Publicerat Augusti 22, 201015 yr Vi är ett gäng som har bestämt oss för att träffas på Knöppelåsens 300m bana Lördagen 28/8 för att tillsammans skjuta och umgås. Då borde jägarna hunnit få tillbaka fågelhunden, och rådjursvakaren hunnit vila middag. Tanken är att vi inte kör längre än säg 3h, så folk hinner hem till middagar och fester eller liknande! Mitt tips är att ta med: * bössa som går att skjuta 300m med (undvik att ta tunga kalibrar med rekyldämpare ) * 22lr för lite korthållsskytte (eventuellt, fokus på långa banan) * matta att ligga på för liggande skytte * kaffe * ammo (minst 30 skott till huvudbössan är att rekommendera) * hörselkåpor * minst 2st klickpatroner till "huvudbössan" Jag tar med bullar och lite sånt. Vi skjuter och fikar, om vartannat, och har kul! Förhoppningsvis har jag fått hem en .222rem då som jag vill testa lite, och jag jag har min 6.5*55 som gärna blir luftad. Så... vad har ni att komma med? Jag står för måltavlor med! Kom igen nu, om åtminstone 5pers skriver här att de kommer, så kör vi! Mitt mobilnr är 073 - 837 03 42 Så, skriv in här vilka som kommer så vi vet på en höft! Självklart är man välkommen även om man inte anmält, men det skadar inte att veta för fikat
Publicerat Augusti 22, 201015 yr Jag kommer som du vet och har en kompis med som jag sa i andra tråden Förresten jag e ju inte så hemma med detta med skytte men vad ska man ha klickpatronerna till ? Kanske dum fråga men kände jag var tvungen fråga
Publicerat Augusti 22, 201015 yr Förresten jag e ju inte så hemma med detta med skytte men vad ska man ha klickpatronerna till ? Kanske dum fråga men kände jag var tvungen fråga Undrar jag med, dom smäller ju int Fick veta syrrans flicka ska invigas till guds händer eller nåt sånt med en konfirmering på sönda Den börjar 11.00 med fika efter. Hur länge håller sånt rappel på egentligen. Hoppas på hinna dit i alla fall så man kan dra ett par smällar och träffa gott folk. Man får väl ta grejerna med sig så kanske det löser sig.
Publicerat Augusti 22, 201015 yr Författare Jag har lite tankar på små knep och sådant vi kan göra för att testa våran skytteförmåga. Klickpatronerna är inget måste, vi kommer ju inte att tävla eller så , däremot finns det lite knep för att förbättra oss som skyttar och där kommer klickisarna att hjälpa =)
Publicerat Augusti 22, 201015 yr Trevligt initiativ. Fast det borde kanske gå lika bra med tomhylsor som klickpatroner. Eller?
Publicerat Augusti 22, 201015 yr Författare Problemet är att de flesta tomhylsor inte matar upp ur magasinet bra, eller alls. Poängen är att när du mantlar in en klickpatron skall du inte känna någon skillnad mellan en riktig och den
Publicerat Augusti 23, 201015 yr Problemet är att de flesta tomhylsor inte matar upp ur magasinet bra, eller alls. Poängen är att när du mantlar in en klickpatron skall du inte känna någon skillnad mellan en riktig och den Jag förstår tanken. Men tomhylsa funkar jättebra att använda så i mitt vapen, därav min undran. Det kanske inte funkar i alla andra vapen dock.
Publicerat Augusti 23, 201015 yr Vad är skillnaden på en dummyround och en klickpatron? Dummyround=tomhylsa med kula i.
Publicerat Augusti 23, 201015 yr Författare MatsN: och en klickpatron är då en fjäderbelastad patron som på ett skonsamt sätt tar emot tändstiftet? Vad blir det om man tar en tomhylsa med fastlimmad kula i, och sätter ett suddgummi istället för tändhatt?
Publicerat Augusti 23, 201015 yr Vad blir det om man tar en tomhylsa med fastlimmad kula i, och sätter ett suddgummi istället för tändhatt? Blir en dummyround med suddgummi i
Publicerat Augusti 25, 201015 yr Behöver inte längre oroa mig för om jag har skott eller hunnit ut ur fågelskogen efter att hastigt och lustigt fått täcka upp ett 7/7 skift i Kiruna. Hoppas ni slipper snö...
Publicerat Augusti 25, 201015 yr Införskaffat klickpatroner i dag så då har man det med sig också 100 skott till 308 och har ca 40 till 222an bör ju räcka
Publicerat Augusti 26, 201015 yr Författare Behöver inte längre oroa mig för om jag har skott eller hunnit ut ur fågelskogen efter att hastigt och lustigt fått täcka upp ett 7/7 skift i Kiruna. Hoppas ni slipper snö... Tråkigt tråkigt, men pengar iaf Införskaffat klickpatroner i dag så då har man det med sig också 100 skott till 308 och har ca 40 till 222an bör ju räcka Du lär ju klara dig
Publicerat Augusti 26, 201015 yr Visst finns det bana för inskjutning där ? är det tavlor på den med ? om jag inte hinner skjuta in i morgon
Publicerat Augusti 26, 201015 yr Författare Det finns bana för inskjutning 80m, och jag har med mig någon sådan där Norma inskjutningstavla. Det skall nog bli någon liten skjutlek med, har jag tänkt. Jag tar med mig 40 lerduvor som vi kan skjuta duell på om vi vill =)
Publicerat Augusti 26, 201015 yr Författare 45 plugg uppladdade till 6.5*55, så det skall bli kul på lördag! =)
Publicerat Augusti 26, 201015 yr 45 plugg uppladdade till 6.5*55, så det skall bli kul på lördag! =) Ja bara man hinner dit så
Publicerat Augusti 26, 201015 yr Hmm, vad göra på en skytteträff? (var på Robsoftträff i Gråbo typ 2005). Kanske man borde arrangera en strax söder om Göteborg?
Publicerat Augusti 26, 201015 yr Hmm, vad göra på en skytteträff? Har en galen ide, man kan skjuta o snacka lite dynga
Publicerat Augusti 28, 201015 yr Hörde nåt om regn i luleå? Boden kanon fint väder i dag Hoppas det ger sig till kl 14
Publicerat Augusti 28, 201015 yr Ja man hann dit en stund. Fick prova stoney point benstöden på 6x45:an och det gick väl så där. Man tycker man vinglar mycket men träffarna satt inte sämst i alla fall. Rävar på 100 + m ligger pyrt till i alla fall. 260:n skulle skjutas med o det gjordes det men det blev inga hål i tavlan så den är till salu för en burk bullens pilsnerkorv. Hade man haft lite minne så hade man kommit ihåg att man har bytt pipa på den men inte skjutit in den Nu går den som tåget igen.
Publicerat Augusti 28, 201015 yr Tror att det får bli en träff då det inte är jakt så det kanske dyker upp lite mer folk Till våren ? Nog för det var trevligt träffa på några stycken från forumet
Publicerat Augusti 29, 201015 yr Författare Till våren blir det fler, kanske något mer organiserat och med jämna mellanrum? =)