Publicerat December 8, 201015 yr Det lyckas ju inte alltid för "experterna" http://www.jagareforbundet.se/svenskjakt/S...rkning-1.15406/ Det kanske skulle riktas krav på bättre utbildning för "vargjakt" för fler än jägarna
Publicerat December 8, 201015 yr Undrar om Forskarna också blir anmälda till polisen per auotomatik som jägarna blir om de är inblandade i en vargs död
Publicerat December 8, 201015 yr Min åsikt som jag uttryckte den i grannkanalen är att de bör anmäla sig själva för utredning, men det är min åsikt. Jag tycker att det inträffade är tråkigt, galven vargar har Guld-DNA och således behövs de för att vi skall få jaga o skjuta fler av de andra vargarna. /Christian
Publicerat December 8, 201015 yr Min åsikt som jag uttryckte den i grannkanalen är att de bör anmäla sig själva för utredning,men det är min åsikt. Jag tycker att det inträffade är tråkigt, galven vargar har Guld-DNA och således behövs de för att vi skall få jaga o skjuta fler av de andra vargarna. /Christian Håller med , anmälan av sig själva, Lex maria i vargvärlden. Då visar de att lagen gäller alla inte bara jägarna.
Publicerat December 8, 201015 yr Desutom tillhör väl dessa den lilla gruppen av vargar som aldrig tagit en hund, nu blir väl kontentan att jakten inskränks på andra ställen.
Publicerat December 8, 201015 yr Undrar om Forskarna också blir anmälda till polisen per auotomatik som jägarna blir om de är inblandade i en vargs död Annars kan väl du gör en anmälan...
Publicerat December 8, 201015 yr Jag tycker dessa "forskare" ska sluta leka Gud och låta vilda djur få leva ifred. Hela idén med att springa runt i skogen och söva vilt för vägning, mätning och märkning är djup osmaklig för mig. Klart det går så där ibland!
Publicerat December 9, 201015 yr Undrar hur dom menar... Citat: Reviret är undantaget från licensjakt, eftersom djuren bär på gener som ska förbättra inaveln i vargstammen. Slut citat. Borde det inte vara gener som försämrar inavel...
Publicerat December 9, 201015 yr Undrar hur dom menar...Citat: Reviret är undantaget från licensjakt, eftersom djuren bär på gener som ska förbättra inaveln i vargstammen. Slut citat. Borde det inte vara gener som försämrar inavel... Man förbättrar ju det som redan är dåligt, därmed så har dem använt rätt ordval.