Publicerat Augusti 23, 201015 yr 4 veckor kvar till bågjakten öppnar i Wisconsin. Har varit ute och rekat mycket och har mycket fina hjortar på marken i år. Lägger upp några bilder av fina bockar jag har sett. Hoppas på att få ta en av dom men dom kan vara rätt så listiga. Den största av dom här tre gissar jag har ett inside spread på 23 tum och elva taggar.
Publicerat Augusti 24, 201015 yr Bocken på bilden i mitten ser rejält kraftig ut i kroppen, helt klart en värdig motståndare, skitjakt på dig under bågsäsongen.. /Ch
Publicerat Augusti 24, 201015 yr Visst är det väl vitsvanshjort? Å vad jag en dag vill få jaga på sådana, o utan att fara till Finland, inget fel på Finland, bara att jag vill jaga dem bland amerikanska gårdar och skogar. /Christian
Publicerat Augusti 24, 201015 yr Å vad jag en dag vill få jaga på sådana bland amerikanska gårdar och skogar./Christian Me tooiee brother..
Publicerat Augusti 24, 201015 yr 4 veckor kvar till bågjakten öppnar i Wisconsin. Avis ? jag ? Kan du ge dej fan på..
Publicerat Augusti 24, 201015 yr Fast jag nöjer mig med att göra det med skjutvapen, iofs vore en handgun hunt inte helt fel, skulle vara en anledning att skaffa en SA revolver i lagom kaliber. /Chris the viking
Publicerat Augusti 24, 201015 yr Författare Hjorten på den första bilden är störst och är lika stor som den i mitten i kroppen det är bara att bilden är tagen i en annan vinkel. Att jaga i västra wisconsin är den bästa vitsvans jakten man kan göra idag. Hjort beståndet är helt sjukt och kvaliten på stammen har aldrig varit bättre. Det som också är bra är att det finns mycket offentlig mark att jaga på för dom som inte har tillgång till egen mark plus att bågjakten startar 2 månader innan gevärs jakten så det är relativt folktomt på markerna.
Publicerat Augusti 24, 201015 yr Snacka om besviken! Jag trodde det hade kommit något beslut här i Sverige jag missat...
Publicerat Augusti 24, 201015 yr Det som också är bra är att det finns mycket offentlig mark att jaga på för dom som inte har tillgång till egen mark plus att bågjakten startar 2 månader innan gevärs jakten så det är relativt folktomt på markerna. Det måste ju vara riktigt riktigt bra.