Hoppa till innehåll
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Jaktsidan

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Pistolskyttesäsongen 2011

Featured Replies

Publicerat

Ja jag kroknade ju idag tyvärr, men bra att ni andra fick slava lite då. :)

Banan ligger ju lite dumt i läge för vårsolen kommer inte åt den så bra, kommer ihåg att i fjol så var gevärsbanan snöfri i stort sett, medans det var snö kvar på pistolbanan.

Serierna såg ju inte helt kattbajs ut med tanke på uppvärming och ringrostigheten.

Var ju 22:an. Hade det vart 38:an hade det vart lite bättre. Men det är ju en skaplig grund att börja på iaf.

• Svar 85
  • Visningar 12,3k
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Posted Images

Publicerat
  • Författare

Var ju 22:an. Hade det vart 38:an hade det vart lite bättre. Men det är ju en skaplig grund att börja på iaf.

Appropå 38..har du Görans NEI-block kvar hemma hos dig ?

Publicerat

Appropå 38..har du Görans NEI-block kvar hemma hos dig ?

Nej, NEI-blocket har jag lämnat tillbaka. Kulan är inte riktigt klockren i min pistol.

Publicerat
  • Författare

Nej, NEI-blocket har jag lämnat tillbaka. Kulan är inte riktigt klockren i min pistol.

Åhå, då vet jag.

Vad är det du kör med istället då ?

Publicerat

Längtar till jobbet på fredag, gud vad det ska smälla hela helgen! :D

Publicerat
  • Författare

Längtar till jobbet på fredag, gud vad det ska smälla hela helgen! :D

KFÖ eller nått annat roligt ? :)

Publicerat

KFÖ eller nått annat roligt ? :)

Jobbar ändå och jag har satt upp pistol tre förmiddagar, då jag får trampa runt som instruktör så lägger jag mina skjutningar innan ett par timmar i lugn :rolleyes: och ro :D brukar elda upp en trälåda ;)

Publicerat
  • Författare

Jobbar ändå och jag har satt upp pistol tre förmiddagar, då jag får trampa runt som instruktör så lägger jag mina skjutningar innan ett par timmar i lugn :rolleyes: och ro :D brukar elda upp en trälåda ;)

Trevligt. :wub:

Publicerat

Åhå, då vet jag.

Vad är det du kör med istället då ?

Köpte ett Lee 6-håls 148 gr WC TL block, kom just på att jag glömde köpa handtag... Kolla om du skall ha nåt på http://leeprecision.com jag kommer att beställa därifrån strax.

Publicerat
  • Författare

Köpte ett Lee 6-håls 148 gr WC TL block, kom just på att jag glömde köpa handtag... Kolla om du skall ha nåt på http://leeprecision.com jag kommer att beställa därifrån strax.

Samma som jag har då, fast jag har 2-håls bara.

Nä,tack ändå, men jag ska inget ha denna gång, har ansträngt min jakt&skyttebudget iom Heymen och ljuddämparköpet, så jag får vila på hanen lite.. (nu var jag allt vitsig ! :blush: )

• 2 weeks later...
Publicerat

Funderade på att beställa en brinellmätare från https://factorysales...S-TEST-KIT.html men frakten blir så dyr om jag beställer själv, skall inte du å ha en, det var ju förjäkla bra pris! Hamnar på några kr över 600 spänn med frakt och tull osv.

Hur går det med läkningen efter operationen? Hittade en bild på dig där man kan se att dom verkar ha fått bort hela knölen iaf :D

post-2135-0-04646500-1300281546_thumb.jp

Publicerat

Har just stapplande inlett säsongen inför kretsfält på söndag... drog just en ask .22 på en gammal vindunk bakom vagnslidret. Gäller att börja på rätt nivå :blush: !

Publicerat
  • Författare

Funderade på att beställa en brinellmätare från https://factorysales...S-TEST-KIT.html men frakten blir så dyr om jag beställer själv, skall inte du å ha en, det var ju förjäkla bra pris! Hamnar på några kr över 600 spänn med frakt och tull osv.

Hur går det med läkningen efter operationen? Hittade en bild på dig där man kan se att dom verkar ha fått bort hela knölen iaf :D

post-2135-0-04646500-1300281546_thumb.jp

Bhaa... :lol:

Jodå, jag är hel igen.

Men det ser mörkt ut med tidsuttag för nått skytte nu ett tag framöver, har sjukt mycket att göra hemma, och som måste göras på helgerna, så säsongen blir nog tyvärr inte så aktiv som jag trodde att den skulle bli.. :unsure:

• 4 weeks later...
Publicerat

Idag så starta min pistolkariär, har aldrig hållt i en pistol.

fick låna en 22:a på skjutbanan och en liten genomgång,

tog 5 serier i klass C. och lyckas få in 3 serier med 37 och en med 35 och en på 39 om jag inte mins helt fel.

men hursomhelst gick jag där ifrån med bronsmärket.

så jag känner mig rätt nöjd.

och så jäkla roligt det var också!

Publicerat
  • Författare

tog 5 serier i klass C. och lyckas få in 3 serier med 37 och en med 35 och en på 39 om jag inte mins helt fel.

Grattis till ett nyupptäckt intresse, som har en tendens att bli som ett gift innan det är klart. :P

Och visst fan är det skoj, riktigt skoj ! :)

Publicerat

Roligt och bra början!

Grattis till ett nyupptäckt intresse, som har en tendens att bli som ett gift innan det är klart. :P

Och visst fan är det skoj, riktigt skoj ! :)

Går ju åt lite skott när man kommer igång :D

Publicerat
  • Författare

Går ju åt lite skott när man kommer igång :D

Typ.. :blush:

• 1 month later...
Publicerat
  • Författare

Ja det blev ett långt oplanerat uppehåll med skyttet, pga av nödvändiga men ack så tråkiga saker som man måste göra hemmavid, och som stjäl tid från allt roligt.. :angry:

Men idag kom jag iväg till träningen i alla fall, det blev inte så många serier tyvärr, 11 st sammanlagt, med 22:a och 38:a.

22LR

44

47

46

45

47

46

38spc

42

48

46

46

46

Publicerat

Schnyggt! :wub:

Publicerat

Jaha det var årets guldserier där Mr Marlin,

frågan är vad herrn skall göra nu då?

Måste säga att jag är mycket imponerad av din förmåga att fokusera och göra bra resultat.

/Christian

Publicerat
  • Författare

Tack grabbar ! :wub:

Göra nu..tjaa..skjuta bara för att det är så kul kanske ? :lol:

Nä, men det blir att putsa mer på tekniken, och jag har ju för avsikt att köpa en annan 22:a än den jag har, och jag har efter mycken provning av olika märken och modeller fastnat för Hämmerli 208, dels för att den har mer justermöjligheter än många andra, dels för att jag skjutit bäst med den av de jag provat.

På 2:a plats i införskaffning ligger en Ruger Blackhawk Bisley i 45C, http://ruger.com/products/newModelBlackhawkBisley/models.html ,men den får vänta så länge, 22:an är viktigare, för jag har ju tänkt varit med nån eller några tävlingar också.

Serierna ovan är i alla fall skjuten med gammelberettan, still going strong så att säga. ^_^

• 2 weeks later...
Publicerat
  • Författare

For iväg till banan idag, trots blåst och i början regn, men skjutsuget var för stort.. :P

Var själv 95% av tiden, så det blev en heldag i lugn och ro, med många serier, och ett gediget inskjutande av 357-bygelns nya Skinnersikte, att vara själv på skjutbanan är en höjdare sådana ggr man ska testa saker, ingen stress och babblande.

Nåväl, så här vart resultaten...

22LR

46

45

43 ( här bröt solen fram efter 2 skott, och jag vart bryskt påmind om att jag inte sotat korn och sikte.. :blush: )

47

46

46

46

49

47

44 :(

Nästan i alla fall.. ^_^

Skytte001.jpg

38spc

45

45

41 ( två sjuor kl 1.. :wacko: )

47

49

46

Nästan här med.. :)

Skytte002.jpg

Testade även en annan laddning jag gjort med en Lee 158 grs FN, och 4 grs n320, men njaa...den spred lite väl, resultatet blev 42-44-46, med träffbild hela klockvarvet runt, så jag skippar den laddningen.

Nu började armen och axeln säga ifrån, så jag gick över på bygeln istället.

Publicerat
  • Författare

Dagens resultat vart inte så mycket att skryta med tyvärr.

Det har till en del att göra med att getingarna hade byggt bo någonstans där vi inte kunde hitta dem, men de blev ilsk när vi sköt, så det vart några serier som man fick lägga ifrån sig pickan och banka ihjäl de små flygande dartpilarna istället, svårt att hålla fokus när man har dessa surrandes runt sig.. :angry:

22LR

42

47

47

49

46

38spc

40

43

46

45

46

39... :blush:

47

45

Publicerat

Tycker det ser stabilt ut :wub:

För egen del blir det i princip ingen träning då vår bana är stängd och det dröjer några månader innan vi kan skjuta på den nya -_-

Publicerat
  • Författare

Urk..vad tråkigt..då skiter det sig med stordelen av säsongen detta år alltså. :mellow: