Publicerat September 29, 201015 yr Ja, äntligen så har jag lyckats fälla mitt första vilt! Min första Råbock ! Jag kom sent ut ut till passet och inte nog med det så det första som händer är att jag stöter iväg 1 get med 2 kid från den åker där jag ska sitta! Tankarna va att, jaha nu va det kört! Men jag gick ut iallafall. Klockan 18.53 kom en ensam get ut på åkern och jag smög mig ned bakom en stor sten och tog ett bra stöd! Men sen såg jag då att det va en get på 60 meter, så det va bara att titta och se glad ut de. Efter cirka 30 minuter så skymta jag till ett till litet djur 10 meter bredvid geten, och jag tog stöd och titta i kikaren och ja, jag såg några små horn. Jag han väl titta på bocken i cirka 1 minut, sen vända han bredsidan till på cirka 40 meter. Och du tröck jag av!! En jäkla lättnat va det när jag såg att bocken stöp i backen precis i smällen! Så bocken låg på skottplatsen :D! Jäklar, nu slipper man svälta! Ska ni se "monster" hornen? Här är dem!
Publicerat September 29, 201015 yr Grattis! Lycka till med beredningen av viltköttet och hoppas det blir gott och lyckat.
Publicerat September 29, 201015 yr Tycker du hornen på den bocken va små? Då ska du se hornen på min först som jag sköt i våras, dom ser ut som ett par avslagna tummar Grattis till din bock.
Publicerat September 29, 201015 yr Stort grattis Jakten är ju förtjusande, min första (och hittills enda) bock kom jag också ut sent på kvällen och tänkte precis som du gjorde, jaja ja sätter mig i af. Sen har man spenderat mååååånga timmar på pass utan att se något alls trotts att förhållandena är optimala Mvh
Publicerat September 29, 201015 yr Grattis! Sköt själv min första nu i augusti, så förstår precis hur du känner
Publicerat September 29, 201015 yr Författare Tack alla ! Va ut idag och då sköt jag mitt andra vilt ! En riktigt fin räv!