Publicerat Augusti 21, 201015 yr Tjena alla jägare. Var bara tvungen att göra den här färdig med. Har legat en stund och väntat. En större kniv o inget att förväxla med små knivar Skaftet gjorde jag av flamm björk, mässing, nickelsilver o läder. Bladet gjorde jag av rostfritt ca 17 cm långt. Hela kniven är 29,7 cm lång. Mitt nästa projekt nu är att göra färdigt isjonssons kniv innan jag gör en slida till den här jätten Vad tycker ni?? mvh Kimmo Lilja
Publicerat Augusti 21, 201015 yr Så jäkla läcker! Synd att man har så skral plånbok. Jag skulle kunna haft en vägg full av läckra kniva om jag bara hade haft a little bit more cash.... Men jag har ju en på gång. Hoppas att den landar i brevlådan på måndag.
Publicerat Augusti 21, 201015 yr Så jäkla snygg bara älskar flam björk den riktigt lever.. en riktigt läcker bamse kniv Keep up the good work !! MVH Eas ps kan tänka mig att det blir snyggt med en vertikal slira till.
Publicerat Augusti 21, 201015 yr Jättesnyggt! Som vanligt. Den där skulle nog ha bott bra hemma hos mig om jag hade haft pengar
Publicerat Augusti 21, 201015 yr Författare Tackar mina vänner. Kniven kommer att bli till salu för ca 2000 kronor med slida. Jag vet att det är lite mer pengar men det är en större kniv, mer material och mycket jobb som ligger bakom plus att sen kommer en större slida att jobba ihop till den också. Ha de i stugorna gubbar o gummor. mvh Kimmo Lilja
Publicerat Augusti 21, 201015 yr Skitsnygg Kimmo!!! Du fick till riktigt snygg filework med vinemönster (om jag inte ser helt fel) Ytterligare en riktigt trevlig bit med flambjörk som du har förvaltat ypperligt! Här ser ni varför jag fastnade för detta och vad jag strävar efter
Publicerat Augusti 21, 201015 yr Den är ju hur snygg som helst Kimmo! Visst fasiken skulle den passa i bältet. Den ser ju nästan ut som en Zeb-kniv från Fam. Macahan´s. Stor och ett rejält blad, men visst var Zeb´s kniv lite större på alla håll.
Publicerat Augusti 22, 201015 yr Hittade detta i skogen idag. Jag sökte länge men hittade inte den andra halvan. Vad ska jag göra med detta om jag inte vill sätta upp det på väggen ute vid farstun?
Publicerat Augusti 22, 201015 yr Hittade detta i skogen idag. Jag sökte länge men hittade inte den andra halvan. Vad ska jag göra med detta om jag inte vill sätta upp det på väggen ute vid farstun? Gör en fiiin söndags hatt till tanten...
Publicerat Augusti 22, 201015 yr Skicka det till mig Du har ju med största sannolikhet användning för det. Vad är kg-priset för fällhorn? Kineser mal det väl till potensmedel och dyligt. Blir man pilsk av det då tro???
Publicerat Augusti 22, 201015 yr Du har ju med största sannolikhet användning för det. Vad är kg-priset för fällhorn? Kineser mal det väl till potensmedel och dyligt. Blir man pilsk av det då tro??? Gnag lite på hornet under dagen så får du meddela hur hornig (horny ) du blev
Publicerat Augusti 22, 201015 yr Gnag lite på hornet under dagen så får du meddela hur hornig (horny ) du blev Ja, jag får väl göra det!
Publicerat Augusti 22, 201015 yr Ja, jag får väl göra det! Annars kanske det är något för frugan att hänga smycken på?
Publicerat Augusti 22, 201015 yr Annars kanske det är något för frugan att hänga smycken på? Ja, det el. en tamburknekt av det och sätta hatten på.
Publicerat Augusti 22, 201015 yr Författare Du har ju med största sannolikhet användning för det. Vad är kg-priset för fällhorn? Kineser mal det väl till potensmedel och dyligt. Blir man pilsk av det då tro??? Heh heh,,, vet inte kilopriset dock Menar du att jag har mest användning för det för potensen skull eller som material??? Ett ögonblick, ska fråga frugan.................. Njaaa,, hon var tydligen nöjd som det är även om en del nätter försvinner i snickarboa ibland.
Publicerat Augusti 22, 201015 yr Författare Gnag lite på hornet under dagen så får du meddela hur hornig (horny ) du blev Hah hah,, där fick du till det
Publicerat Augusti 22, 201015 yr Heh heh,,, vet inte kilopriset dock Menar du att jag har mest användning för det för potensen skull eller som material??? Ett ögonblick, ska fråga frugan.................. Njaaa,, hon var tydligen nöjd som det är även om en del nätter försvinner i snickarboa ibland. Ok! Då behöevr du inget potensmedel än iaf.
Publicerat Augusti 22, 201015 yr Ja, det el. en tamburknekt av det och sätta hatten på. Om du gnager lite på hornet så kanske du inte behöver använda det till att hänga hatten på.... då har du kanske annat att hänga hatten på. Lätt att hitta hatten sen också...
Publicerat Augusti 22, 201015 yr Om du gnager lite på hornet så kanske du inte behöver använda det till att hänga hatten på.... då har du kanske annat att hänga hatten på. Lätt att hitta hatten sen också... Haha! Sedan har han ju tak över huvudet för alltid. Både mot kyla och regn!
Publicerat Augusti 22, 201015 yr Heh heh... ni är för roliga. Tack! Man kan ju ha det till både det ena och det andra som sagt vad, men jag vet ju vad du vill ha det till.
Publicerat Augusti 22, 201015 yr Jättesnyggt! Som vanligt. Den där skulle nog ha bott bra hemma hos mig om jag hade haft pengar Är den inte lite liten för din smak?