Publicerat Oktober 10, 201015 yr Inne i stugvärmen igen efter ett rådjurssläpp. Ett kid för min Border!(årets första,Husse och vovve är lycklig) Trots att man är 40 pannor och använt datorer dagligen sen Vic 64:ans dagar ¨å är det här mitt första forum. Man kan lugnt säga att jag inte är uppdaterad på språket. Vissa förkortningar kan man lista ut som OT= Off Topic?(tror jag) Andra är man helt lost på. Kan inte Ni som kan använda den här tråden till att fylla på med förklaringar på förkortningar. Ödmjuka jakthälsningar
Publicerat Oktober 10, 201015 yr Btw = By the way ( förresten, hursomhelst mm) ASG = Asgarv. TOZ = The Optic Zone ( Används ofta som förkortning på jaktforum när det pratas om att köpa optik från den firman) WTF = What the f*ck.
Publicerat Oktober 10, 201015 yr Detta blir lite halv forum/sms förkortningar: OMG = Oh My God iaf = i alla fall irl = in real life = dvs i "verkligheten", utanför datorvärlden ts = trådskaparen = OP = original poster Ja, det var vad jag kom på nu...
Publicerat Oktober 10, 201015 yr Du bad om det 7k - sjuk asg - asgarv, liknande engelskans "lol" bft - borta från tangentbordet bsk - förkortning av bara skojar d - det dd - du då?, används efter svar på en fråga ds - du suger, du är dålig e - är ffa - framförallt hpd - hej på dig iaf - i alla fall iofs - i och för sig ivf - i varje fall, eller i vilket fall isf - i så fall k - OK eller Okej lo2 - lotto mao - med andra ord mog1 - moget nt - inte osv - och så vidare p&k - puss & kram ql - kul rotmos - rullar on the matta och skrattar (svengelska) sel - skaffa ett liv sj - själv sjd - själv då sls - så lite så tbx - tillbaks tds - tack det samma tfs - tack för samtalet tsm - tack så mycket, eller tillsammans vf/vrf - varför vgd - vad gör du vhd - vad heter du? vsg - var så god @r - äter Ett snabbt urval av dom vanligaste svenska varianterna. OBS! jag är 40+ men jobbar inom skolvärlden så har varit mer eller mindre tvungen att anamma detta.
Publicerat Oktober 11, 201015 yr Sedan har du ju alla dom Engelska. En del kan bli rättt så avancerade, som ROTFLMAOWPIMP. Du kan läsa mer på Wikipedia: Wikipedia
Publicerat Oktober 11, 201015 yr Detta blir lite halv forum/sms förkortningar:OMG = Oh My God iaf = i alla fall irl = in real life = dvs i "verkligheten", utanför datorvärlden ts = trådskaparen = OP = original poster Ja, det var vad jag kom på nu... Och jag som trodde att OMG var förkortning för Omgående.
Publicerat Oktober 11, 201015 yr Shit va jag känner mig gammal, ungarna smsar mig med alla dom där förkortningarna och jag måste alltid ringa upp och fråga vad f.. dom menar, med "å du e så jobbig" till svar.
Publicerat Oktober 11, 201015 yr Författare Shit va jag känner mig gammal, ungarna smsar mig med alla dom där förkortningarna och jag måste alltid ringa upp och fråga vad f.. dom menar, med "å du e så jobbig" till svar. Skönt att det finns fler. Man trodde man hängde med..... Tack alla som bidragit hittills. Hoppas Ni fortsätter att fylla på. Det är tacksamt att vara rookie på ett så här hjälpsamt och sympatiskt forum.
Publicerat Oktober 11, 201015 yr Jo ! Med tonårsbarn är man ju tvungen att försöka hänga med Annars är man bara "sååå gammal"
Publicerat Oktober 11, 201015 yr Det är min frus ena kusin som har skapat denna hemsida. Lycka till med språkövningarna! http://thekalixlanguage.org/en_dr/node/1 Jag har fult upp med att lära mig bondska från kalixtrakten utan att bryta tungan av mig!
Publicerat Oktober 12, 201015 yr Författare Man är inte gammal förrens man har P.L.Ä.PPung Längre Än Penis // Hårfint alltså!
Publicerat December 1, 201015 yr Fubar... Fucked Up Beyond All Repair/Recognition Asap... As Soon As Possible två användbara som iaf jag använder i "dagligt" tal...
Publicerat December 1, 201015 yr Sedan har du ju alla dom Engelska. En del kan bli rättt så avancerade, som ROTFLMAOWPIMP.Du kan läsa mer på Wikipedia: Wikipedia Ids inte kolla länken, men kan det vara typ rolling- on-the-floor-laughing-my-ass-off-without-pissing-my-pants?
Publicerat December 1, 201015 yr Siffran K står för tusen..så har man köpt en bössa och fått den för 7k så.. tja.. Mvh!
Publicerat Januari 27, 201214 yr Vilken rolig tråd ! sitter och skrattar för mig själv...lättroad? trött? roligt?
Publicerat Januari 27, 201214 yr MÖP kan ni ge er fan på att de coola tonårskidsen inte vet vad det betyder Sent from my HTC Desire S using Tapatalk MÖP - Militärt Överintresserad Person (brukar finnas en och annan på forum som detta)
Publicerat Januari 27, 201214 yr SAAB - förklaring överflödig Sent from my HTC Desire S using Tapatalk SAAB - Sälj Aset Annars Byt
Publicerat Januari 27, 201214 yr BC, OCL, OCW, FF - handladdningstermer Sent from my HTC Desire S using Tapatalk BC - Ballistic Coefficient OCL - Overall Cartridge Length OCW - Optimum Charge Weight FF - Free Flight