Publicerat Oktober 18, 201015 yr Författare Och varför har vi inte fått sett dom här för? va? hmfrr... De var riktigt nice! =) He he tänkte inte på det . Visst var den skäpli. Kanske nåt liknande utan den skurna dekoren då. Seved
Publicerat Oktober 19, 201015 yr Kanon Seved! Helt i min smak!! Box elder är så vackert!! Håller själv på min första fulltånge nu, räcker det med två nitar eller behöver man tre tro? Det är 4 mm nitar //Niclas
Publicerat Oktober 19, 201015 yr Författare Kanon Seved! Helt i min smak!! Box elder är så vackert!!Håller själv på min första fulltånge nu, räcker det med två nitar eller behöver man tre tro? Det är 4 mm nitar //Niclas Tackar Kul att du gillar den. Javisst är boxelder snyggt. Det är en favorit faktiskt. Nej det räcker fint med två nitar. Är det Corbynitar. Seved
Publicerat Oktober 19, 201015 yr Tackar Kul att du gillar den. Javisst är boxelder snyggt. Det är en favorit faktiskt. Nej det räcker fint med två nitar. Är det Corbynitar. Seved Näpp, det är vanlig mässingstång. Blev otålig och snål så jag åkte till närmaste R/C butik och handlade. 60:- för en meter.
Publicerat Oktober 19, 201015 yr Författare Näpp, det är vanlig mässingstång. Blev otålig och snål så jag åkte till närmaste R/C butik och handlade. 60:- för en meter. Ja det är rätt smidigt att använda sådana. Ska nog prova det på mina budgethunters. Seved
Publicerat November 22, 201015 yr Tjena alla forumister. Har idag träffat Seved o det var en riktigt trevlig knivmakar vän. Vi stod i en parekering o dividerade massor om knivar. Han hade med sig en väska med knivar han gjort o det var fint hantverk alltihop. Vårat möte slutade med att vi gjorde ett byte och denna trevliga bushqueen hamnade i min ägo. Ska bara göra en slida till. Tackar Seved. mcvh Kimmo Lilja
Publicerat November 22, 201015 yr Tjena alla forumister.Har idag träffat Seved o det var en riktigt trevlig knivmakar vän. Vi stod i en parekering o dividerade massor om knivar. Han hade med sig en väska med knivar han gjort o det var fint hantverk alltihop. Vårat möte slutade med att vi gjorde ett byte och denna trevliga bushqueen hamnade i min ägo. Ska bara göra en slida till. Tackar Seved. mcvh Kimmo Lilja Gratulerar! Vi får väl en bild sen?
Publicerat November 22, 201015 yr Självklart kommer det bilder när allt är färdigt. Ska jobba alla dagar den här veckan så har inte så mycket tid just nu med kniveriet men det kommer.
Publicerat November 22, 201015 yr Självklart kommer det bilder när allt är färdigt. Ska jobba alla dagar den här veckan så har inte så mycket tid just nu med kniveriet men det kommer. Suck...
Publicerat November 23, 201015 yr Författare Jag får säga detsamma vi hade ett mycket trevligt knivprat på parkeringen. Jag bytte till mej en gerber fällis med slida. Mycket fint slidjobb som vanligt. Det får vi göra om . Ska bli kul att se slidan färdig sen. Seved
Publicerat November 23, 201015 yr Hmm... jag önskar ju att jag hade en himla massa knivar liggandes här som det vore lite bytesvärde i... jag bor ju mitt i mellan seved och kimmo... och jag har släkt i både finspång och östra ryd så jag far ju mellan orterna då och då... kanske borde testa att göra en kniv nån dag...
Publicerat November 23, 201015 yr Hmm... jag önskar ju att jag hade en himla massa knivar liggandes här som det vore lite bytesvärde i... jag bor ju mitt i mellan seved och kimmo... och jag har släkt i både finspång och östra ryd så jag far ju mellan orterna då och då... kanske borde testa att göra en kniv nån dag... Det tycker jag absolut du ska göra! Jag hejar ivrigt på bara det kommer bilder!
Publicerat November 23, 201015 yr Självklart Dahla. Jag hjälper till med vad jag kan bidra med. Kan tillochmed sponsra lite med material med om du börjar något. mvh Kimmo
Publicerat November 23, 201015 yr Ni är ju goa! Ni kommer nog få PM från mig angående ämnet en vacker dag
Publicerat November 24, 201015 yr Nu har jag gjort slidan till Seved kniven. Gjorde den så att det skulle få lite rustik mystisk utseende med viking runskrift. Om ni vill så kan ni ha en utmaning och tyda texten heh .... Jag vet vad det står.... Vad tror ni? mvh Kimmo Lilja
Publicerat November 24, 201015 yr Snyggt! =) Får återkomma om det med runskriften... inte min starkaste sida...
Publicerat November 24, 201015 yr Tjusigt Kimmo, kan det bli annat när Seved och du är i farten? Det där med runorna var ju riktigt fint, står det månne jägarn? //Nylander
Publicerat November 24, 201015 yr Tjusigt Kimmo, kan det bli annat när Seved och du är i farten?Det där med runorna var ju riktigt fint, står det månne jägarn? //Nylander Håller med! Och visst står det "jägarn"
Publicerat November 24, 201015 yr Författare Jäkligt fint Kimmo. Fina färger och det var jäkligt tufft med runorna. Seved
Publicerat November 24, 201015 yr En liten anmärkning bara... när kniven hamnar så långt ner i slidan kan det bli lite svårt att få ur kniven från slidan om man har handskar på sig eller om man har lite bylisga kläder på sig... men å andra sidan skyddar slidan effektivt det fina handtaget från yttre åverkan.
Publicerat November 24, 201015 yr Tackar. Jag blev tyvärr tvungen att göra slidan ganska högt upp för skaft formens skull. För att det ska sitta tajt.