Publicerat Februari 25, 201115 yr Författare Jobbigt du Kan man lungt säga Men de är ju inte vinter för alltid som tur var
Publicerat Februari 25, 201115 yr Hare är ett intressant vilt. Satt ute igår och precis när tiden gått ut vad gäller Dov och jag började packa ihop mig för hemfärd kom först en smygande, satte sig tre meter ifrån mig och la om kursen. Knappt två minuter senare kom en annan större rackare i samma löpa, stannade i samma vägkrök och la om kursen rakt i spåren efter sin föregångare. Rätt tid, och rätt bössa så hade min dag varit gjord. Klappjakt, och hund är för mig lika roligt. Dock oftast klappjakt för min del.
Publicerat Februari 25, 201115 yr Ja tur det och snart kommer april när grisarna är lovliga Och sen börjar ju resten efterhand. Kommer antagligen bli det roligaste jaktåret nu när jag äntligen jag får skjuta :D
Publicerat Februari 25, 201115 yr Författare Ja tur det och snart kommer april när grisarna är lovliga Och sen börjar ju resten efterhand. Kommer antagligen bli det roligaste jaktåret nu när jag äntligen jag får skjuta :D Här uppe finns de ju inte grisar så det finns inte så mycket vilt att jaga nu kanske blir lite räv och mårdjakt men annars går de inte att jaga så mycket nu
Publicerat Februari 25, 201115 yr Författare mård har jag aldrig provat, är det kul och hur jagar du då? Mårdjakt är väldigt kul. Jag har inte jagat mycket men man jagar det genom att gå ut på morgonen och leta upp ett mårdspår sen följer man de med skidor tills det går ner i ett gryt. Sen gräver man lite håll så¨att hunden för doft att mården de händer oftast när mården börjar röra sig, och om allt går rätt kommer mården upp och man har sig ett fint skin Lägger upp en bild på den ända mård jag har varit med och skjutit.
Publicerat Februari 25, 201115 yr Författare så du spårar dom alltså, men någon bild ser jag inte OJ,måste ha blivit nå fel men du kan gå in på mitt galleri´och kolla