Hoppa till innehåll
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Jaktsidan

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Sådärja, En kniv Till

Featured Replies

Publicerat

Så, nu har jag denna färdig också. Pockenholt igen o ebenholt, mässing. Bladet är ca 9 cm långt. Lte finger guard gjorde jag i skaftet också.

Vad tror ni. ?

ett-68.jpg

tv-66.jpg

tre-54.jpg

fyra-46.jpg

Publicerat

Snygg! Hur ser den ut om du sätter på blixten på kameran? Nu är ju bilden väldigt gul...Eller har du en ljusare plats att fota på så man får rätt färg på kniven?

Publicerat

tycker att den ser väldigt välgjort ut! hur många timmar har du lagt på den? =) jäkligt bra jobbat och fortsätt med att producera dessa mästerverk så kommer nog jag bli en mycket nöjd kund i framtiden! ;)

Publicerat

Riktigt läcker som vanligt ;)

Publicerat
  • Författare

Tackarr.

Tog bilderna under kökslampan o det är ju inte optimalt. Ska ta bättre bilder när slidan är färdig.

Publicerat

Fiiin! Gillar pockenholz! Men nu vill jag se en kniv med 7cm blad... en liten smäcker sak tack ;)

Publicerat

Den är ju lika snygg som den som du gjorde åt mig. ;)

Publicerat
  • Författare

Tackar..

Dahla: Din beställning kommer snart också. Har bara ett par jag måste göra före men jag ska börja på din samtidigt.

mvh Kimmo

Publicerat

Stressa inte ;) Det är bara jag som är så otålig... bättre att det blir den snyggaste kniven du har gjort än att det går fort :P

Publicerat
  • Författare

Heh heh... Ska försöka.

Publicerat

Ser fram emot de nästa bilderna. =)

Publicerat

Snyggt Kimmo!

Gillar inläggen med ebenholz och mässing....

Publicerat
  • Författare

Tackar. Ska snart börja på din kniv med snake wood med defransson.

Här kommer bilder på slidan. Gjorde en rustik utseende på den. Lite grann av middle age stuk.

tv-67.jpg

ett-69.jpg

Publicerat

Ingen brådska, fast det är klart, nyfiken på hur den kommer att bli är man ju. ;)

Publicerat
nyfiken på hur den kommer att bli är man ju. ;)

Du också ;)

Publicerat
  • Författare

Puhh.. Det är några som står på kö.

Publicerat

Riktigt riktigt riktigt snygg kniv och jag gillar verkligenx10 det "inbyggda" parerskyddet" i skaftformen.

Du är så himla duktig!

Publicerat
  • Författare

Tackar.

Joo, det är många som efterfrågar lite parer skydd så därför har det nu för tiden blivit lite av min modell.

mvh Kimmo Lilja

Publicerat

Åh, vad fin den slidan blev!

Nu ser man fram emot nästa kniv... :)

Publicerat
Nu ser man fram emot nästa kniv... ^_^

Visst är det så... jag blir glad varje gång Kimmo startat en ny tråd... veckans höjdpunkt på någe vis. Konstigt för jag tycker inte alls det är lika kul med snygga träkolvar :huh:

Publicerat
Visst är det så... jag blir glad varje gång Kimmo startat en ny tråd... veckans höjdpunkt på någe vis. Konstigt för jag tycker inte alls det är lika kul med snygga träkolvar ^_^

Det är lika spännande varje gång. :D Och lika frustrerande att den inte ska bli min... den heller. :huh: Fast jag har ju redan en så jag ska inte klaga! :D Dom ger ju sånt HA-begär! ;)

Publicerat
  • Författare

Tackar, ni är för vänliga.

Håller på o funderar ut en kniv modell som ska bli flera av. Göra en serie som ska vara lätt att se att det är jag som gjort och döpa till kl kniven. Har ni några tips om en bra modell som är lite allround.

Allt detta förstås när jag är färdig med knivarna folk väntar på och när jag får tid.

Dahla: Har ett par knivar med kortare blad på gång för tillfället så snart har du din med men jag lovar ingen dag i förväg. ^_^:huh:

Publicerat
Dahla: Har ett par knivar med kortare blad på gång för tillfället så snart har du din med men jag lovar ingen dag i förväg. :D^_^

haha ;) Nu känner jag mig som ett barn dagarna före julafton :huh:

Publicerat
Snygg! Hur ser den ut om du sätter på blixten på kameran? Nu är ju bilden väldigt gul...Eller har du en ljusare plats att fota på så man får rätt färg på kniven?

Är kameran digital så kan man kanske försöka med att vitkalibrera kameran under befintligt ljus. kan hjälpa !! :D

Publicerat
  • Författare

Johoo..????? Låter kanon o tackar för ideerna men jag fattar inget av det där. Köpte 4 år sedan en sony a-100 och den har jag använt. Eftersom jag inte är så tekniskt lagd så har jag kört med "AUTO" valet. Har märkt att tar jag bilder i dags ljus ute så behöver jag inte fundera så mycket på inställningarna då bilderna oftast blir bra. Skulle vara bra att lära sig lite mer men har inte riktigt tid med det också, dessutom brukar en av våra flickor sno med sig kameran då o då o kan vara borta längre stunder. Blääh.

Hmm... Ni får nog stå ut med bilderna ett tag till tills jag lär mig kameran mer. Har ju bara haft 4 år på mig....