Publicerat Januari 13, 201115 yr Tycker det skulle vara kul att höra vad ni har för bågar.Själv har jag en långbåge ifrån Heikki Rousu på 42#+ett hembygge i ask på 50#.Jagar inte utan bara på tavla och 3D
Publicerat Januari 14, 201115 yr Rytera 70 pound och en Ben Pearson (som är till salu) Sneglar lite på en PSE Omen (Trots 5,5 tums stränghöjd)
Publicerat Januari 14, 201115 yr Rytera 70 pound och en Ben Pearson (som är till salu) Sneglar lite på en PSE Omen (Trots 5,5 tums stränghöjd) Du har en StatOil båge, med sugproppar på pilarna, sitt inte här o ljug!
Publicerat Januari 16, 201115 yr En Internature viper Longbow, 50Ibs @28" och en gammal Golden eagle compound 65-80Ibs, tittar och planerar för att investera i en jaktrecuve, troligen en Samick av någon modell, det finns att välja på om man säger så!
Publicerat Januari 16, 201115 yr Bear Truth 2. 50-60# Den bågen kommer aldrig att säljas. Och frugan har en Darton Cherokee, 35-45#
Publicerat Januari 25, 201115 yr En gammal Bear från 91. 70 Pund. Kommer inte ihåg letoff eller modell så här rakt av. Problemet är att den inte blivit spännd sedan ca 95 och med tanke på att jag bara har orginalsträngen så kanske det är lika bra... Men mitt IBEP intyg ligger i jaktplånboken och blir det tillåtet med småvilltjakt i Sverige tänker jag komplettera upp den gamla bågen och börja träna lite. Skulle gtärna skjuta Järpe, kråkfågel och ev Grävling, Bäver om det bara blev tillåtet. Rådjur tror jag inte jag duger till att smyga mig tillräckligt nära på. Fast förresten, Orre , Tjäder, Mård, Lo etc som skällts fast av en spets kanske vore riktigt spännande att försöka smyga sig på. Men det lär väl inte vara de första djuren att bli tillåtna. I alla fall knappast Lo... MVH // Henrik
Publicerat Januari 25, 201115 yr En gammal Bear från 91. 70 Pund. Kommer inte ihåg letoff eller modell så här rakt av. Problemet är att den inte blivit spännd sedan ca 95 och med tanke på att jag bara har orginalsträngen så kanske det är lika bra... Men mitt IBEP intyg ligger i jaktplånboken och blir det tillåtet med småvilltjakt i Sverige tänker jag komplettera upp den gamla bågen och börja träna lite. Skulle gtärna skjuta Järpe, kråkfågel och ev Grävling, Bäver om det bara blev tillåtet. Rådjur tror jag inte jag duger till att smyga mig tillräckligt nära på. Fast förresten, Orre , Tjäder, Mård, Lo etc som skällts fast av en spets kanske vore riktigt spännande att försöka smyga sig på. Men det lär väl inte vara de första djuren att bli tillåtna. I alla fall knappast Lo... MVH // Henrik Henke, man MÅSTE inte smyga 80% av bågjakt är från torn eller gömsle, och varför välja de svåraste (minsta) djuren?
Publicerat Januari 25, 201115 yr Henke, man MÅSTE inte smyga 80% av bågjakt är från torn eller gömsle, och varför välja de svåraste (minsta) djuren? OK Det har du väl rätt i. Men för att jag skall vara intresserad av att lägga den tiden som behövs för att träna upp skyttet igen så vill det nog till att det är för något mer än ren vakjakt. Vakjakt lockar mig helt enkelt inte lika mycket som om jag får röra lite på mig. Kan nämna att idag är toppfågeln min favoritjakt. Och där snittar jag ca 3 jaktdagar/fällt villt. Så det är inte mängden villt som är huvudsaken. Talar vi däremot om fågeljakt i Sept så handlar det för mig om att "trampa fågel". Där har jag nu vid ett flertal tillfällen förflyttat mig från en järp/tjäder kull för att jag kännt att jag tagit tillräckligt av den. Där hade det varit spännande att istället smyga fram med bågen. Jag hade säkert haft lika mycket kontakt med villt men knappast kunnat komma till skott så ofta att det stört...
Publicerat Mars 2, 201115 yr Nu har även jag köpt ny båge,blev en X-Force Vendetta XS 60-70 med Truglo Range Rover sikte..
Publicerat Mars 2, 201115 yr Hoyt Enticer II 60 pound. En hederlig 2-cammare med splitlemmar och wallbangers. ruggigt kort letoff på den När den nyttjades så var det på fältskytte och 3D-touren. /M