Publicerat Oktober 4, 201015 yr http://www.jnytt.se/nyhet/35480/17-000-min...or-skillingaryd http://www.jagareforbundet.se/svenskjakt/S...nkfarm-1.14657/ En "frihet! som redan lett till en MC olycka. Massor med minkar ihjälkörda och hur många minkar som kommer gå en plågsam död till mötes framöver kan man bara spekulera i. Likaså vad några hundra överlevande minkar kommer ställa till för markhäckande fåglar m.m. till våren. Kul hobby de där långhåriga yrkesdemonstranterna verkar ha... (Eller var jag fördomsfull nu?) // Henrik
Publicerat Oktober 4, 201015 yr hur är det får man åka ut o skjuta minkarna vid sånahär händelser eller är dom ännu minkfarmarens "egendom"?
Publicerat Oktober 4, 201015 yr Författare hur är det får man åka ut o skjuta minkarna vid sånahär händelser eller är dom ännu minkfarmarens "egendom"? När de kommer in på marken där du har jakträtt så är det helt OK att skjuta. Är du ledig och har tid över så kan du försöka få kontakt med Skillingaryds kommun. De tar nog säkert emot tillfälliga "kommun jägare" de närmaste dagarna... För att inte tala om de som har småvillt jakt på markerna runt omkring.
Publicerat Oktober 4, 201015 yr Hoppas det tas mycket bilder på lämlästade minkar med tanke på de bilder som djurrättsaktivisterna publicerade tidigare. Jag kan inte säga att jag är jättepositivt inställd till pälsuppfödning men jag är definitivt mot det djurrättsakvivisterna (läs djurplågarna) håller på med!
Publicerat Oktober 4, 201015 yr alltså ren idioti!... finns ju knappast någon levande fågel eller hare kvar i det området vid dethär laget.. Korkade korkade "djurrättsaktivister"... Ät kött så du får lite protein i hjärnan...
Publicerat Oktober 4, 201015 yr Lite protein till hjärnan räcker inte till dessa människor. Jag trodde faktiskt att dom hade slutat med sådant här men jag hade tydligen fel.
Publicerat Oktober 4, 201015 yr http://www.jnytt.se/nyhet/35480/17-000-min...or-skillingarydhttp://www.jagareforbundet.se/svenskjakt/S...nkfarm-1.14657/ En "frihet! som redan lett till en MC olycka. Massor med minkar ihjälkörda och hur många minkar som kommer gå en plågsam död till mötes framöver kan man bara spekulera i. Likaså vad några hundra överlevande minkar kommer ställa till för markhäckande fåglar m.m. till våren. Kul hobby de där långhåriga yrkesdemonstranterna verkar ha... (Eller var jag fördomsfull nu?) // Henrik Jaha ! fyyyy f**n... och dessa hulliganer ska kalla sig djurvänner. tänk vilket djurplågeri dom åsakar genom att släppa ut så mycket mink i naturen.
Publicerat Oktober 4, 201015 yr Jag är inte alls positiv till minkuppfödning, tycker det rent ut sagt är vidrigt... ...men hur man kan vara så urbota dum i huvudet att man släpper ut minkar i den kvantiteten i en miljö där de inte hör hemma och den förödelsen de kan göra på ekosystemet på nolltid, ja de som överlever, finner jag helt sjukt! Hoppas våra sansade djurvänner i sverige rannsakar sina organisationer och led och fördömmer denna idiotiska pre-pubertala handling! Hoppas de får tag i förövarna så de kan ställas till ansvar!
Publicerat Oktober 4, 201015 yr Jag är inte alls positiv till minkuppfödning, tycker det rent ut sagt är vidrigt......men hur man kan vara så urbota dum i huvudet att man släpper ut minkar i den kvantiteten i en miljö där de inte hör hemma och den förödelsen de kan göra på ekosystemet på nolltid, ja de som överlever, finner jag helt sjukt! Hoppas våra sansade djurvänner i sverige rannsakar sina organisationer och led och fördömmer denna idiotiska pre-pubertala handling! Hoppas de får tag i förövarna så de kan ställas till ansvar! Hoppas inte på för mycket! Jag hörde en representant från Djurrättsaliansen förneka att de låg bakom aktionen då de jobbar på annat sätt men att de förstod och stödjer aktionen.... kommer inte ihåg om det var ordagrant så men de stödjer uppenbarligen dylika handlingar. Skulle vara kul att höra om någon reporter kunde få fram ett fördömande från andra djurrättsorganisationer eller om de också stödjer detta annars kan man ju undra varför SvJF måste gå ut och fördöma varje tjuvskjuten varg. I förlängningen undrar jag också om staten vill samarbeta med sådana som stödjer brottslig aktivitet? Hells Angels nästa?
Publicerat Oktober 21, 201015 yr Terrorister är vad de är. Skulle de förstöra elnät eller liknande för minkfarmarna klassas detta i princip som terrorism. När de släpper ut minkstackarna så går flertalet mot en säker död, det orsakar trafikolyckor och skadar människors ekonomi och hälsa. För att inte tala om vad som hände kring Nordmaling då ett gäng genier släppte ut minkar i närheten av ett fågelreservat. Hårdare tag efterlyses mot dessa dårar. /L
Publicerat Oktober 21, 201015 yr Tyvär så hjälper inte hårdare tag. Något som skulle kunna hjälpa vore om staten gick in och täckte alla kostnader för minkfarmarna. På så vis skulle dessa personers motiv nämligen att skada minkfarmen ekonomiskt försvinna. Bidrag till bra larm och stacket kring farmarna skulle kunna hjälpa för att få fast dom. Larm direktkopplade till polisen och order till polisen att snabba sig ordentligt ut till farmarna. Visst vore det förjävligt att denna skit ska kosta skattepengar men kan folk inte hålla sig på en sansad nivå och arbeta politiskt utan måste trackassera folk så måste samhället i mitt tycke agera på det sätt som kan funka.