Publicerat Augusti 27, 201015 yr http://www.jagareforbundet.se/svenskjakt/S...jakten-1.14185/ Nu har EU ställt frågor till Svenska staten. Detta var i och för sig väntat. Hoppas nu bara att politikerna verkligen står upp för och redovisar sina beslut och de följder jakt/icke jakt får för stammen. Vore trevligt om sittande regering kunde få iväg ett svar innan valet. Detta med tanke på att ett eventuellt regeringsskifte kan få till följd att MP utformar svaret. Eller åtminstone ställer sådana krav på hur svaret skall utformas att vi därefter sedan får svårt att försvara jakten. MVH // Henrik
Publicerat Augusti 27, 201015 yr Ännu ett fall av, vad jag anser, överförmynderi å det grövsta. Vad har spanjorer med den svenska vargstammen att göra? Och är det så illa åt alla håll, att tex, våra politiker säger vad man får och inte får jaga i spanien? Uräskta till eventuella spaniorer som läser detta, landet är bara taget som ett exempel. Så att ingen nu missförstår och tror jag har nått emot spanjorer/spanien.
Publicerat Augusti 29, 201015 yr Det jag mest reagerar på är dom verkar helt ha ignorerat att det ska flyttas hit nya vargar. Kanske har dom helt gått på vad naturskyddsföreningen sagt och inte kollat upp något själva? Tror dock inte att detta kommer ändra något ifall sittande regering blir kvar, får vi maktskifte så vet man ju aldrig vad som händer men jag har endå en känsla av att om inplanteringarna går vägen så kommer beslutet att kvarstå även om vi får en rödgrön regering.