Publicerat November 16, 201015 yr Denna gång gäller det inte älgkor som skriker ut sin ångest efter att deras kalv blivit skjuten utan en bild på facebook av en varg. http://www.aftonbladet.se/nyheter/kolumnis...ticle8131204.ab
Publicerat November 16, 201015 yr Jag såg också den texten. Ingen vidare analys/reflektion av Höglund, men när presterade hon senast en bra kommentar till något? Kommentarerna blir man som vanligt helt matt av.
Publicerat November 16, 201015 yr Läste Aftonbladet men tycker för en gång skull att det inte var så illa skrivet, åtminståne inte så illa som det brukar vara. MEN sedan skrollade jag ner och började läsa inläggen och då blir man riktigt mörkrädd. Tänk att så många som vet så lite kan tycka så mycket.
Publicerat November 16, 201015 yr Suck. Jag kan inte riktigt förstå vad man tror att man tjänar på att förse jakthatare och vargkramare med den här typen av godbitar för att förtala oss jägare. Att Aftonblaskan tar upp det kan man ju ha sina synpunkter på. Men att de gärna tar upp sådant som ser illa ut för oss Jägare är väl inte direkt någon nyhet. Så varför förse dem med ammunitionen... // Henrik
Publicerat November 16, 201015 yr Författare Tycker det är förkastligt om det verkligen är så att någon skulle ha lagt ett dött varghuvud i toaletten och fotograferat det. Är det sedan någon som photoshopat det är det väl kanske inte lika illa men det är så enormt ointelligent om man nu är emot vargen att göra som så eftersom det verkligen bara ger mer ved till brasan. Kommentarerna under artikeln blev jag helt trött på. Läst ett antal men det går inte att läsa dem alla. Så enkelspårigt och banalt så man blir , precis som Waxin skrev, "mörkrädd".
Publicerat November 16, 201015 yr Orginalbilden på den vargen måste ju finnas någonstans på nätet... alltså bilden där troligtvis hela djuret finns med innan photoshoppandet skedde... nån som har sett den bilden nånstans kanske kan ge debattörerna på ab en länk till den i så fall.
Publicerat November 16, 201015 yr Läser man inläggen efter artikeln är man inte värd många ören om man är jägare Kommer ihåg en artikel i Metro för något år sedan då det hade kommit in en galti centrala Stockholm. Kan säga att den galten inte fick leva specielt länge Hade varit kul å se hur länge en varg hade fått gå runt fritt inne i en stad. Jag ser riktigt rubriken i blaskorna. Varg lös på sergelstorg polisen fick avliva den direkt på plats efter den hade gett sig på en liten försvarslös flicka Kan undra hur inläggen efter den artikeln hade sett ut.
Publicerat November 16, 201015 yr Well, skulle den vara äkta så skulle skallen inklusive hår vara mellan 14 - 18 cm bred om dom inte lagt den i ett ENORMT skithus då vill säga. Så självklart fall av PS-bild som något. Måste väl ändå finnas någon grundkurs i kritisk granskning som fröken Höglund och ansvarig utgivare kan gå?!
Publicerat November 16, 201015 yr jag tycker iofs att den andra bilden, den ovanför varghuvudet är mer otäck men det är ju jag det...
Publicerat November 16, 201015 yr säga vad man vill om elisabeth h men den bilden var J*VLIGT osmaklig, fy f-n man skäms att gruppen förknippas med riktiga jägare. Andreas
Publicerat November 16, 201015 yr säga vad man vill om elisabeth h men den bilden var J*VLIGT osmaklig, fy f-n man skäms att gruppen förknippas med riktiga jägare.Andreas Kan bara hålla med... Photoshop eller inte så var den sjukt osmaklig!
Publicerat November 16, 201015 yr säga vad man vill om elisabeth h men den bilden var J*VLIGT osmaklig, fy f-n man skäms att gruppen förknippas med riktiga jägare.Andreas Plus elvamillioooner! Edit: Men det stör mig ändå att hon sväljer betet och sen far ut över hela vargpolitiken, jägarförbundet och jägarna i stället för att genomskåda och såga dom idioter det verkligen handlar om i stället.
Publicerat November 16, 201015 yr Författare Edit: Men det stör mig ändå att hon sväljer betet och sen far ut över hela vargpolitiken, jägarförbundet och jägarna i stället för att genomskåda och såga dom idioter det verkligen handlar om i stället. Håller med. Man blir förvånad att det inte verkar göras någon form av kritisk granskning innan vad skit som helst publiceras eller att man skriver om saker som man inte undersökt nämnvärt (tänker även på hennes förra inlägg i jaktdebatten om älgkon som skrek i dagar av förtvivlan när kalven blivit skjuten).
Publicerat November 16, 201015 yr Hon tjänar ju pengar på den obegåvade massan som läser den där skittidningen...
Publicerat November 16, 201015 yr Hon tjänar ju pengar på den obegåvade massan som läser den där skittidningen... ja och om den ska vara fängslande för dem så behöver den ligga på en låg nivå....
Publicerat November 16, 201015 yr Edit: Men det stör mig ändå att hon sväljer betet och sen far ut över hela vargpolitiken, jägarförbundet och jägarna i stället för att genomskåda och såga dom idioter det verkligen handlar om i stället. sväljer betet?? Vad hon gör är att hon använder bilden som en hävstång i syfte att påverka opinionen MOT VARGJAKT. En mycket medveten och kalkylerad handling....näst intill osmaklig....
Publicerat November 16, 201015 yr Suck.Jag kan inte riktigt förstå vad man tror att man tjänar på att förse jakthatare och vargkramare med den här typen av godbitar för att förtala oss jägare. Ingen har sagt något om vem det är som gjort bilden... Kan ju lika gärna vara någon som vill ha lite ammunition mot jägare och därför skapat bilden som någon "TITTA VAD JAG HITTADE PÅ EN JAKTHEMSIDA!!"... litar inte ett skvatt på "källan" som anges i texten heller, kan lika gärna vara påhittat... nåväl om det... Vad man dock kan störa sig på förutom att hela texten i princip är generellt som dom brukar vara... Det är att skulle hon börja surfa efter stötande bilder på internet SPECIELLT som är manipulerade på något sätt, så förbanna vad hon skulle ha att skriva då... Klipp dig och skaffa ett jobb!
Publicerat November 16, 201015 yr Det är oerhört tråkigt att hon kallar alla jägare för varghatare, även om det bland oss jägare finns ett utbrett ochbefogat motstånd till de täta stammarna där de finns. Men det glädjer mig oerhört att jag är medlem av ett forum, där medlemmarna inte beter sig lika illa åt andra hållet, utan försöker hålla debatten saklig och nyanserad. Man har ju hört några ex. från Jägarnas Riksförbund som är så kategoriska att dom snarast hjälper jaktmotståndarna. /Stolt medlem av vårt Forum