Hoppa till innehåll
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Jaktsidan

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Hur går det till när man ska arrendera jaktmark.

Featured Replies

Publicerat

Hejsan, jag ska nu för första gången få arrendera lite jaktmark, hur går jag tillväga? Har fått tag på mark utav ett gammalt par.

Publicerat
Hejsan, jag ska nu för första gången få arrendera lite jaktmark, hur går jag tillväga? Har fått tag på mark utav ett gammalt par.

Ingår marken i ett viltvårdsområde ? Om den gör det prata med någon ansvarig inom det området om vad som gäller... Men skriv ut ett arrendeavtalspapper från nätet (svenska jägarförbundet har såna att skriva ut) och få det gamla paret och du att skriva på detta papper det är det första jag hade gjort så ingen kommer och tar marken framför näsan på dig...

Publicerat
  • Författare

Tack för hjälpen, är det någon mera som undrar så finns blanketten här; http://www.jagareforbundet.se/Global/Blanketter/4.pdf

Måste jag ta kontakt med VVO för att få jaga, trots att jag fått tillåtelse utav ägaren?

Publicerat
Tack för hjälpen, är det någon mera som undrar så finns blanketten här; http://www.jagareforbundet.se/Global/Blanketter/4.pdf

Måste jag ta kontakt med VVO för att få jaga, trots att jag fått tillåtelse utav ägaren?

Ja det måste du nog allt göra kan inte hur det fungerar överallt men här har vvo hand om jaktkort som man måste lösa :D sen vet jag inte är det bara små vilt du ska jag och sådant men kontakta vvot så du vet vad som gäller om marken ingår i ett vvo så kan ingen sen komma och gnälla... klokast så slipper man råka ut för elände...

Publicerat

enklast är väl oftast att prata med det äldre paret och fråga dem om marken ingår någonstans? Om de inte vet, eller säger nej, skadar det inte att kolla med länsstyrelsen eftersom de vet :)

• 4 weeks later...
Publicerat

Hur har det gått? Vart i Sverige var det? Vad skall du jaga? Du måste ju säga B när du sagt A ^_^