Publicerat Februari 4, 201115 yr Blasern har utan tvekan ett högt bruksvärde. Det har den ju bevisat i snart 20 år. Detta trots att man har försökt att lorta ner systemets rykte ett antal gånger. Pipbytessystemet är det klart smidigaste man kan tänka sig. För min egen del är problemet att jag aldrig får någon "vill ha" känsla när det gäller R93. För samma pengar kan jag låta en vapensmed snickra ihop en studsare som JAG vill ha den. Åtminstone så länge man håller sig inom rimliga utsvävningar. Jag tycker dock att den R8 jag kände på hade en riktigt trevlig stockning. Det var en modell med valnötsstock. Sen att man plockar bort halva geväret när man lossar magasinet, går ju att diskuteras. Där har några finurliga tyskar tänkt till på både gott och ont... //Danne
Publicerat Februari 4, 201115 yr Nääää, det tvivlar jag på Menar du fallblockardubbeln? Jo, jag tänkte att styvdottern borde kunna kasta ner ett par sådana i väskan på nästa resa hit och sen lämna dom i Sverige på obestämd tid, blir det ju varken export, import, tull eller något annat. Förövrigt kan jag tillägga att om jag hade haft i budgeten att köpa 6x45an hade jag nog varmt rekommenderat en rensning i garderoben och en ny Blaser.
Publicerat Februari 5, 201115 yr Författare Jo, jag tänkte att styvdottern borde kunna kasta ner ett par sådana i väskan på nästa resa hit och sen lämna dom i Sverige på obestämd tid, blir det ju varken export, import, tull eller något annat. Förövrigt kan jag tillägga att om jag hade haft i budgeten att köpa 6x45an hade jag nog varmt rekommenderat en rensning i garderoben och en ny Blaser. Tja Guantanamo är väl stängt nu så Såådyr e den inte. Skippa lite kläder å annat skoj till frun
Publicerat Februari 5, 201115 yr Författare Eftersom man är inne på spåret, är det nån som har koll på tyska handlarsidor? Bortsett Egun.
Publicerat Februari 5, 201115 yr Hur menar du då Vilka stigningar ville du ha? Tänkte beställa idag. Jag får slutstycket i ansiktet, så jag måste lyfta bort huvudet från siktlinjen när jag repeterar.
Publicerat Februari 5, 201115 yr Jag får slutstycket i ansiktet, så jag måste lyfta bort huvudet från siktlinjen när jag repeterar. Förbättrar eller försämrar det utseendet på herrn? Sorry BB kunde inte låta bli. @ Mats - Är det nått i närheten så kan jag alltid åka och titta på möget...
Publicerat Februari 5, 201115 yr Författare Jag får slutstycket i ansiktet, så jag måste lyfta bort huvudet från siktlinjen när jag repeterar. Ja det kan det ju göra beroende på hur man är byggd. Min Win 70 är precis jag klarar snoken vid repetering. @ Mats - Är det nått i närheten så kan jag alltid åka och titta på möget... Jag hojtar till i så fall. FoV här i pite hade en del så man får väl börja där å klämma ordentligt innan man spånar vidare.
Publicerat Februari 5, 201115 yr Ja det kan det ju göra beroende på hur man är byggd. Min Win 70 är precis jag klarar snoken vid repetering. Jag hojtar till i så fall. FoV här i pite hade en del så man får väl börja där å klämma ordentligt innan man spånar vidare. Hallå Mats Har du ramlat och slagit dej???? Jag ordinerar minst ett helrör Jack Daniels som får dej att tänka på något annat en stund i allafall Räcker inte röret med Jd till så får du väl klämma en platta bärs oxå Efter det intaget alkoholhaltiga drycker ska vi nog lyckas styra in dej på rätt spår För när bysmedjan kör igång i pannloben och skallbanken är som värst då svarar man ja på det mesta för att få en lugn stund Mvh Jocke
Publicerat Februari 5, 201115 yr Författare Kanske får prova med det Men tokerierna ligger ändå i bakhuvet å gnager. Får dom ligga en stund till så kanske dom går över.
Publicerat Februari 6, 201115 yr Blasern är den bössan som står säkrast i mitt skåp, fruktansvärt tråkig men ack så funktionell... Köpte en bara för att ha iaf en bössa som alltid är iordning
Publicerat Februari 8, 201115 yr Författare Köpte en bara för att ha iaf en bössa som alltid är iordning 2 år i rad har jag skruvat ihop älgbössan med mindre marginal