Hoppa till innehåll
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Jaktsidan

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Vad har ni för bågar

Featured Replies

Publicerat

Tycker det skulle vara kul att höra vad ni har för bågar.Själv har jag en långbåge ifrån Heikki Rousu på 42#+ett hembygge i ask på 50#.Jagar inte utan bara på tavla och 3D

Publicerat

En Bowtech General.

Publicerat

Bear Truth 2.

50-60#

Den bågen kommer aldrig att säljas. :wub:

Publicerat

pse yxa sex

Publicerat

G5 Quest Heat 60#

Publicerat

Hoyt Maxxis 31 Bone collector 70#

Publicerat

Snart en APA Black Mamba M7 70# :)

Publicerat

bear truth2 70#

Publicerat

Vet inte än......

Publicerat

Rytera 70 pound och en Ben Pearson (som är till salu)

Sneglar lite på en PSE Omen (Trots 5,5 tums stränghöjd)

Publicerat

Rytera 70 pound och en Ben Pearson (som är till salu)

Sneglar lite på en PSE Omen (Trots 5,5 tums stränghöjd)

Du har en StatOil båge, med sugproppar på pilarna, sitt inte här o ljug!

Publicerat

hahaha,och en massa ostbågar oxå därifrån! :lol:

Publicerat

En Internature viper Longbow, 50Ibs @28" och en gammal Golden eagle compound 65-80Ibs, tittar och planerar för att investera i en jaktrecuve, troligen en Samick av någon modell, det finns att välja på om man säger så!

Publicerat

Bear Truth 2.

50-60#

Den bågen kommer aldrig att säljas. :wub:

Och frugan har en Darton Cherokee, 35-45#

Publicerat

har en bear lightsout 50-60#

Publicerat

det blir en hoyt carbon element 70# senere denne uka...

gleder meg

Publicerat

En 70-pounds Rytera Alien X

Publicerat

En gammal Bear från 91. 70 Pund. Kommer inte ihåg letoff eller modell så här rakt av.

Problemet är att den inte blivit spännd sedan ca 95 och med tanke på att jag bara har orginalsträngen så kanske det är lika bra...

Men mitt IBEP intyg ligger i jaktplånboken och blir det tillåtet med småvilltjakt i Sverige tänker jag komplettera upp den gamla bågen och börja träna lite. Skulle gtärna skjuta Järpe, kråkfågel och ev Grävling, Bäver om det bara blev tillåtet.

Rådjur tror jag inte jag duger till att smyga mig tillräckligt nära på.

Fast förresten, Orre , Tjäder, Mård, Lo etc som skällts fast av en spets kanske vore riktigt spännande att försöka smyga sig på.

Men det lär väl inte vara de första djuren att bli tillåtna. I alla fall knappast Lo...

MVH // Henrik

Publicerat

En gammal Bear från 91. 70 Pund. Kommer inte ihåg letoff eller modell så här rakt av.

Problemet är att den inte blivit spännd sedan ca 95 och med tanke på att jag bara har orginalsträngen så kanske det är lika bra...

Men mitt IBEP intyg ligger i jaktplånboken och blir det tillåtet med småvilltjakt i Sverige tänker jag komplettera upp den gamla bågen och börja träna lite. Skulle gtärna skjuta Järpe, kråkfågel och ev Grävling, Bäver om det bara blev tillåtet.

Rådjur tror jag inte jag duger till att smyga mig tillräckligt nära på.

Fast förresten, Orre , Tjäder, Mård, Lo etc som skällts fast av en spets kanske vore riktigt spännande att försöka smyga sig på.

Men det lär väl inte vara de första djuren att bli tillåtna. I alla fall knappast Lo...

MVH // Henrik

Henke, man MÅSTE inte smyga :) 80% av bågjakt är från torn eller gömsle, och varför välja de svåraste (minsta) djuren?

Publicerat

Henke, man MÅSTE inte smyga :) 80% av bågjakt är från torn eller gömsle, och varför välja de svåraste (minsta) djuren?

OK Det har du väl rätt i. Men för att jag skall vara intresserad av att lägga den tiden som behövs för att träna upp skyttet igen så vill det nog till att det är för något mer än ren vakjakt. Vakjakt lockar mig helt enkelt inte lika mycket som om jag får röra lite på mig. Kan nämna att idag är toppfågeln min favoritjakt. Och där snittar jag ca 3 jaktdagar/fällt villt. Så det är inte mängden villt som är huvudsaken.

Talar vi däremot om fågeljakt i Sept så handlar det för mig om att "trampa fågel". Där har jag nu vid ett flertal tillfällen förflyttat mig från en järp/tjäder kull för att jag kännt att jag tagit tillräckligt av den. Där hade det varit spännande att istället smyga fram med bågen. Jag hade säkert haft lika mycket kontakt med villt men knappast kunnat komma till skott så ofta att det stört...

• 4 weeks later...
Publicerat

Darton DS-3800 70#. :)

/Baner

• 2 weeks later...
Publicerat

Nu har även jag köpt ny båge,blev en X-Force Vendetta XS 60-70 med Truglo Range Rover sikte..

post-6489-0-61752200-1299095058_thumb.jp

Publicerat

grattis! :)

Publicerat

Hoyt Enticer II 60 pound. En hederlig 2-cammare med splitlemmar och wallbangers. ruggigt kort letoff på den :)

När den nyttjades så var det på fältskytte och 3D-touren.

/M

Publicerat

grattis! :)

Tackar!! :rolleyes: ska ta och skjuta in den här nå dag..