Publicerat November 16, 201015 yr Här är en mindre edc. Bladet är 01 stål (kolstål) och bara 7 cm lång. Hela kniven är ca 17 cm lång så det är en händig liten sak. Skaft formen är så att man kan använda den händigt hur man än håller i kniven. Lanyard hål för att kunna ha kniven inom räckvid hela tiden utan att lägga ifrån den. Skaftet gjorde jag av rot björk med inslag av flamm, mässing bolster. Ska göra slida till den bara. Vad tror ni?? mvh Kimmo Lilja
Publicerat November 16, 201015 yr snyggt som tusan!! men va f*n,, hur många knivar spottar du ur dig i veckan???, jag får ju prestationsångest som inte ens kommer igång med en kniv!!
Publicerat November 16, 201015 yr Gillar verkligen det superhäftiga träet! Riktigt snyggt. Ja alltså, hela kniven är ju snygg naturligtvis. Men nåt annat är ju inte att vänta från dig
Publicerat November 16, 201015 yr GODIS!!! Den där extra-tarmen man har - även kallad "vill-ha-tarmen" vrålar nu. Det är inte bara lite kurr i den, det vrålar rejält! Gillar stuket på den! Hålet med snöret var perfekt! Me liiiike!
Publicerat November 16, 201015 yr Författare Jag gör en slida man kan hänga runt halsen eller bära i bältet. Håller på med den just nu. Ska jobba förmiddag imorgon men hinner sy den ikväll färdigt, sen är det torkas o färgas. Blir det bra Dahla?? Bor du i grensholm? Jag jobbar i skärblacka så vi kanske kan mötas där när den är färdig. Tror att allt kan vara färdigt till torsdag.
Publicerat November 16, 201015 yr Jag gör en slida man kan hänga runt halsen eller bära i bältet. Håller på med den just nu. Ska jobba förmiddag imorgon men hinner sy den ikväll färdigt, sen är det torkas o färgas. Blir det bra Dahla?? Bor du i grensholm? Jag jobbar i skärblacka så vi kanske kan mötas där när den är färdig. Tror att allt kan vara färdigt till torsdag. Allt det där låter toppen Kimmo! Vi kan mötas i Skärblacka.
Publicerat November 16, 201015 yr Allt det där låter toppen Kimmo! Vi kan mötas i Skärblacka. Gratulerar till köpet av en riktig läckerbit! Måste erkänna att jag är lite avis... ok, det är en lögn, jag är jätteavis.
Publicerat November 16, 201015 yr Tack tack Nästa gång ska Kimmo få göra en fällkniv till mig... men det vet han inte om än...
Publicerat November 17, 201015 yr Eau de Cologne eller Everyday carry Som EDC föredrar jag dock en fällkniv så jag får plats med den i byxfickan.
Publicerat November 17, 201015 yr Eau de Cologne eller Everyday carry Som EDC föredrar jag dock en fällkniv så jag får plats med den i byxfickan. Men du.... kniven är så fin så man borde nästan bära lite Eau de Cologne till den... Men när får vi bild på slidan??
Publicerat November 17, 201015 yr Författare Hah hah... Kanon bra teorier ni har Edc betyder som dahla skrev men inte eau de cologne. hah ha..... Jag håller på att färga slidan men har jobbat också idag.
Publicerat November 17, 201015 yr Hah hah... Kanon bra teorier ni har Edc betyder som dahla skrev men inte eau de cologne. hah ha..... Jag håller på att färga slidan men har jobbat också idag. Vafalls?? Slösar du bort tiden med att jobba?
Publicerat November 17, 201015 yr Författare Joo, jobba måste man även om jag för tillfället råkat på en släng med feber o ont i kroppen.blääh. Dahla: Du har Pm