Publicerat Oktober 19, 201015 yr hade frysröjning ikväll och sprang på några påsar med ryggbiff från älg. någon som har lite ideér vad vi skall göra med dem?
Publicerat Oktober 19, 201015 yr hade frysröjning ikväll och sprang på några påsar med ryggbiff från älg. någon som har lite ideér vad vi skall göra med dem? Jag skär dom rent från benet och skär dom i tunna skivor och steker dom och en god sås med svamp är gott. Vi är så många i jalktlaget så dom dela dom i några bitar och vissa får dom och dom som inte får ryggbiff får något annat av motsvarande kvalitetet.
Publicerat Oktober 19, 201015 yr skär rent från ben, krydda med peppar och stek. servera med någon sorts potatis och en go sås.
Publicerat Oktober 19, 201015 yr Precis som Isjonsson skriver så serveras älgryggbiff med en god svampsås! Svart trumpetsvamp och vilt är en otroligt bra kombination! Smaklig spis!
Publicerat Oktober 19, 201015 yr Precis som Isjonsson skriver så serveras älgryggbiff med en god svampsås!Svart trumpetsvamp och vilt är en otroligt bra kombination! Smaklig spis! Ah, en till livsnjutare som vet hur mat ska lagas till på bästa sätt!
Publicerat Oktober 19, 201015 yr skär 2cm skivor och stek i lök, bara. Inget annat än rött vin till. Mumma med såvel.
Publicerat Oktober 19, 201015 yr någon som har lite ideér vad vi skall göra med dem? Jag skulle ätit dem Nåja. Skär 2 cm tjocka skivor, lägg mellan två skärbrädor och klappa till lite lagom för att "spräcka" dom lite. Flingsalt och svartpeppar. Sen på grillen några minuter och grillas till önskad färdighetsgrad. Fitt-rosa är lagom tycker jag. Hasselbackspotäter och en god svampsås förstör ju sällan nånting, gärna svarta trumpetisar i såsen
Publicerat Oktober 19, 201015 yr Jag skulle ätit dem Nåja. Skär 2 cm tjocka skivor, lägg mellan två skärbrädor och klappa till lite lagom för att "spräcka" dom lite. Flingsalt och svartpeppar. Sen på grillen några minuter och grillas till önskad färdighetsgrad. Fitt-rosa är lagom tycker jag. Hasselbackspotäter och en god svampsås förstör ju sällan nånting, gärna svarta trumpetisar i såsen nä jag trodde du skulle ge de till Nora och zelda
Publicerat Oktober 19, 201015 yr Författare ja jävlar, det måste göras iordning....har ju dessvärre några årgångar viltkött i frysen så här måste frossas..... alla jaktsidemedlemmar kan komma på middag, övernattning och sen rådjursjakt....
Publicerat Oktober 19, 201015 yr Ryggen blir god benfri inbakad i smördeg med svamp också. Stek den benfria biten i smör samt lite salt och peppar för att få lite yta runtom. Under tiden svänger du ihop en ganska tjock svampstuvning(eller öppnar en ask Cantadou). Kavla ut smördegen på en lämplig yta, lägg på köttet, på med svampröran eller osten och packa ihop paketet. Ini ugnen med termometer, grädda till önskad temp, jag brukar ta ut den på ca 59-60 grader. Låt vila några minuter innan det serveras med lämplig sås och ex vis ungsrostade grönsaker eller annat tillbehör.
Publicerat November 22, 201015 yr skär 2cm skivor och stek i lök, bara. Inget annat än rött vin till. Mumma med såvel. Amarone sitter som en smäck till detta!!!
Publicerat Januari 10, 201115 yr Amarone sitter som en smäck till detta!!! Nja, det kan vi ju diskutera... (Amaronevinerna är inte prisvärda anser jag) Ett riktigt bra vin i stället till denna köttbit är Kevin Arnold, Sydafrika (6505) Det var 2010 års största vinfynd för mig!