Publicerat Oktober 19, 201015 yr Hur ser dagsläget ut angående dvärgbandmask? Hörde rykten att man skulle stött på dem i Skåne, men litar inte på ett rykte förrän jag fått det verifierat från andra håll! Någon som vet? (Visste inte riktigt under vilken tavla jag skulle posta detta, om någon moderator tycker att tråden passar bättre annorstädes så flytta den gärna!)
Publicerat Oktober 19, 201015 yr Vilken dvärgbandmask är det som du undrar över, kan ju underlätta för vidare diskussioner.
Publicerat Oktober 19, 201015 yr Författare Rävens (Echinococcus multilocularis)... Eller egentligen båda, men mest rävens. Den senaste info som finns på SVAs hemsida verkar vara från början av sommaren så det jag är intresserad av är om det kommit fram några nya resultat som man bör känna till.
Publicerat November 12, 201015 yr Hörde så sent som idag, på en föreläsning, att man fortfarande inte påträffat rävens dvärgbandmask i Sverige. Det lär nog minst sagt höras i media när den är här. Mvh