Publicerat September 7, 201015 yr Förra gissningen gick så fort så vi tar en gissning till. Har en hel del fina trä block nu efter att jag ägnat dagen åt att såga upp gammalt virke jag haft på tork. Den här biten var riktigt snygg o hade en hel del karaktär. Gissa trät om ni kan? mvh Kimmo
Publicerat September 7, 201015 yr Författare Bra gissning men det var fel. Ser iochförsig ut lite som alm men inte.
Publicerat September 7, 201015 yr YES jag vann en tävling Såg ni andra inte att det var päron era pä..... //
Publicerat September 7, 201015 yr YES jag vann en tävling Såg ni andra inte att det var päron era pä..... // Skryt lagom, jag vann faktiskt först! Nog för att det var en gissning men jag tyckte faktiskt jag kände igen det lite, fällde ett stort päronträd häromåret.
Publicerat September 7, 201015 yr Är biten oljad eller polerad eller nått för jag tycker den ser så mörk ut för att vara päron
Publicerat September 7, 201015 yr Är biten oljad eller polerad eller nått för jag tycker den ser så mörk ut för att vara päron Som det ser ut på bilderna och som jag minns det är själv kärnan mörk
Publicerat September 7, 201015 yr jo det är jag också helt med om men jag tyckte bara att resten ser mycket mörkare ut än det päronträdet vi gjorde bräder av i sommras men men är väl jag som tänker fel
Publicerat September 7, 201015 yr Skulle tro att päron, precis som alla andra träslag - kan variera mycket i nyanserna....
Publicerat September 7, 201015 yr En tanke slog mig precis kimmo... nu vet jag ju att du gör knivar (vem har missat det?) men... Skulle du vara intresserad, när tid och pengar finnes, att fila till ett customgrepp till en smith & wesson revolver?
Publicerat September 7, 201015 yr Kul ide hade varit kul att se hur bra det skulle bli Samma sak som en kniv nästan två trâbeter med en metallbet i mitta
Publicerat September 7, 201015 yr Författare Hej. Päron trä biten är tagen från roten vid kärnan o där var det de här nyanserna. Har dragit på lite linilja bara för att framhäva möstrena bättre. Att göra en custom grepp till en revolver skulle säkert funka. Antar att du vill ha sidorna. Är de bara platta i botten med skruv hål eller är det fräs spår i passningen,.? mvh Kimmo
Publicerat September 7, 201015 yr Hej.Päron trä biten är tagen från roten vid kärnan o där var det de här nyanserna. Har dragit på lite linilja bara för att framhäva möstrena bättre. Att göra en custom grepp till en revolver skulle säkert funka. Antar att du vill ha sidorna. Är de bara platta i botten med skruv hål eller är det fräs spår i passningen,.? mvh Kimmo De är urfrästa och revolvern försänkt i dem, men kommer vi så långt i diskussionen så kan jag ju alltid skicka dig originalbitarna allt "invändigt" ska ju vara som på dem och även längden på hålen för greppskruven
Publicerat September 7, 201015 yr Författare Joo., det är bäst att ha orginal sidorna så att man kan mnäta o dona. Är säkert inte det lättaste men det måste ju gå.
Publicerat September 7, 201015 yr Skryt lagom, jag vann faktiskt först! Nog för att det var en gissning men jag tyckte faktiskt jag kände igen det lite, fällde ett stort päronträd häromåret. Japp, du vann först sen vann jag //
Publicerat September 8, 201015 yr Författare Hade en liknanade fråge tävling till ett gäng amerikanska knivmakare med just den här biten igår. Skrev att den som gissar rätt får biten hemskickat. Fick en hel del svar men ingen var rätt. Till slut var det en kniv makare som heter Frank Aqiuerra som fick biten efter en lista på tror det var 300 olika trädslag gissaren pränta dit i samma post. heh heh...