ju kolla på alla :lol:

Publicerat

W- helt säker på att jag kan "lura" dig att missa 30 skott på 100 meter,

illa skottställt vapen och en illvillig spotter löser det hela.

/Chrisitian

Publicerat
W- helt säker på att jag kan "lura" dig att missa 30 skott på 100 meter,

illa skottställt vapen och en illvillig spotter löser det hela.

/Chrisitian

Har man bommat 10 skott så slutar man nog att lyssna på sin spotter och tittar lite bättre själv, framförallt med öppna riktmedel så ser man ju hela målområdet också... Sedan träffade andra killen med samma bössa så helt galet inskruvad kan den inte ha varit.

Kommer ihåg i ungdomens glada dagar när man låg på 300-meters vallen och hamrade med kungens gamla m/96 utan större problem.

Dessutom så skulle ju dessa lirare vara "top shots"...