Hoppa till innehåll
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Jaktsidan

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Gissa igen trädslaget.

Featured Replies

Publicerat

Förra gissningen gick så fort så vi tar en gissning till. Har en hel del fina trä block nu efter att jag ägnat dagen åt att såga upp gammalt virke jag haft på tork. Den här biten var riktigt snygg o hade en hel del karaktär. Gissa trät om ni kan?

mvh Kimmo

46982fd97f711f4d7fe5ce590445a58e.jpg

e42309ec19f6cbbc974c1db59ea7ed73.jpg

a99b1f6e9eba6bbad0ad808f281cfce5.jpg

Publicerat

Alm

Publicerat
  • Författare

Bra gissning men det var fel. Ser iochförsig ut lite som alm men inte.

Publicerat

Fasen, jag trodde också alm direkt...

Rönn?

Publicerat

Päron

Publicerat

Ask?

Publicerat

Ser ut som körsbär :huh:

Publicerat

Gissar väl på päron ja dårå.

//

Publicerat

jag vill att det skall vara körsbär..

/Christian

Publicerat
  • Författare

Skuris o cardig har rätt grattis

Publicerat

YES jag vann en tävling :huh:

Såg ni andra inte att det var päron era pä..... :huh:

//

Publicerat
YES jag vann en tävling :huh:

Såg ni andra inte att det var päron era pä..... :huh:

//

Skryt lagom, jag vann faktiskt först! :D

Nog för att det var en gissning men jag tyckte faktiskt jag kände igen det lite, fällde ett stort päronträd häromåret.

Publicerat

Är biten oljad eller polerad eller nått för jag tycker den ser så mörk ut för att vara päron

Publicerat
Är biten oljad eller polerad eller nått för jag tycker den ser så mörk ut för att vara päron

Som det ser ut på bilderna och som jag minns det är själv kärnan mörk

Publicerat

jo det är jag också helt med om men jag tyckte bara att resten ser mycket mörkare ut än det päronträdet vi gjorde bräder av i sommras men men är väl jag som tänker fel :D

Publicerat

Skulle tro att päron, precis som alla andra träslag - kan variera mycket i nyanserna.... :D

Publicerat

En tanke slog mig precis kimmo... :D nu vet jag ju att du gör knivar (vem har missat det?) men... Skulle du vara intresserad, när tid och pengar finnes, att fila till ett customgrepp till en smith & wesson revolver? B)

Publicerat

Kul ide hade varit kul att se hur bra det skulle bli

Publicerat
Kul ide hade varit kul att se hur bra det skulle bli

Samma sak som en kniv nästan :D två trâbeter med en metallbet i mitta B)

Publicerat
  • Författare

Hej.

Päron trä biten är tagen från roten vid kärnan o där var det de här nyanserna. Har dragit på lite linilja bara för att framhäva möstrena bättre.

Att göra en custom grepp till en revolver skulle säkert funka. Antar att du vill ha sidorna. Är de bara platta i botten med skruv hål eller är det fräs spår i passningen,.?

mvh Kimmo

Publicerat
Hej.

Päron trä biten är tagen från roten vid kärnan o där var det de här nyanserna. Har dragit på lite linilja bara för att framhäva möstrena bättre.

Att göra en custom grepp till en revolver skulle säkert funka. Antar att du vill ha sidorna. Är de bara platta i botten med skruv hål eller är det fräs spår i passningen,.?

mvh Kimmo

De är urfrästa och revolvern försänkt i dem, men kommer vi så långt i diskussionen så kan jag ju alltid skicka dig originalbitarna :D allt "invändigt" ska ju vara som på dem och även längden på hålen för greppskruven

Publicerat
  • Författare

Joo., det är bäst att ha orginal sidorna så att man kan mnäta o dona. Är säkert inte det lättaste men det måste ju gå.

Publicerat
Skryt lagom, jag vann faktiskt först! :(

Nog för att det var en gissning men jag tyckte faktiskt jag kände igen det lite, fällde ett stort päronträd häromåret.

Japp, du vann först sen vann jag :ph34r:

//

Publicerat
  • Författare

Hade en liknanade fråge tävling till ett gäng amerikanska knivmakare med just den här biten igår. Skrev att den som gissar rätt får biten hemskickat. Fick en hel del svar men ingen var rätt. Till slut var det en kniv makare som heter Frank Aqiuerra som fick biten efter en lista på tror det var 300 olika trädslag gissaren pränta dit i samma post. heh heh...

Publicerat
:) Varför var det ingen som visste vad det var tror du?