Hoppa till innehåll
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Jaktsidan

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

6 nya miljoner

Featured Replies

Publicerat

Jisses, borde bli svårt att svara på frågan om varför det läggs pengar på propaganda istället för skola, vård & omsorg på många orter för politikerna.

Strategiskt borde det vara bättre om staten sagt "accepterar ni varg utlokaliserar vi ett statligt verk till er så 300 nya jobb skapas".

Publicerat

Det vet väll alla att de som inte tycker "rätt" har bara inte förstått, så det är bara att informera dem så lär de sig att tycka "rätt".

/Håkan H

Publicerat

Sånt här får mig att bli spyfärdig. Det verkar inte finnas något stopp i plånboken när det gäller rovdjur.

Ähh va fan det är ju bara att lägga ner en byskola eller två i Finnskogen så är ju pengarna hemma.

Det intresanta är ju att "Svenska ideella miljöorganisationer kan söka bidrag om de enligt sina stadgar har till ändamål att tillvarata miljöskydds- och naturvårdsintressen. " Undrar om Folkaktionen Ny rovdjurspolitik kan ha en chans att få några pengar att så dom kan komma ut med riktig information om problemen med rovdjur. Vet inte hur det är skrivet i deras stadgar, men nog har dom som ändamål att tillvarata miljöskydd- och naturvårdsintresse.

Publicerat

Tycker det är bra.

Andreas

Publicerat
  • Författare

Det vet väll alla att de som inte tycker "rätt" har bara inte förstått, så det är bara att informera dem så lär de sig att tycka "rätt".

/Håkan H

Synd dom... I denna fråga har jag livslångt problem med inlärningen! Undrar om man kommer i nå'n OBS-klass då? Sovjet hade ju Gulag men vad händer med oss här i Sverige, hamnar man i riksdagshuset tro?

Publicerat

Synd dom... I denna fråga har jag livslångt problem med inlärningen! Undrar om man kommer i nå'n OBS-klass då? Sovjet hade ju Gulag men vad händer med oss här i Sverige, hamnar man i riksdagshuset tro?

Som jag förstått upplägget så riktar sig väl mycket av propagandan till barn. Tanken är väl att man inte kan omvända de som idag är emot stora rovdjursstammar. Vissa skulle nog kalla det för hjärntvätt.... :huh:

Publicerat

6 milijoner tack och bock staten, det hade räckt med hälften men det är ju en livslång plåga så, stod det när pengarna skulle delas ut för det var väl enskild utbetalning :unsure:

Publicerat

Fast vi jägare kan ju också kalla oss för ideella miljöorganisationer med tanke på viltvård och annat så det är väl bara att söka?

Det är inte gratis att jaga rovdjur åt staten!

Publicerat

Fast vi jägare kan ju också kalla oss för ideella miljöorganisationer med tanke på viltvård och annat så det är väl bara att söka?

Söka jag tänkte anmäla mitt kontonummer! men det ska vi nog se över, jaktvårdsklubben jag är JL i gör otroligt fina insatser om jag får säga det själv! :rolleyes:;)

Publicerat

Jag har lite erfarenhet av hur dessa pengar används och är positiv. I mitt fall var jag inblandad i en grupp av jaktledare, ledare för vvo:n som träffade lst och tillsammans lärde oss om vargen och frågor runt ämnet. Det märktes tydligt vid första träffen att kunskapandet var blysamt och rycktesspridningen god. Senare träffar var stämningen god och dialogen funkade. Även på internet är ibland kunskapsnivån medelmåttig. Kunskapsförakt handlar ofta om rädsla.

Tomas

Publicerat

Håller med där, och det är inte gratis att föda upp bytesdjur till Statens rovdjur heller!!!

Publicerat

Vaför är ni så negativ? Känner ni er fullärd? :rolleyes:

Publicerat

Jag har lite erfarenhet av hur dessa pengar används och är positiv. I mitt fall var jag inblandad i en grupp av jaktledare, ledare för vvo:n som träffade lst och tillsammans lärde oss om vargen och frågor runt ämnet. Det märktes tydligt vid första träffen att kunskapandet var blysamt och rycktesspridningen god. Senare träffar var stämningen god och dialogen funkade. Även på internet är ibland kunskapsnivån medelmåttig. Kunskapsförakt handlar ofta om rädsla.

Tomas

Jag håller med dig. Och det gäller inte bara rovdjur, utan allt annat också.

Publicerat

Som jag förstått upplägget så riktar sig väl mycket av propagandan till barn. Tanken är väl att man inte kan omvända de som idag är emot stora rovdjursstammar. Vissa skulle nog kalla det för hjärntvätt.... :huh:

Klok igen är RW

Publicerat

Andra skulle kalla det för utbildning.

Publicerat
  • Författare

Klok igen är RW

Hjärntvätt, sa Bull!

För att uppnå balans så borde de oskyldiga små änglarna upplysas om hela den ekologiska kedjan och balansen i naturen. Det är väl illa nog att ickeraktionära utbildare lär vidare att köttet uppstår likt Särimner var morgon på hamburgerhaket eller pizzerian eller vad de nu tror, ingen har nämnt kossan som faktiskt finns där ute bortom tullarna och ger oss animaliskt protein. De där andra, grönsaksätarna som dyvlar på änglarna en ickeanimalisk filosofi och lurar in ungarna i en tro på att sojabönor är det allena saliggörande, det slutar bara med vilseledda tonåringar som "befriar" allt från minkar till höns och där emellan bryter sig in svinstallar m.m.

Kalla mig gärna stollig men jag ser mig hellre som realist! ^_^

Publicerat

Andra skulle kalla det för utbildning.

Jo men det är du det. :o

• 3 weeks later...
Publicerat

Efter ett rovdjursmöte ikväll har jag kommit till insikten att sex (6) miljoner är ungefär 3-4st halvskapliga supermakters stadsbudgetar för lite, eller är det för sent. Sen klagar man på att ingen hör en? Ingen orkar lyssna.

Nu tror jag inte att det generellt är så illa ställt, bara att tomma bössor skramlar mest. Annars...

Tomas

• 4 weeks later...
Publicerat

Undrar sa flundran om man kan få loss till en resa för några vargdrabbade jaktlag till nåt hemsökt land för att se hur exvis ryssarna lyckas samexistera med sina skadedjur?

Publicerat

samexistera? :lol:

Publicerat

samexistera? :lol:

Skottpengar på varg är väl en form av samexistens... :lol:

Publicerat

Skottpengar på varg är väl en form av samexistens... :lol:

Funderar på om du glömde ett bindestreck där, RW? ;)