Publicerat Mars 8, 200620 yr Fina bilder Jonsson !!! Du verkar ha ordning på lillhunden ;D .Settrar är fina hundar.....
Publicerat Mars 8, 200620 yr Författare Fina bilder Jonsson !!! Du verkar ha ordning på lillhunden ;D .Settrar är fina hundar..... Tack niak! Det var vänliga ord av Dig. Jodå lillen följer mig bra. Inga längre utsvävningar. Settrar är fina.
Publicerat Mars 15, 200620 yr Helt otroligt fina bilder jag känner hur det rycker i avtryckar fingret vill bara ut och jaga fågel , skulle gärna vilja ha en hund om man inte bor som man gör just nu då vill säga för då går det inte .
Publicerat Mars 15, 200620 yr Författare Helt otroligt fina bilder jag känner hur det rycker i avtryckar fingret vill bara ut och jaga fågel , skulle gärna vilja ha en hund om man inte bor som man gör just nu då vill säga för då går det inte . Andra promenaden på förmiddagen går på Kalixälven i ca. 1 timme med fritt spring. Jag bor 10 minuters gångväg från älven. Hundarna gillar det. Sedan gäller det att passa på innan skotertrafiken kommer igång också, så slipper man höra på det där oljudet också.
Publicerat Mars 15, 200620 yr jo, det ser ut som att hundarna trivs=) såg dig från bron i förrigår tror jag det var, måste nog ha varit du eftersom det var 2 settrar som sprang runt och busa på älven ;D
Publicerat Mars 15, 200620 yr Författare jo, det ser ut som att hundarna trivs=) såg dig från bron i förrigår tror jag det var, måste nog ha varit du eftersom det var 2 settrar som sprang runt och busa på älven ;D Vid vilken tid ungefär? Jag brukar gå ner till shell ibland och gå ut söder om bron eller annars går jag ut vid Filipsborg och går ner till Vallen och genom skogen tillbaka. Det är uppkört med skotrar överallt. Spåren bär mig. ;D
Publicerat Mars 15, 200620 yr Vid vilken tid ungefär? Jag brukar gå ner till shell ibland och gå ut söder om bron eller annars går jag ut vid Filipsborg och går ner till Vallen och genom skogen tillbaka. Det är uppkört med skotrar överallt. Spåren bär mig. ;DSer du ??? Något gott för skotrarna med sig i allafall ;D ;D ;D
Publicerat Mars 15, 200620 yr Författare Ser du ??? Något gott för skotrarna med sig i allafall ;D ;D ;D Det är väl det enda isf.
Publicerat Mars 15, 200620 yr Författare du bör nog lösa ett medlemskap i nyborgs sk Vad menar Du med det? ??? Jag kräver en nogrannare redogörelse av Dig.
Publicerat Mars 15, 200620 yr nyborgs skoter klubb ;D för alla promenader på dom fina skoter spåren hahahahahahah
Publicerat Mars 15, 200620 yr Författare nyborgs skoter klubb ;D för alla promenader på dom fina skoter spåren hahahahahahah Jag hade tanken riktad på Nyborgs SportKlubb=Nyborgs SK. ;D
Publicerat April 9, 200620 yr Andra promenaden på förmiddagen går på Kalixälven i ca. 1 timme med fritt spring. Jag bor 10 minuters gångväg från älven. Hundarna gillar det. Sedan gäller det att passa på innan skotertrafiken kommer igång också, så slipper man höra på det där oljudet också. Det är iaf jätte fina bilder som du har lagt ut på hundarna dina en liten fråga bara dom är ju intresserade utav fågel så man kan även använda dom i skogen då på skogsfågel ? , jag tänkte mer på att dom inte är inkörda bara på ripa ??? .
Publicerat April 9, 200620 yr Författare Det är iaf jätte fina bilder som du har lagt ut på hundarna dina en liten fråga bara dom är ju intresserade utav fågel så man kan även använda dom i skogen då på skogsfågel ? , jag tänkte mer på att dom inte är inkörda bara på ripa ??? . Givetvis går det. Det beror ju mycket på var man jagar in dom, och hur mycket Du är ute och går med den i skogen medans den växer upp till unghund och hur Du lär den att hålla reda på Dig och vara kontaktberonde av Dig. Den s/v av mina hundar är 1 år 30/4 och har knappt varit mer än 100 m ifrån mig. Det var någon enstaka gång i Bondersbyn där jag jagar som jag släppte bägge samtidigt efter en upplogad skogsväg där det var avverkning så var hon 150-200 m bort några gånger när dom sprang i kapp och busade. Gammelhunden kan dra iväg längre svängar.
Publicerat April 10, 200620 yr Givetvis går det. Det beror ju mycket på var man jagar in dom, och hur mycket Du är ute och går med den i skogen medans den växer upp till unghund och hur Du lär den att hålla reda på Dig och vara kontaktberonde av Dig. Den s/v av mina hundar är 1 år 30/4 och har knappt varit mer än 100 m ifrån mig. Det var någon enstaka gång i Bondersbyn där jag jagar som jag släppte bägge samtidigt efter en upplogad skogsväg där det var avverkning så var hon 150-200 m bort några gånger när dom sprang i kapp och busade. Gammelhunden kan dra iväg längre svängar. En släkting har en worster eller hur man stavar det ,,, han jagar bara skogsfågel med den vi var ute för ca två höstar sedan o då blev det en tjädertupp......... men hon börjar att komma upp i åren så det lär väl vara färdig jagat snart för henne .... hon höll sig ganska nära oss men man fick vara snabb att ta skjuten fågel för henne annars malde hon i sig den ;D ;D.
Publicerat April 10, 200620 yr Författare En släkting har en worster eller hur man stavar det ,,, han jagar bara skogsfågel med den vi var ute för ca två höstar sedan o då blev det en tjädertupp......... men hon börjar att komma upp i åren så det lär väl vara färdig jagat snart för henne .... hon höll sig ganska nära oss men man fick vara snabb att ta skjuten fågel för henne annars malde hon i sig den ;D ;D. Det finns andra raser som lämpar sig bra för skogsjakt också. T. ex. Kleine münsterländer. Den är inte så vidsökt. Lycka till med hundvalet!
Publicerat Augusti 14, 200619 yr Författare Fina bilder ;D Tack för dom orden. Dom orden värmer hjärtat gott. :D :D
Publicerat Maj 18, 200718 yr ;D du verkar ha jätte trevliga hundar lsjonsson!.. gillar å se att dom e med i familjen osså!.. precis som de ska!.. å du verkar fått fart på din nya kamera osså!.. ;D mvh ThomasMamre
Publicerat Maj 18, 200718 yr Författare ;D du verkar ha jätte trevliga hundar lsjonsson!.. gillar å se att dom e med i familjen osså!.. precis som de ska!.. å du verkar fått fart på din nya kamera osså!.. ;Dmvh ThomasMamre Tack! Det är alltid kul när hundarna vill vara med fam. Idag har jag och hundarna gjort utflykt till Finland och handlat lite bromsdelar samt 100 st kulor till .308:an. Kameran fungerar bra. Skitnöjd!