Publicerat Augusti 7, 201015 yr Er det blevet lovligt at jage med bue i Sverige ?? Har hørt et par stykke sige det, men har ikke kunnet finde noget om det. Olsen
Publicerat Augusti 7, 201015 yr Nope, inte ännu. Det väntas på ett beslut från Naturvårdsverket ännu, det har dragit ut på tiden rejält, och det ska tydligen bero på personalbrist och att vildsvinsutredningen mm som varit prioriterat har tagit mycket tid. Så nej, det är inte tillåtet att jaga med båge i Sverige ännu.
Publicerat Augusti 7, 201015 yr Författare Okay....... tak for svaret. Krydser fingre for det blir tilladt
Publicerat Augusti 24, 201015 yr Finns det några fingervisningar om när ett beslut kan komma? Inget jag hört i alla fall...tyvärr.
Publicerat Augusti 24, 201015 yr Synd jag var helt säker på att det skulle bli bestämt förra året så man kunde starta upp något här i Varberg men men dom får väl tummen ur dom med någon gång
Publicerat September 7, 201015 yr Enligt info från Bågjägarförbundets hemsida så kan det vara så att hjulen börjat rulla! Naturvårdsverket har betat av en punkt och börjar närma sig bågjakten. Ev dags för remisser runt nyår och i bästa fall ngt beslut om ca 10 månader! Det hade varit bra, för jag har brynt och slipat så mycket på mina jaktspetsar nu att de nog väger närmare 50 gr än de ursprungliga 100!!