Hoppa till innehåll
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Jaktsidan

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Namn på hund

Featured Replies

Publicerat

Jaja jag vet det finns tusentals men jag vill ha ett ryskt namn till västlaikan(hane).

Är det någon som vet vad björn heter på ryska och finska, även andra ryska namn är välkommna.

Mvh Anders

Publicerat

jad tror att björn på finska heter karu men är inte säker..

ett rysk namn....Boris, Sasha och många fler

Publicerat

Klart att hunden är en riktig IVAN

Publicerat

Tycker han ska ett riktigt hårdingnamn efter den fulaste och elakaste spelaren i Ryssland, Kasparatis( får då med fördel kallas för Kaspar alt Kasper) å andra sidan låter dessa "nickname" lite mjuka och fjolliga ;D

Ne vi skall ta några virrar till och grunna.. ; ;D

Publicerat

björn på ryska är медведь och på finska karhu  ;D

Publicerat
Jaja jag vet det finns tusentals men jag vill ha ett ryskt namn till västlaikan(hane).

Är det någon som vet vad björn heter på ryska och finska, även andra ryska namn är välkommna.

Mvh Anders

Fråga hulken. Han kommer från landet i öster. ;):D

Publicerat

Jag tycker den ska heta Vodka ;)

MvJh

NS

Publicerat

Björn på rysska heter Medved, men kallas även för Mishka, det låter ju ganska bra tycker jag=)

Publicerat

karelin ;)

Publicerat

Klurigt det där med namn. Vodka kanske är lite "knepigt" att springa runt och ropa i skogen! Men Mishka lät ganska fränt.

Ska själv namna 4 st valpar, och har ju kennelprefixet Husses...Husses Jaktkamrat... Husses ....ja vad då? det är inte enkelt :-

Publicerat

krutov  ???

Publicerat
Klurigt det där med namn. Vodka kanske är lite "knepigt" att springa runt och ropa i skogen! Men Mishka lät ganska fränt.

Ska själv namna 4 st valpar, och har ju kennelprefixet Husses...Husses Jaktkamrat... Husses ....ja vad då? det är inte enkelt :-

Här har Du hundnamn i massor.

http://www.hundaffaren.se/gr/Hundnamn.htm

:D

Publicerat

Mvh Anders

Klart hunden ska heta Ivan.

Publicerat
  • Författare

Tack för tippsen ryska namn är roliga. Krutov går bort eftersom det heter pappan men Karelin låter bra inger respekt.

Mvh Anders

Publicerat

Min valp döptes samma dag som den föddes.. Caliburns Christmas Snaps  8) Sen tror jag åtminstonde tre hanar i kullen hetat detta, kvällen innan veterinärbesiktningen så bestämde jag mej slutgiltigt för vilken av hanarna som skulle få detta namn och därmed få bo kvar här hemma..

Mvh!

Publicerat

om vi ändå är inne på hockeytema så varför inte Laikan Larri efter Larionov?

Publicerat

om du planerar att skämma bort hunden kanske fetisov passar...

Publicerat

Tja, har döpt 2 av mina uppfödda valpar till b.l.a. "Bailys" (tik) o "Bacardi" hane o så har jag en terriertik som heter Tequila.

Så nog tycker jag jycken kan heta Vodka  :D

MvJh

NS

NS

Publicerat

Ursus ... 8)

Publicerat

Breshnev  ;)

Publicerat

Mvh Anders

Har inget bra namn till Laikan. Men är nyfiken på var du köpt den.

Publicerat

Gaywald-gottler  ;D ;D ;D

Publicerat

Ett annat, lite ålderdomligt namn för björn på finska är "Otso" (uttalas Åttså). Det låter väl rätt sympatiskt och maskulint.

Publicerat
  • Författare

Håhåjaja det är alltid jobbigt att rätta sig själv, men det är en östlaika.

Tiken kommer från Mjöback söder om Borås och pappan från Gäddede.

Mvh Anders

Publicerat

Med tanke på att det ibland kan vara lite skakigt att befästa ledarskapet med en laika tycker jag att Rasputin är ett givet namn!  ;D

/Martin