Hoppa till innehåll
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Jaktsidan

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Vilken överaskning!

Featured Replies

Publicerat

Läste den i morse, ofattbart vettigt för att komma i den blaskan, vem hade trott det? ^_^

Publicerat

Man blir ju faktiskt ganska paff att det skrivs i AB :o :o :o

Dom kanske kan få en realistisk syn på livet även där ;)

Publicerat

Det har väl visat sig att vänster, veganer och antifaschister inte är dem som köper tidningar,

vanliga människor vill inte ha varg på det sätt som AB mfl har fört linje om. Det har säkert påverkat försäljningen och därav en justering av linje.

Jag är ju av den enkla uppfattningen att AB o övriga medier är rena upplagehoror och inser man att försäljningen dalar på grund av en en allt för hårt dragen/gången linje, så tar man en ny position bara,

ryggrad och integritet är något man checkar vid dörren på Journalist högskolan.

/Christian

Publicerat

skumma namn i närke ;)

Publicerat

Bra skrivet!

Publicerat

Ska nog skicka en förfrågan till henne för att se om hon vill gifta sig med mig.

Snygg tjej med hjärna och bra jobb... ja de växer inte på träd. :D

Publicerat

En trevlig och bra skriven krönika. Dock från ett oväntat håll (afton.....)

Publicerat

synd bara att jag aldrig hört talas om sTilltrut ^_^

Publicerat

Ny trend?

Men det blir så per automatik, rapar alla samma budskap sticker man inte ut längre. Träffade UNTs ledarskribent idag på lunchen, maskrosjournalist. Frågade henne lätt provocerande om när hon skulle våga ha en egen linje i rovdjursfrågan och om hon inte vurmade för den stora delen av sina läsare på landsbygden? Kolla Greider och Ekholm, bo med lite uppgivna människor ett tag så färgas du till objektivitet oavsett personlig åsikt. Lite överlevnadsinstinkt hos en papperstidning som tappar upplaga.

Men svaret blev (frågade inte om jag fick citera men gör det ändå) Jag är inte objektiv, jag förmedlar den politikiska linje som tidningen står för! Tjena, liberalt oberoende media? ;)

Men visst kommer vinden att vända, Höglund på vargjakt, extremism i vargkramarleden. Snart är det hippt att förstå landsbygden och jägarna som trots allt utför en stor samhällstjänst. UNT blir garanterat sist i Sverige till den insikten, men den som väntar på nåt gott...i dårarnas stad.

Publicerat

Magnus- Akademikernas, ehhhhh aha, ja nej du har rätt dårarnas stad. ;)

Uppsala är den stad jag minst ångrar att jag har flyttar från, när jag lämnar 08:a kommer det iofs att slås med marginal men som nu är den det.

/Christian

Publicerat

Ska nog skicka en förfrågan till henne för att se om hon vill gifta sig med mig.

Snygg tjej med hjärna och bra jobb... ja de växer inte på träd. :D

Vi får slänga upp henne som allmänt förslag i singeltråden:p

Publicerat

Det har väl visat sig att vänster, veganer och antifaschister inte är dem som köper tidningar,

vanliga människor vill inte ha varg på det sätt som AB mfl har fört linje om. Det har säkert påverkat försäljningen och därav en justering av linje.

Jag är ju av den enkla uppfattningen att AB o övriga medier är rena upplagehoror och inser man att försäljningen dalar på grund av en en allt för hårt dragen/gången linje, så tar man en ny position bara,

ryggrad och integritet är något man checkar vid dörren på Journalist högskolan.

/Christian

Du menade frånvaron av ryggrad å integritet ^_^

Publicerat

Mycket bra skrivet, för att komma från den tidningen.