Publicerat Oktober 27, 201015 yr Författare Okej - Ume är acceptabelt (fast själv bor jag i Abisko så jag är nog högre upp än de flesta). :-)Jo - vårvalp tycker jag är bäst, iaf här uppe för med vintervalp kan vi varken vara ute särskilt mkt och ffa skulle valpen inte få se en själ (i princip) på flera månader - klent med social träning då... Skulle själv vilja ha en till hund men har enorm beslutsångest; föredrar min typ, men erkänner villigt att hon saknar pälsmässiga fördelar och är jäkligt frusen på vintern! :-( Hon skulle älska mig om vi flyttade till Spanien - själv lutar jag mer åt Kanada/Alaska om jag nu tvunget skulle lämna landet... Det är mycket med det där - och jäkligt kul! (med hundar alltså) Abisko är VÄLDIGT högt upp. Dessutom så hinner hunden med att se lite av allt och man kan ha med den upp på skjutbanan och så vidare så är inget något speciellt konstigt sen när jakten drar igång nästa år. Så vi får väll se, om det hamnar en hund i hushållet. Ja, staffarna har ju inte så tjock päls direkt, men med något hyfsat täcke går det väll bra? (så länge man inte är ute flera timmar i sträck kanske?) Jag är nog på din hunds sida av saker, skulle jag flytta någonstans så skulle jag föredra något i stil med Spanien eller kanske Italien Anton1 och MichaelaFridell; Tackar och bockar, här trivs man som fisken i vattnet.
Publicerat Oktober 29, 201015 yr Författare Hej och välkommen! Hoppas du trivs Hej och tackar vänligast! Det gör jag alldeles utmärkt