Hoppa till innehåll
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Jaktsidan

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Vapenlicens

Featured Replies

Publicerat

Har inget tålamod längre :)

Är de någon som på senare tid skickat in en vapenlicens till kalmar. ?

Frågan är hur lång tid de tog?

Ursäkta om ja låter tjatig men blir galen varje dag ja kollar i postlådan :)

Publicerat
  • Författare

Ingen som vet ? :)

Publicerat

Som vi sade tidigare, räkna med 5-7 veckor.

Det enda sättet att få reda på hur det ligger till med din ansökan är att ringa din handläggare och fråga.

Ett tips bara är att inte tjata på handläggaren, vänlighet däremot brukar vara uppskattat!

Publicerat
  • Författare
Som vi sade tidigare, räkna med 5-7 veckor.

Det enda sättet att få reda på hur det ligger till med din ansökan är att ringa din handläggare och fråga.

Ett tips bara är att inte tjata på handläggaren, vänlighet däremot brukar vara uppskattat!

Men va är handläggare ? Vem är de ? :)

Publicerat
Men va är handläggare ? Vem är de ? :)

Vapenhandläggaren hos polisen som handlägger ditt vapenärende och utfärdar eventuell licens.

Publicerat
  • Författare
Vapenhandläggaren hos polisen som handlägger ditt vapenärende och utfärdar eventuell licens.

Hur vet man vem han/hon är ? Och hur får man tag på dom ?

Publicerat

Ge dej till tåls istället, din licens blir klar när handläggaren kommer till den i högen av alla andra ansökningar som ligger inne för beslut.

Det är klokt att vara ute i god tid med licensansökningarna.. :lol:

Publicerat
  • Författare
Ge dej till tåls istället, din licens blir klar när handläggaren kommer till den i högen av alla andra ansökningar som ligger inne för beslut.

Det är klokt att vara ute i god tid med licensansökningarna.. :lol:

Kunde inte vara ute i ``godare´´ tid än vad ja var ;)

Publicerat

Har det inte gått riktigt lång tid så slöar det bara ner processen om alla ska ringa och kolla hur det går med just deras ansökan. Låt dem jobba ostört så kommer licensen så småningom. =)

Publicerat

Jag har fått vänta mellan 5 dagar och 3 månader på mina licenser, så det kan variera kraftigt beroende på arbetsbelastning, personalresurser, sjukskrivningar, semester, VAB osv osv osv....

Håller med Noldorin, låt licenstanten jobba i lugn och ro, det tjänar du nog på.

Publicerat
  • Författare

okej okej,, tanten ja lämnade in hos sa ett par veckor. :lol: Ett par = 2 ;)

Publicerat

Söker oxå mina i kalmar, senaste året har dom tagit 2-5 dagar (sökt 3 licenser). Kanske är lite nyexaminerade jägare nu som skappar kö.

Publicerat
  • Författare
Söker oxå mina i kalmar, senaste året har dom tagit 2-5 dagar (sökt 3 licenser). Kanske är lite nyexaminerade jägare nu som skappar kö.

Mm kanske de.. Nu har de gått två veckor och en dag :blush:

Publicerat
  • Författare

Har du skickat in nån licens på den senare tiden :blush: ?

Publicerat

är det din första licens du sökt nu el?

Publicerat
  • Författare
är det din första licens du sökt nu el?

Ne den skriv på pappa o de är hans femte vapen ..

Publicerat

Skickade ni/du med en motivering? Annars kommer ni eventuellt (om det är en paragrafryttare till handläggare) få ett krav på att motivering ska skickas in.

Publicerat
  • Författare
Skickade ni/du med en motivering? Annars kommer ni eventuellt (om det är en paragrafryttare till handläggare) få ett krav på att motivering ska skickas in.

Mm ja vet.. Men efter 2 veckor så tycker man att dom borde ha hört av sig om dom så gärna skulle vilja ha en motivering :blush:

Publicerat

Jag trodde jag var otålig.. :huh:

Sluta tänka på det så dyker den upp som en glad överaskning. De har oftast mycket att göra så här års, de gör dessutom mycket annat än att handlägga vapenlicenser och det är/har dessutom varit semestertider.

Det finns inget du kan göra åt saken, annat än att ringa och tjata och göra sig ovän med handläggaren. Alltid trisst att vänta, jag gör det själv på ett par licenser nu, men det hjälper inte att gå och irritera sig på att det tar lång tid :)

Publicerat
  • Författare
Jag trodde jag var otålig.. :)

Sluta tänka på det så dyker den upp som en glad överaskning. De har oftast mycket att göra så här års, de gör dessutom mycket annat än att handlägga vapenlicenser och det är/har dessutom varit semestertider.

Det finns inget du kan göra åt saken, annat än att ringa och tjata och göra sig ovän med handläggaren. Alltid trisst att vänta, jag gör det själv på ett par licenser nu, men det hjälper inte att gå och irritera sig på att det tar lång tid :)

Haha ne ja vet. Men de tråkiga är att ja måste gå ett X antal skoldagar innan de blir lite kul igen :)

Skiten börjar på onsdag :huh:

Publicerat
Haha ne ja vet. Men de tråkiga är att ja måste gå ett X antal skoldagar innan de blir lite kul igen :)

Skiten börjar på onsdag :huh:

Vänta du tills du börjar få räkningar med ditt eget namn på, då längtar du snart tillbaka till "skiten" igen :)

Som sagt, kyl ner skallen, hitta på ngt annat, så dimper den ned när du minst anar det.

Publicerat
  • Författare
Vänta du tills du börjar få räkningar med ditt eget namn på, då längtar du snart tillbaka till "skiten" igen :huh:

Som sagt, kyl ner skallen, hitta på ngt annat, så dimper den ned när du minst anar det.

Haha ja betalar f*n hellre än att gå i skolan ska du veta :)

De kan beskrivas som att sitta i häcktet på ett ungefär. Inte för att ja har suttit där men kan tänka mig de :)

Publicerat

Sist väntade jag knappt 3 veckor i kalmar, nu har de haft semester och därav verkar väntetiderna vara väldigt långa, en kompis har fått vänta över 6 veckor på sin licens nu.. Du kan nog få räkna med att få vänta ett tag.

Publicerat
  • Författare
Sist väntade jag knappt 3 veckor i kalmar, nu har de haft semester och därav verkar väntetiderna vara väldigt långa, en kompis har fått vänta över 6 veckor på sin licens nu.. Du kan nog få räkna med ett par veckor till om du har otur.

Wooot :huh: Hoppas du skojar lite med mig nu :)

Publicerat
Wooot :huh: Hoppas du skojar lite med mig nu :)

formulerade mig lite klantigt, menade inte att du skulle få vänta 6 veckor + ett par till, ändrade det sedan men du var snabb på att svara :)

Men de verkar inte lida av stress där inne så det dröjer nog lite innan du får den skulle jag tro..