Hoppa till innehåll
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Jaktsidan

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Sveriges enda - Medium Long Range Steel Competition Shoot

Featured Replies

Publicerat

Här kommer en ny och unik skyttetävling för er som "DO THE WALK, NOT ONLY DO THE TALK!"

Läs mer om Medium Long Range Steel Competition Shoot på : www.longrangedesign.com

Vi syns!

• Svar 89
  • Visningar 12,7k
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Posted Images

Publicerat

Här kommer en ny och unik skyttetävling för er som "DO THE WALK, NOT ONLY DO THE TALK!"

Läs mer om Medium Long Range Steel Competition Shoot på : www.longrangedesign.com

Vi syns!

Det där verkar helgrymt!! I think I gone "do the walk" not only talk !!!:wub::D

Publicerat

Jag hoppas att jag kommer mig dit! Vore otroligt kul =)

Publicerat

För dem av er som funderar på att åka dit,

angående materialet dvs pang, kaliber, balistiska kunskaper mm så är det nog som så att ett grund krav är,

-ett sikte som kan justeras i varje fall 10 mil, det bör ge ditt vapen 800 meters kapacitet totalt sätt,

-en kaliber/val av kula/laddning som har den kapaciteten, för att göra det enkelt 6,5x55 Fält har den kapaciteten,

en 308 win med 168 SMK har det inte om ni inte har laddat på från knäna,

-en pang som i varje fall skjuter runt 1,5 MOA träffbilder ut till 300 meter, dvs för den som tänker efter dvs runt 12-12 cm för fem skott på 300 meter

-ett par drop/drift charts eller kanske en handdator/tfn med bal generator i,

-hörselskydd och glasögon

-ryggsäck för mat, vatten, ammo, skjutstöd osv

Lyxigare utrustning är

-vindmätare, iofs kan jag tänka mig att för att utjämna tävlingen ges alla en väderprognos men det vet man ju inte

-spotting kikare

Sen kommer ju en massa annat plock med som anteckningsmaterial, första förband, pungsalva om man får skavsår, mm mmm.

Anledningen till att jag skriver detta är att man inte skall avskräckas utan i god ordning kunna checka av att man har prylar som är med i matchen så att säga.

Till er som åker-kick ass o ha det bra.

/Christian

Anledningen

Publicerat

Jag hoppas att jag kommer mig dit! Vore otroligt kul =)

Du får en bit å åk. 115-120mil enkel väg!! Kul!

Publicerat

Ligger en del i det Christian skriver. De ä int bare å skjut och tro att man skall träffa på 800m :wacko:;)

Men desto roligare när man träffar B)

Publicerat

Det är fjärde gången som denna träff genomförs och jag vågar nog påstå att det är en av de mer genomarbetade och seriösa tillställningarna i landet för den som har intresse av att skjuta på lite längre håll.

Det är första gången som anmälan går ut lite mer "publikt" men det är några stycken herrar här på forumet som deltagit i tidigare upplagor.

Tanken är att det kommer att skjutas en tävling under lördagen av det lite ambitiösare slaget det vill säga från flera olika stationer och med flera olika moment, hur seriöst man vill ta själva tävlingsmomentet är så klart upp till var och en men jag kan garantera att det kommer att bli en del skjutmoment som det inte tränas på till vardags :lol:

Syftet är att man skall få träna på diverse olika aspekter av långhållsskyttet och det kommer inte bara att handla om liggande skytte med benstöd. Aspekter som tidspress, avståndsbedömning, målidentifiering och en del annat spännande kommer att ingå.

Även om man inte tränat på dessa moment innan garanteras det att alla skyttar kommer att få en rolig och inspirerande helg!

Vi har tidigare år haft en väldigt trevlig stämning och förbannat kul även om det kostat en del skyttar en hel del pengar eftersom man under en dylik helg har möjlighet att få insikt om sin egen och utrustningens begränsningar, detta har haft en tendens att leda till nya projekt för en del inblandade.:lol:

För egen del kommer jag att hjälpa till att organisera eventet och att vara en av skjutledarna under helgen, hoppas att det inte avskräcker några presumptiva deltagare :blush:

Henrik

Publicerat

Låter som en mycket trevlig tillställning måste nog överväga att resa långt för att testa detta någon gång!

Publicerat

Låter som en mycket trevlig tillställning måste nog överväga att resa långt för att testa detta någon gång!

Det tycker jag nog, res på.

/Christian

Publicerat

För egen del kommer jag att hjälpa till att organisera eventet och att vara en av skjutledarna under helgen, hoppas att det inte avskräcker några presumptiva deltagare :blush:

Tvärtom - låter helt klockrent! ^_^

Publicerat

Du får en bit å åk. 115-120mil enkel väg!! Kul!

Jag var dit härom året. Drygt 90 mil enkel. Lite drygt faktiskt. Skulle nog åka tåg om jag ska dit igen för då kan man sova sig genom resan och vara pigg när man kommer fram.

/ Johan

Publicerat

Jag var dit härom året. Drygt 90 mil enkel. Lite drygt faktiskt. Skulle nog åka tåg om jag ska dit igen för då kan man sova sig genom resan och vara pigg när man kommer fram.

/ Johan

Vad tyckte du då. Skall du dit nu?

Från östersund borde det väl bli70-75mil å inte drygt 90mil???

Publicerat

Vad tyckte du då. Skall du dit nu?

Från östersund borde det väl bli70-75mil å inte drygt 90mil???

Det var skitbra.

Ja, det hade blivit närmare om jag inte hade tagit vägen förbi Sundsvall för att hämta upp en annan forist :) .

Publicerat

Det går ann att skylla på medforister när det i själva verket handlade om att titta på och köpa en liten kipplauf :P

Henrik

Publicerat

Det går ann att skylla på medforister när det i själva verket handlade om att titta på och köpa en liten kipplauf :P

Henrik

Haha, men det var ju i Uppsala och kostade mig en massa penningar... Åkte dock gärna via klyk-tattarnas huvudstad för att få lite trevligt sällskap av den galne hunden.

Är lite sugen på att åka nu i vår. Årets stora nyhet, tävlingen, hade varit riktigt skoj att vara med på. Inte för att jag skulle komma på någon framstående placering utan för att det jäkligt kul när det är tävling och man får skärpa sig lite.

/ Johan

Publicerat

Anmäld B)

Publicerat

Bra där,

fler som faktiskt skall kliva upp o göra det, inte bara snacka?

/Christian

Publicerat

jag var som sagt där med garage och jag kan rekommendera tillställningen.

det är något dryg resa för oss häruppe men det glömmar man lätt när man är framme.

om jag skulle åka dit igen skulle jag nog ta med moskoselkåtan att bo i då jag gärna vill breda ut mig. (göra en HK)

dock ligger datumet precis när jag startar upp företaget för säsongen och flyttar in i sommar boendet.

har laddat up rejält i år för mycket skytte och gjorde ett av dom sista uppköpen i dag med 4000 st DL och GT kulor samt lite krut till.

Publicerat

fler som faktiskt skall kliva upp o göra det, inte bara snacka?

Advokatslyngel! :P

Publicerat

:blush:

/Chris

Publicerat

Pratade nyss med "spottern/sidekicken" orca och han har nu konfirmerat ledighet från jobbet under denna period, och således anmälan. Så jag kommer också anmäla mig nu :rolleyes:

Chris: jag gör ett officiellt statement här när pengarna är betalda :P

Publicerat

"Doing the walk" -_-

Förutsatt att det inte är fullbokat när jag betalar nästa vecka.

Gör härmed officiellt anspråk på jumboplatsen :blush:

Publicerat

Nu är det betalt och hela kitet ;) Hoppas man får plats...

Publicerat

Betalning mottagen, bekräftat och klart! :wub:

Publicerat

Sweet,

jag är glad att många tar steget ut, stabilt som en känd tandläkare skulle säga.

/Chris