Publicerat Februari 25, 200620 yr Jaja jag vet det finns tusentals men jag vill ha ett ryskt namn till västlaikan(hane). Är det någon som vet vad björn heter på ryska och finska, även andra ryska namn är välkommna. Mvh Anders
Publicerat Februari 25, 200620 yr jad tror att björn på finska heter karu men är inte säker.. ett rysk namn....Boris, Sasha och många fler
Publicerat Februari 25, 200620 yr Tycker han ska ett riktigt hårdingnamn efter den fulaste och elakaste spelaren i Ryssland, Kasparatis( får då med fördel kallas för Kaspar alt Kasper) å andra sidan låter dessa "nickname" lite mjuka och fjolliga ;D Ne vi skall ta några virrar till och grunna.. ; ;D
Publicerat Februari 26, 200620 yr Jaja jag vet det finns tusentals men jag vill ha ett ryskt namn till västlaikan(hane).Är det någon som vet vad björn heter på ryska och finska, även andra ryska namn är välkommna. Mvh Anders Fråga hulken. Han kommer från landet i öster.
Publicerat Februari 26, 200620 yr Björn på rysska heter Medved, men kallas även för Mishka, det låter ju ganska bra tycker jag=)
Publicerat Februari 26, 200620 yr Klurigt det där med namn. Vodka kanske är lite "knepigt" att springa runt och ropa i skogen! Men Mishka lät ganska fränt. Ska själv namna 4 st valpar, och har ju kennelprefixet Husses...Husses Jaktkamrat... Husses ....ja vad då? det är inte enkelt :-
Publicerat Februari 26, 200620 yr Klurigt det där med namn. Vodka kanske är lite "knepigt" att springa runt och ropa i skogen! Men Mishka lät ganska fränt.Ska själv namna 4 st valpar, och har ju kennelprefixet Husses...Husses Jaktkamrat... Husses ....ja vad då? det är inte enkelt :- Här har Du hundnamn i massor. http://www.hundaffaren.se/gr/Hundnamn.htm
Publicerat Februari 26, 200620 yr Jaja jag vet det finns tusentals men jag vill ha ett ryskt namn till västlaikan(hane).Är det någon som vet vad björn heter på ryska och finska, även andra ryska namn är välkommna. Mvh Anders Klart hunden ska heta Ivan.
Publicerat Februari 26, 200620 yr Författare Tack för tippsen ryska namn är roliga. Krutov går bort eftersom det heter pappan men Karelin låter bra inger respekt. Mvh Anders
Publicerat Februari 26, 200620 yr Min valp döptes samma dag som den föddes.. Caliburns Christmas Snaps 8) Sen tror jag åtminstonde tre hanar i kullen hetat detta, kvällen innan veterinärbesiktningen så bestämde jag mej slutgiltigt för vilken av hanarna som skulle få detta namn och därmed få bo kvar här hemma.. Mvh!
Publicerat Februari 26, 200620 yr om vi ändå är inne på hockeytema så varför inte Laikan Larri efter Larionov?
Publicerat Februari 26, 200620 yr Klurigt det där med namn. Vodka kanske är lite "knepigt" att springa runt och ropa i skogen! Men Mishka lät ganska fränt.Ska själv namna 4 st valpar, och har ju kennelprefixet Husses...Husses Jaktkamrat... Husses ....ja vad då? det är inte enkelt :- Tja, har döpt 2 av mina uppfödda valpar till b.l.a. "Bailys" (tik) o "Bacardi" hane o så har jag en terriertik som heter Tequila. Så nog tycker jag jycken kan heta Vodka MvJh NS NS
Publicerat Februari 27, 200620 yr Jaja jag vet det finns tusentals men jag vill ha ett ryskt namn till västlaikan(hane).Är det någon som vet vad björn heter på ryska och finska, även andra ryska namn är välkommna. Mvh Anders Har inget bra namn till Laikan. Men är nyfiken på var du köpt den.
Publicerat Februari 27, 200620 yr Ett annat, lite ålderdomligt namn för björn på finska är "Otso" (uttalas Åttså). Det låter väl rätt sympatiskt och maskulint.
Publicerat Februari 27, 200620 yr Författare Håhåjaja det är alltid jobbigt att rätta sig själv, men det är en östlaika. Tiken kommer från Mjöback söder om Borås och pappan från Gäddede. Mvh Anders
Publicerat Februari 28, 200620 yr Med tanke på att det ibland kan vara lite skakigt att befästa ledarskapet med en laika tycker jag att Rasputin är ett givet namn! ;D /Martin