Publicerat Februari 5, 201115 yr Nu spritter det i naturen här nere i skåne. Hur ser det ut hos er? /Rune
Publicerat Februari 5, 201115 yr Ja, man ser ju nu hur dagarna blir längre - ffa på eftermiddagen. Så jäkla skönt!!!
Publicerat Februari 9, 201115 yr Ca. 70 cm snö och -12 deg. C. Visst går v åt våren här uppe också för dagarna blir ljusare och ljusare för varje dag som går.
Publicerat Februari 9, 201115 yr Är på affärsresa nere i Frankfurt där solen värmer och fälten är gröna. Riktigt varmt och mysigt i solen men de som bor här besvärar sig över att det är kallt och jävligt. Vi har nog alla jäkligt olika uppfattning om vinter.
Publicerat Februari 9, 201115 yr Nice bilder Rune. Undrar om det spritter på fler ställen ?? Ja, det kan du ge dig f*n på att det gör!
Publicerat Februari 10, 201115 yr Såhär såg det ut när jag körde grabben till dagis igår, så visst lite vår är det allt i luften. (Södra västergötland, nära hallandsgränsen)
Publicerat Februari 12, 201115 yr Inte faen är det vårkänslor i kroppen längre. Men det är otroligt vackert ute nu med snön och klarblå himmel.
Publicerat Februari 12, 201115 yr Inte faen är det vårkänslor i kroppen längre. Men det är otroligt vackert ute nu med snön och klarblå himmel. Håller med dig.Varit ute nästan hela dagen, både matte och hund njöt av sol och blå himmel..
Publicerat Februari 12, 201115 yr -32 i morse och -12 som varmast idag inger lite hopp iaf snön har drivit så det är gämse fönstren på baksidan och då bor jag mitt i Sverige
Publicerat Februari 12, 201115 yr Vår? Här ska det bli -20 och ner mot -30 i en vecka. Det har snöat och blåst som helvete hela veckan som varit. Inte en dag med plusgrader som slagit ihop snön på hela vintern. Vedförrådet som var flera kubikmeter större än förra året är på upphällningen. Det är minst tre kanske fyra veckor innan solen börjar värma söderväggen dagtid såpass att värmepumpen klarar hela behovet. Nu är man less lappmögel och kyla men ännu är det ingen ljusning i sikte.
Publicerat Mars 20, 201115 yr Nu har det gått över en månad sedan senaste inlägget här och jag ANTAR att det har kommit nya tecken på att våren är i antågande? Att det har kommit nya sorters glass från tillverkarna är väl ett vårtecken?
Publicerat Mars 20, 201115 yr Nu har det gått över en månad sedan senaste inlägget här och jag ANTAR att det har kommit nya tecken på att våren är i antågande? Att det har kommit nya sorters glass från tillverkarna är väl ett vårtecken? Jo visst finns det vårtecken. Typ 5 cm nysnö i fredags o -4 på natten o +3 på dagen. Pissvår skulle jag säga. I fjol så blommade krokusen här. I år har knappt kommit ur jorden så visst är det vår
Publicerat Mars 20, 201115 yr Eftersom ena kattan (Katla) fick ungar (Yoda, Kung Arthur & Lotta) så antar jag att det är vår.... Äh förresten, jag har ju börjat klippa fåren så nog fan ÄR det vår.
Publicerat Mars 20, 201115 yr Nog är den en bit bort ännu. >50 cm snö ännu och plogkarmarna som varierar mellan 1-1,5m men solen skiner ju över oss iaf.
Publicerat Mars 20, 201115 yr Å för 10 minuter sedan kom årets första lamm. Tar bilder efter maten så jag inte stör tackan när hon bekantar sig med sin telning.
Publicerat Mars 20, 201115 yr Jodå, här är det vår, eller var ett tag i alla fall tills i torsdags natt när det kom 1,5dm snö och när jag vaknade på fredag så tänkte jag bara F***Nsnön hade ju varit borta i en och en halv vecka och ca 7-8 grader på dagarna och 0-1 minus på nätterna och nu är det 2-3 minus på dagarna och ca 10 minus på nätterna. Har sagt det förut men det tåls VERKLIGEN!!!! att sägas igen F***N
Publicerat Mars 20, 201115 yr Haha! Hur fan ser lammet ut Leif? Här är det också vår, mycket trevligt var det att sitta och pimpla abborre i vårsolen, dessutom så verkar dom ju till och med ta på mina egenbundna isflugor. Längtar till hösten.
Publicerat Mars 28, 201115 yr Författare Hjortarna är ute och solar sig. Dom är lite känsliga fortfarande och svåra att få till att ställa upp sig. Men nu kommer våren med stormsteg. Vi har lite grisar på åtlarna också. Lite bilder kanske. /Rune
Publicerat Mars 28, 201115 yr Man ser några stora flockar var dag när man kör till jobb. Det såg man inte för en månad sen.