Hoppa till innehåll
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Jaktsidan

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

fundamentet är funnet!

Featured Replies

Publicerat
  • Författare

Jaha det har inte hänt så mycket mer i praktiken med bössan än att jag satt på SuB 4-12 på 222an tills vidare.

Håller på att leta sikte till den men det är mycket som spelar in i vad det blir för något. Är väldigt sugen pa ett Conquest eller ändå hellre ett Trijicon 5-20 igen men då får plånboken utvidgas innan det blir av.

Sedan ska jag hem nu och göra fläskpannkaka, och medans den står i ugnen ska jag lätta lite på trycket till Remingtonbössan. En sådan bössa kan enligt mig inte ha mer än 800g i avtryckarvikt om jag ska kunna skjuta 100,. Tror att den ligger närmare 1,5kg nu.

Mvh/joacim

Publicerat
  • Författare

Äntligen så har våra kära bredbandsleverantörer fått tummen (som måste suttit fast med lim) ur r*ven och flyttat bredbandet till rätt adress, så här kommer ett par bilder på bössan och en träffbildsbild.

Dessutom stod jag och städade ute i "vapenrummet" här om dagen och hittade en tavla skjuten med min gamla 6BR, saknar den bössan igen :(

Men inget ont utan att det har något gott med sig. Det får bli en 6mm kaliber när den här 222:an ska pipas om. 6x45 ligger bra till ;)

MVH/Jocke

post-2176-1285328629_thumb.jpg

post-2176-1285328644_thumb.jpg

post-2176-1285328666_thumb.jpg

post-2176-1285328680_thumb.jpg

post-2176-1285328692_thumb.jpg

post-2176-1285328703_thumb.jpg

Publicerat
  • Författare

Nu har jag ett nytt kikarsikte på väg hem till bössan också.

Det blir en bra kompromiss för jakt kombinerat med skytte på ut till 200 - 250meter.

Det är inget under av skymnings och vaksikte, men det har jag andra sikten till.

Det jag pratar om är såklart ett Burris Fullfield II 4,5-14x42 med Ballistic Plex riktmedel. Hade ett sådant här som första sikte på min 6mmBR och jag var väldigt nöjd. Hade aldrig ett sikte på bössan som fick fälla fler vilt totalt än vad detta siktet fick göra.

Helt klart i en klass för sig vad det gäller sikte/kr.

MVH/Jocke

Publicerat

Allt verkar gå åt rätt håll :)

Publicerat
Nu har jag ett nytt kikarsikte på väg hem till bössan också.

Det blir en bra kompromiss för jakt kombinerat med skytte på ut till 200 - 250meter.

Det är inget under av skymnings och vaksikte, men det har jag andra sikten till.

Det jag pratar om är såklart ett Burris Fullfield II 4,5-14x42 med Ballistic Plex riktmedel. Hade ett sådant här som första sikte på min 6mmBR och jag var väldigt nöjd. Hade aldrig ett sikte på bössan som fick fälla fler vilt totalt än vad detta siktet fick göra.

Helt klart i en klass för sig vad det gäller sikte/kr.

MVH/Jocke

hörru!

är inte du sjuk???

om det fortsätter så här så tvingar jag ut dig på grisjakt i helgen det vet du! ner i sängen med dig!

/Kalle :)

Publicerat
  • Författare
hörru!

är inte du sjuk???

om det fortsätter så här så tvingar jag ut dig på grisjakt i helgen det vet du! ner i sängen med dig!

/Kalle :lol:

Detta va ju den billiga shopingen :)

MVH/Jocke

Publicerat
Detta va ju den billiga shopingen :)

MVH/Jocke

du ser, STANNA I SÄNGEN!

det blir dyrt annars....

Publicerat
  • Författare

Jaha, då var det dags för lite mer "update".

Fick hem Burris siktet i förrgår. Ingen stor nyhet, själva siktet då jag haft ett lika dant för ett antal år sedan (som fällde det mesta vilt inom klass 2 och ner. Då monterat på min 6BR). Så jag visste ju va det va jag skulle skåda när jag öppnade kartongen.

Hade därför inte så jätte brådskande med det utan ägnade lite mer tid åt flickvän och den nya bilen.

Men så idag kunde jag inte hålla mig från att montera det på 222:an i de Warne ringar som jag hafft liggande. Jag kunde aldrig drömma om hur bra siktet passar i harmoni med den tjocka pipan och bössan i övrigt. Jag är sjukt nöjd och i helgen skjuts den in. Mitt i på 100, sedan ska det testas streck i Ballistic plex riktmedlet.

MVH/Jocke

post-2176-1285870625_thumb.jpg

post-2176-1285870644_thumb.jpg

post-2176-1285870659_thumb.jpg