Publicerat Januari 9, 201115 yr Sköt lite med en kompis idag och passade på att se vad min nya videokamera går för. 243 win-105gr A-max-V0 940m/s Kolla Tracet /Mike
Publicerat Januari 9, 201115 yr Sköt lite med en kompis idag och passade på att se vad min nya videokamera går för. 243 win-105gr A-max-V0 940m/s /Mike ÄNTLIGEN! som jag väntat och väntat och väntat på detta! (försökte ringa dig i afton, var inte viktigt...men du kan ringa mig när du har tid och lust )
Publicerat Januari 9, 201115 yr Fan va grymt! Mycket intressant klipp och kanonskytte som vanligt! (15x15 cm på det hållet är INTE stort...) Gött ljud i gongen och nya kameran levererar ju klockrent! Man blir lyrisk
Publicerat Januari 9, 201115 yr Måste säga att det ÄR ruggigt häftigt när man ser kulan flyga genom luften och slutligen träffa sitt mål!
Publicerat Januari 9, 201115 yr Ja Jävlar, vad tracet syns bra och vilket smack det är från 243:an. Carry on Mike. //Blyström
Publicerat Januari 9, 201115 yr Fan va sugen man blir på att skjuta. 0 gradigt här nu men va fan då ska man ju jobba imorrn Respekt måste jag säga om skyttet. Som kexabiten sa så 15x15 blir smått på det avståndet.
Publicerat Januari 9, 201115 yr Skitsnyggt skjutet och förvånansvärt bra klang vid träffen. "Plinking" på en högre nivå 105 grains kulorna håller farten bra, uppenbarligen. Trots kaotiskt väder här i Gävle så får det här filmklippet mig att längta ut på skjutbanan. //Danne
Publicerat Januari 9, 201115 yr kan inte annat är hålla med övrigt. grymt skjutet! vågar man fråga vart du hittar A-max 105gr kulorna i 6mm?
Publicerat Januari 9, 201115 yr Mike, skyttet ser ju stabilt ut men jag är nog allra mest imponerad av videokvalitén. Det är nog bland de bästa bilderna på trace som jag sett. Att du bomma första skottet må vara hänt med tanke på hur lurigt det är att bedöma vind vintertid men det verkar som du låg 0.1 MIL lågt, stämmer det eller är det jag som börjar bli synsvag? Har du några idéer om vad som ligger bakom det? //Henrik
Publicerat Januari 9, 201115 yr Tyckte att ALLA skott tenderade att gå lågt och även jag är en smula orolig över Mad Mike här, har han tappat greppet och är det dags för en ny Mästare?
Publicerat Januari 9, 201115 yr Tyckte att ALLA skott tenderade att gå lågt och även jag är en smula orolig över Mad Mike här, har han tappat greppet och är det dags för en ny Mästare? Men "träffbilen" på de som tog i plåten var ju insane. Typ lågt högerläge allihop. Sanslöst tätt!
Publicerat Januari 9, 201115 yr Jo, men att stadigt ligga på snusdosan på 500 är ju vad vi är vana att se Mad Mike göra, så bra skjuter han ju vad gäller att "hålla i skaftet". Men det som skrämmer är ju att han så totalt har tappat sin förmåga till vindkänsla och kulbaneuppfattning att han lägger träffpunkten 2-3 tum FEL på bara 500 meter???? Nope, han verkar vara seriöst på dekis nu för tiden...
Publicerat Januari 9, 201115 yr Författare Jag är rätt nöjd själv med vad kameran levererar,blir sjukt sugen på att fälla ett rå på lite håll nu... Kameran är en Panasonic SD60 Full HD. Mina 105gr A-max har en mycket god vän fixat fram,har ca 500st som jag håller hårt i Visst träffar det lite lågt och lite till höger-tänkte inte så mycket på det då utan konstaterade att alla skotten sitter vitalt i ett rådjur om jag lägger plåten över bogarna,träffbilden på de sex skotten är 9cm cc. Plåten är förövrigt 20x20cm. /Mike
Publicerat Januari 9, 201115 yr träffbilden på de sex skotten är 9cm cc. *letar efter svimma-smileyn*
Publicerat Januari 9, 201115 yr Fränt! Blir det inte ett väldans mirage från dämparen efter 3-4 skott? /Må
Publicerat Januari 9, 201115 yr Ähh klongen stämmer inte är säkert mycket närmare och 9cm du klarar inte ens ½ moa Tänkte bara balansera upp tråden lite fint skytte
Publicerat Januari 9, 201115 yr Författare Fränt! Blir det inte ett väldans mirage från dämparen efter 3-4 skott? /Må Det är ingen fara när det blåser lite svagt,annars har jag i regel dämparkådis på. /Mike
Publicerat Januari 9, 201115 yr Författare Ähh klongen stämmer inte är säkert mycket närmare och 9cm du klarar inte ens ½ moa Tänkte bara balansera upp tråden lite fint skytte Choke on it /Mike
Publicerat Januari 9, 201115 yr *letar efter svimma-smileyn* He-he, appropå... Riktigt imponerande skytte Micke, ser ju sjukt långt ut när kameran zoomar in.
Publicerat Januari 9, 201115 yr He-he, appropå... Idiot! Jag älskar Mike och allt han gör efter att vi fick slagga hos honom för två år sen. Supertrevlig kille Så jag kanske förstår "ert" förhållande lite bättre nu