Hoppa till innehåll
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Jaktsidan

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

En Bushqueen

Featured Replies

Publicerat
  • Författare
Och varför har vi inte fått sett dom här för? ;) va? :D hmfrr... De var riktigt nice! =)

He he :D tänkte inte på det :D . Visst var den skäpli. Kanske nåt liknande utan den skurna dekoren då.

Seved

Publicerat

Kanon Seved! Helt i min smak!! Box elder är så vackert!!

Håller själv på min första fulltånge nu, räcker det med två nitar eller behöver man tre tro? Det är 4 mm nitar

//Niclas

Publicerat
  • Författare
Kanon Seved! Helt i min smak!! Box elder är så vackert!!

Håller själv på min första fulltånge nu, räcker det med två nitar eller behöver man tre tro? Det är 4 mm nitar

//Niclas

Tackar :P Kul att du gillar den. Javisst är boxelder snyggt. Det är en favorit faktiskt.

Nej det räcker fint med två nitar. Är det Corbynitar.

Seved

Publicerat
Tackar :) Kul att du gillar den. Javisst är boxelder snyggt. Det är en favorit faktiskt.

Nej det räcker fint med två nitar. Är det Corbynitar.

Seved

Näpp, det är vanlig mässingstång. Blev otålig och snål så jag åkte till närmaste R/C butik och handlade. 60:- för en meter.

Publicerat
  • Författare
Näpp, det är vanlig mässingstång. Blev otålig och snål så jag åkte till närmaste R/C butik och handlade. 60:- för en meter.

Ja det är rätt smidigt att använda sådana. Ska nog prova det på mina budgethunters.

Seved

• 1 month later...
Publicerat

Tjena alla forumister.

Har idag träffat Seved o det var en riktigt trevlig knivmakar vän. Vi stod i en parekering o dividerade massor om knivar. Han hade med sig en väska med knivar han gjort o det var fint hantverk alltihop. Vårat möte slutade med att vi gjorde ett byte och denna trevliga bushqueen hamnade i min ägo. Ska bara göra en slida till. Tackar Seved. :)

mcvh Kimmo Lilja

Publicerat
Tjena alla forumister.

Har idag träffat Seved o det var en riktigt trevlig knivmakar vän. Vi stod i en parekering o dividerade massor om knivar. Han hade med sig en väska med knivar han gjort o det var fint hantverk alltihop. Vårat möte slutade med att vi gjorde ett byte och denna trevliga bushqueen hamnade i min ägo. Ska bara göra en slida till. Tackar Seved. :)

mcvh Kimmo Lilja

Gratulerar! Vi får väl en bild sen? -_-

Publicerat

Självklart kommer det bilder när allt är färdigt. Ska jobba alla dagar den här veckan så har inte så mycket tid just nu med kniveriet men det kommer.

Publicerat
Självklart kommer det bilder när allt är färdigt. Ska jobba alla dagar den här veckan så har inte så mycket tid just nu med kniveriet men det kommer.

Suck... :(

Publicerat
  • Författare

Jag får säga detsamma vi hade ett mycket trevligt knivprat på parkeringen. Jag bytte till mej en gerber fällis med slida. Mycket fint slidjobb som vanligt. Det får vi göra om <_< .

Ska bli kul att se slidan färdig sen.

Seved

Publicerat

Hmm... jag önskar ju att jag hade en himla massa knivar liggandes här som det vore lite bytesvärde i... jag bor ju mitt i mellan seved och kimmo... och jag har släkt i både finspång och östra ryd så jag far ju mellan orterna då och då... kanske borde testa att göra en kniv nån dag... <_<

Publicerat
Hmm... jag önskar ju att jag hade en himla massa knivar liggandes här som det vore lite bytesvärde i... jag bor ju mitt i mellan seved och kimmo... och jag har släkt i både finspång och östra ryd så jag far ju mellan orterna då och då... kanske borde testa att göra en kniv nån dag... <_<

Det tycker jag absolut du ska göra! Jag hejar ivrigt på bara det kommer bilder! :huh:

Publicerat

Självklart Dahla. Jag hjälper till med vad jag kan bidra med. Kan tillochmed sponsra lite med material med om du börjar något.

mvh Kimmo

Publicerat
  • Författare

Samma här Dahla hör av dej om du behöver hjälp.

Seved

Publicerat

:rolleyes:

Ni är ju goa!

Ni kommer nog få PM från mig angående ämnet en vacker dag :lol:

Publicerat

Nu har jag gjort slidan till Seved kniven. Gjorde den så att det skulle få lite rustik mystisk utseende med viking runskrift. Om ni vill så kan ni ha en utmaning och tyda texten heh .... :blush: Jag vet vad det står.... Vad tror ni?

mvh Kimmo Lilja

ett-85.jpg

tv-83.jpg

Publicerat

Snyggt! =) Får återkomma om det med runskriften... inte min starkaste sida... :huh:

Publicerat

Tjusigt Kimmo, kan det bli annat när Seved och du är i farten?

Det där med runorna var ju riktigt fint, står det månne jägarn?

//Nylander

Publicerat
Tjusigt Kimmo, kan det bli annat när Seved och du är i farten?

Det där med runorna var ju riktigt fint, står det månne jägarn?

//Nylander

Håller med! Och visst står det "jägarn"

Publicerat
  • Författare

Jäkligt fint Kimmo. :( Fina färger och det var jäkligt tufft med runorna.

Seved

Publicerat

En liten anmärkning bara... när kniven hamnar så långt ner i slidan kan det bli lite svårt att få ur kniven från slidan om man har handskar på sig eller om man har lite bylisga kläder på sig... men å andra sidan skyddar slidan effektivt det fina handtaget från yttre åverkan.

Publicerat

Tackar.

Jag blev tyvärr tvungen att göra slidan ganska högt upp för skaft formens skull. För att det ska sitta tajt.