Publicerat Januari 27, 200620 yr ja inte hade kamchatkabjörn varit helt fel Jonsson, men har läst ett jaktreportage från Magdan(ligger typ väst/nordväst om Kamchatka), var så vackra bilder så dit skulle jag vilja fara ;D Vad finns det för villebråd där att jaga då?
Publicerat Januari 27, 200620 yr Drömmer mig bort till hösten igen...när man får släppa vovven på sök och förväntansfullt ströva fram i skogen i väntan på ståndskall...Var det är spelar inte så stor roll bara man får jaga där man har en bra chans att hitta nåt vilt. Och så ska det ju helst vara vacker natur oxå...nåt sånt här kanske...?? 8)
Publicerat Januari 27, 200620 yr samma som på kamchatka. gigantiska älgar och björn. Ok! Det låter bra! När far Vi?
Publicerat Januari 27, 200620 yr Mr Mauser: Jag är helt på ditt spår Sebiriska bockar hade inte vatt fel att få jaga med den nya 6,5:an. Vad säger du mr mauser? ska vi boka direkt eller? MVH/Jocke
Publicerat Januari 27, 200620 yr Min drömjakt är 16 Aug 2006. Då ska jag ut tidigt på morgonen till torn 15. Det bästa av allt är att min 5 årige Johannes ska med för första gången!
Publicerat Januari 27, 200620 yr Det bästa av allt är att min 5 årige Johannes ska med för första gången! Helt rätt!!! Jag har haft med mina sedan den minsta var 3år, både i fjällen och till skogs. (de båda fyller 10 samt 15år)
Publicerat Januari 27, 200620 yr Författare blev ju en ganska poppis tråd detta....det finns många jaktformer och platser som lockar...vore kul att avverka och njuta några mer arter på svensk mark innan man ger sig utanför sverige för att jaga.nån som vet hur många jaktbara arter det är i sverige?hoppas vi får tillbaka de arterna som EU tog ifrån oss.Lite lojakt blev det ju, men morkulle, skarv och korp osv borde det bli jakt på igen...å andra sidan tror jag inte att avskjutningssiffrorna på korp är direkt låga nu heller, bara att de inte redovisas!
Publicerat Januari 27, 200620 yr Mr Mauser: Jag är helt på ditt spår Sebiriska bockar hade inte vatt fel att få jaga med den nya 6,5:an. Vad säger du mr mauser? ska vi boka direkt eller? MVH/Jocke Givetvis tänk dig en sextaggare med en hornländ på 47cm! Tyvär så får det nog förbli en drömjakt då Diana jaktresor vill ha 24000:- för resan och om man skjuter en kapital herre med en trofevikt på över kilot så tillkommer 12-14000 i trofeavgift......... :'( om jag får gråta på din axel så får du gråta på min :'( /Micke
Publicerat Januari 28, 200620 yr Mr Mauser: Tack det va snällt. vi kan ju gråta ihop då :'( Det va ju en del pengar det ja.... Får nog vara nöjd med skottlands resan i oktober i år Men om du vinner på lotto eller nått så kan du väll höra av dig så ska jag se hur mycket jag får ihop efter att ha slagit sönder spargrisen MVH/Jocke
Publicerat Januari 28, 200620 yr En klar höstmorgon och ett par minusgrader och vindstilla. Ett rejält upptag och skallgiving med enormt tryck och passion ,, det min vänner, det är drömjakten