Publicerat Februari 16, 201115 yr Var får man tag i storpack med salt för saltning av kött samt skinn??? bor i södermanland men om tips finnes för postorder vore det bra?
Publicerat Februari 16, 201115 yr Var får man tag i storpack med salt för saltning av kött samt skinn??? bor i södermanland men om tips finnes för postorder vore det bra? Ta ett snack med antingen din mathandlare som borde kunna ordna det, i alla fall nitritsalt eller så kolla med närmsta slakteri/charkuteri. Skinnsaltning vet jag inte men det borde gå med typ vägsalt, eller?
Publicerat Februari 16, 201115 yr Vid skinnsaltning brukar man använda vanligt grovsalt... Mitt förslag blir även det att vända dig till någon affär eller chark osv.
Publicerat Februari 16, 201115 yr Var får man tag i storpack med salt för saltning av kött samt skinn??? bor i södermanland men om tips finnes för postorder vore det bra? Granngården till skinnsalt för dom har det här uppe iaf. Vanligt grovsalt från matbutiken.
Publicerat Februari 16, 201115 yr Nitrit salt fixa jag en 25 kilos säck på City Gros för under hundra lappen,sa bara till i köttdisken sen kom den med nästa lev.
Publicerat Februari 16, 201115 yr Författare sweet...ska prova höra med ica här hemma! tack för tipsen!