Hoppa till innehåll
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Jaktsidan

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Sveriges enda - Medium Long Range Steel Competition Shoot

Featured Replies

Publicerat

Lätt att säga när man själv har optimerad utrustning....... ;)

Jag förstår dock fullt ut vad du menar.

:D

Så optimerad är den inte längre då min 243 rasat och jag kommer skjuta med min 308,rätt stor skillnad där.

Innerst inne vet jag dock att den här skillnaden inte spelar någon roll för resultatet.

Blir egentligen bara ännu roligare :P

/Mike

• Svar 89
  • Visningar 12,7k
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Posted Images

Publicerat

Äsch, så ni tar i - jag har ialla fall vilat mig i form, bössan står dammig i skåpet, har nog inte skjutit sedan i januari, dock har jag precis kollat upp att handlaren har både krut och kulor hemma, så med lite tur så hinner jag ladda upp och kontrollskjuta laddningen innan nästa fredag, även om det strider mot mina träningsprinciper. :D

Publicerat

Har du skruvat fast skenan? Eller var det något annat fel som inte var rätt på din pang?

/Christian

Publicerat

Orkar inte stressa upp mig över detta. Bara att åka dit och skjuta så bra man kan. Alltid lär man sig nåt nytt ;)

Publicerat

Orkar inte stressa upp mig över detta. Bara att åka dit och skjuta så bra man kan. Alltid lär man sig nåt nytt ;)

Var nu inte så förbannat förnuftig, alla vet vi att du har rätt, men om jag är lagd åt det lite mer nevrotiska hållet kan du väl unna mig tillfredsställelsen att få bli lite nojig veckan innan :blush:

:lol:

Publicerat

Var nu inte så förbannat förnuftig, alla vet vi att du har rätt, men om jag är lagd åt det lite mer nevrotiska hållet kan du väl unna mig tillfredsställelsen att få bli lite nojig veckan innan :blush:

Helvete - det är ju NÄSTA vecka! :blush: :blush: :blush:

Publicerat

Har du skruvat fast skenan? Eller var det något annat fel som inte var rätt på din pang?

/Christian

Just jävlar, det var något som inte lirade sist - bra minne där Chris och tack för påminnelsen! :wacko:

Nej, det har jag absolut inte gjort, men onekligen så låter det som att jag skulle vara betjänt av ett besök på banan innan nästa helg, kolla att saker och ting lirar, typ :blush:

Publicerat

Så, vilka här i tråden och på forat är klara för Remmene?

Peder_w

John

Henrik

Christian N

Mad Mike

Exabit

Garage

9.3x62

MarkusR

Cazorp

Robban M(?)

John Doe

Vilka mer?

Publicerat

Så, vilka här i tråden och på forat är klara för Remmene?

Peder_w

John

Henrik

Christian N

Mad Mike

Exabit

Garage

9.3x62

MarkusR

Cazorp

Robban M(?)

John Doe

kvisten (lördag morgon)

Vilka mer?

Publicerat
  • Författare

Nu börjar det dra ihop sig för aktion! I morgon händer det....

Vi är på plats under hela dagen och förbereder banan inför ett bra tävlingsgenomförande.

Utsikterna för lördagen ser bra ut, uppsprickande molntäcke och vindar som närmar sig 5 m/s.

Ni är alla hjärtligt välkomna Remmene under eftermiddag, kväll och under morgonen

Väl mött!

Arrangörerna

post-3880-0-77919000-1301647634_thumb.jp

Publicerat

Tack ska ni ha alla inblandade, det har varit skitskoj :wub:

Om det blir en repris nästa år och jag deltar, så kommer den personliga ambitionsnivån att höjas ett snäpp. I år är jag nöjd med en 19plats ;)

post-2426-0-80029800-1301850750_thumb.jp

Det var mer än lite blött idag på skjutvallen.

Publicerat

Tack själv Marcus, kul att träffas! ;)

Om skjutvallen var blöt och kall, så skulle jag vilja kontra med att prisbordet var hett och i högsta grad inbjudande! :wub:

Zeiss Victory Avståndsmätare, Vortex Recon spotterkikare, ett gäng Spuhr kikarsiktesfästen, Kestrel vindmätare, Explorer hårda vapenfodral, vapenvårdsprodukter, knivar, prylar från Norma mm mm. och en Terrängbil 20 - lågmilare med FM-plåtar ;)

Tack allihopa inkl. arrangörer och sponsorer för en oförglömlig helg! :D

prisbordet-1.jpg

Publicerat

Mr C har helt rätt det var en upplevelse att vara med,

oaktat resultaten, mina var mediokra som bäst så vet man att man har provat sig själv och utrustningen på ett av de svårare sätt som finns tillgängliga, eller var tillgängligt.

Jag ser fram emot en eventuell chans till att revanschera mig.

/Chris

Publicerat

Jag vill börja med att tacka alla skyttar för er medverkan och hoppas att vi lyckats leverera en tävling som levt upp till era förväntningar.

Jag har nu börjat analysera resultaten för att se vilka stationer som sticker ut i poängskörden, hur många nollor det sköts på de olika stationerna etc. Håller också på att ta fram en utvärdering som kommer att distribueras till samtliga skyttar för att vi skall kunna lyfta tävlingen inför nästa år. Här kommer ni att få uttala er om de olika stationerna men också mer allmänt om hur vi bör utveckla tävlingen inför nästa år. En del feedback har vi såklart redan fått in men vi skulle verkligen uppskatta om ni kunde ta er tid att fylla i en ytterligare utvärdering.

Samtliga deltagare bör vara på det klara med att den tävlingen vi genomfört har hållt en mycket hög svårighetsnivå, vinnaren lyckades skrapa ihop 64% av ett "perfect score" och snittet låg på 34%. Detta behöver vi såklart justera till nästa år.

Henrik

Publicerat

Det verkar varit en trevlig helg med utmanande skytte :wub:

Publicerat

Da vil jeg takke alle sammen for en utmerket helg.

Selv om resultatet virkelig var dårlig, så har man lært mye nytt, og ikke minst hva man må øve mer på.

Takk!

Publicerat

Vem vann terrängbilen?

Publicerat

Waxin, terrängbilen var bara en del av rekvisitan vid prisutdelningen, så den står kvar än nu (förhoppningsvis).

Vinnaren plockade upp en Zeiss LRF, 2:an en Vortex Spotter, 3 & 4:an Spuhrfästen om jag minns korrekt. Bästa par fick varsin väska från Explorer cases.

Publicerat

Waxin, terrängbilen var bara en del av rekvisitan vid prisutdelningen, så den står kvar än nu (förhoppningsvis).

Vinnaren plockade upp en Zeiss LRF, 2:an en Vortex Spotter, 3 & 4:an Spuhrfästen om jag minns korrekt. Bästa par fick varsin väska från Explorer cases.

Å vem är det som kramar en Zeiss LRF när han sover nu mer ^_^

Snyggt jobbat!!

Publicerat

Tack, det var givetvis otroligt kul att vi vann team-tävlingen + att jag även halkade in på 1:aplats i den individuella tävlingen, känns som att det bara kan gå sämre nästa år :unsure:;)

Publicerat

Tack, det var givetvis otroligt kul att vi vann team-tävlingen + att jag även halkade in på 1:aplats i den individuella tävlingen, känns som att det bara kan gå sämre nästa år :unsure:;)

BRAVO!!!! Verkligen inte illa pangat i det sällskapet.

Det måste kännas särskilt skönt, med 1:a-platsen säkrad, att jag inte kunde dyka upp i år.... ph34r.gifwink.giftongue.gifskojar bara...!

MVH!

/Bengt Berg

Publicerat

Stort grattis till er två :wub: helt klart vann rätt skyttar! hade det på känn redan förra helgen när jag såg er två skjuta på sanda.

Sen att ni är så genuint genomgoa som bara ni är är bara :wub:

Ni har inspirerat många denna helgen!

Har du fått mitt nr för övrigt? skicka pm annars.

/Mike

Publicerat

Tack Mikegubben, jag kan inte komma på ett trevligare par att ha med sig i samma patrull som dej å Chris, era busponkar :wub:

Helt klart så hade Jo och jag en del hjälp av att vi har skjutit otroligt mycket ihop under tävlingsförhållanden under senare år, sen så försökte vi verkligen planera för allt som vi kunde tänka oss skulle kastas emot oss i tävlingsform, även om vi inte lyckades särskilt bra med våra planer i praktiken (vi får nog vara glada över att bara tävlingsledningen hörde vårt stressade svammel & kackel på vissa stationer.. :wacko: )

Japp, Chris skickade över ett nummer med dej igår ;)

Appropå Sanda - ska vi försöka hinna skjuta lite N150-pilar över kronograf genom ditt rör innan mötet från 300 meter, fick ju en del bly kvar då jag knappt vågade skjuta på söndagen (eftersom folk bara skulle inse att jag hade tur på lördagen då).

Publicerat

Det är alltid intressant att som skjutledare observera hur olika skyttar beter sig både innan och under skottet, det är ingen tvekan om att den här gången var det Mattias och Jo som löste uppgiften för dagen bäst.

På en av de stationer där jag stod skulle en 60x60 plåt skjutas på 853m avstånd och på just denna station blev det extra tydligt hur mycket ett väl samtrimmat par betyder. Vindarna på skjutplatsen var lite luriga eftersom de varierade rätt friskt men Mattias och Jo kommunicerade och stämde av sina observationer på ett snabbt och effektivt sätt vilket ledde till att Mattias för dagen var den enda 308 skytt som träffade 60x60 plåten på 853m (även om marginalen inte var så stor :P ) övriga skyttar som träffade plåten på detta avstånd sköt antingen med 6.5mm eller 7mm.

//Henrik

Publicerat

Stort grattis till Mattias och väl skjutet! :rolleyes: Gott att se någon med en 308:a plocka en sån här fin skalp :wub:

Min mage var inte medgörlig natten mellan fredag och lördag :ph34r: Låter som världens sämsta ursäkt - jag vet... Det tristaste var att lämna min spotter orca i sticket -_-